• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eenzet Hoogglans Tefpolish X-72

Werner

Detailing addict
26 sep 2008
173
62
Een kennis van me heeft onlangs kennisgemaakt met de Carrand droogdoek en was hier uitermate tevreden over.
Nu wil ze ook gaan kleien en heeft me gevraagd om de benodigde spulletjes voor haar te bestellen.

Alleen, momenteel gebruikt ze van Eenzet de hoogglans Tefpolish X-72 en deze wil ze eerst opgebruiken. Deze heeft ze gekocht bij het detailbedrijf dat haar auto onder handen heeft genomen.

Aangezien op de site van Eenzet staat dat dit product reinigt, conserveert en beschermt vraag ik mij of of het zinvol is om voor haar het hele 5-stappen plan te bestellen (klei, pro.polish. Black hole, EX-P). Ik ken dit Eenzet product niet, maar omdat ze schrijven dat het ook reinigt vraag ik mij af of dan de pro.polish, BH en EX-P niet overbodig zijn. Het kleien blijft uiteraard wel zinvol, 2x/jaar.

Mocht iemand ervaring hebben met de X-72 van Eenzet dan hoor ik het graag.
 
Geen ervaring met het product zelf.

Maar aan de hand van de omschrijving ,zou ze kunnen kleien en daarna nog steeds de Prof Polish kunnen gebruiken ,Black Hole zal wel kunnen ,maar de fillers zullen niet veel effect hebben als de Einzett ook reinigt.

Of de Ex-P degelijk zal kunnen hechten bovenop de Einzett ? Ik vermoed van niet ,er onder zal ook weinig effect hebben. Af toppen met een pure carnauba zal wel gaan.

Ik zou gewoon ,Kleien ,Prof. Polish en daarna de Einzett gebruiken.
 
Ik heb het oooit eens voor een test aangeschaft.. en kan je zeggen dat het wel nuttig is om het hele stappenplan aan te schaffen.
Bij mijn vorige auto heb ik het eens geprobeerd naast het "normale" stappenplan van Meguiars (als stap 3 had ik gold class wax gebruikt) en de kant van Eenzet zaten veel meer krassen op
De swirls gingen wel redelijk weg maar ik was er niet van onder de indruk :weetniet de wax die erin zit had ook niet lang effect, ik geloof dat ik er 2 weken iets van zag.

Nadeel is ook dat er siliconen in zitten:! waardoor hetgeen erna aangebracht ws minder blijft zitten.

Ik zeg: Stappenplan doen en waar nodig de X-72 gebruiken (het liefst natuurlijk niet maar dan komt het toch nog op.)