• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste bestelling

Hanz

Detailing trainee
14 apr 2009
16
47
Hallo

Ik ben helemaal nieuw hier en ook met het detailen. Na heel veel lezen op het forum wil ik ook mijn eerste bestelling gaan plaatsen. Aangezien ik nog studeer kan ik niet metteen alles aanschaven wat ik wil hebben had ik een lijstje samengesteld om mee te beginnen. Ik hoop dat jullie hier wat advies over kunnen geven.
Tot nu toe op mijn lijstje:

Hi-Tech Foam Applicator 2x
Chemical Guys - Miracle Dryer
Collinite - Liquid Insulator Wax #845
Meguiars - NXT Generation All Metal Polysh - 142 g
Meguiars - NXT Generation Car Wash Shampoo - 532ml
Meguiars - Quik Clay Detailing System 473 ml met 50gr Clay Bar
Mothers Wax - Genuine Lambswool Wash Mitt - 24x28cm
Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml
Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml
Poorboys World - Trim Restorer - 473ml
Rain-X - Rain-X - 200ml

Misschien dat jullie nog wat zien wat mist om te kunnen beginnen. Of dat er dingen bij zitten waarvan jullie denken dat ze overbodig zijn voor een beginner, en misschien wat info over de benodigde MF doeken (emmers en HD spuit heb ik al).

Alvast bedankt,

Hans
 
Hanz zei:
Hallo
Misschien dat jullie nog wat zien wat mist om te kunnen beginnen. Of dat er dingen bij zitten waarvan jullie denken dat ze overbodig zijn
In ieder geval die 't' bij metteen ;)

Ik zou de Carrand Drying Towel nemen ipv de Miracle Dryer (die Carrand is mooier afgewerkt)
Waar wilt je de Bio-APC voor gebruiken?
 
Dibbuz zei:
In ieder geval die 't' bij metteen ;)

Ik zou de Carrand Dryeing Towel nemen ipv de Miracle Dryer (die Carrand is mooier afgewerkt)
Waar wilt je de Bio-APC voor gebruiken?

En die Carrand doek is goedkoper :-"

En heb je al een goede shampoo en washmitt e.d. ??
 
De NXT shampoo en Mother's washmitt staan er tussen wel het topic lezen he Peter? ;)
 
Mss nog een Paint-cleanertje zoals Lime Prime ,of de Wolfgang Pre-Wax..

Microvezel ,is voor iedereen iets anders ,meningen gaan verdeeld zijn maar om te beginnen zou je kunnen gaan voor bv.

Lakwerk :
-Poorboys Mega Plush of Deluxe Mega's
-Cobra Deluxe
-Dikkie Doeken
-Carclean's Doeken

Andere zaken :
-Cobra All Purpose
-Poorboys Work Towel

Pak per product een doek of 2-3 ,er is geen betere raad als...
 
Waar wilt je de Bio-APC voor gebruiken?

Waar kan je deze niet voor gebruiken? Mijn bedoeling as dezete gebruiken voor het interieur en laste plekjes e.d. Is er van Poorboy's nog een andere APC dan als de Bio-APC? Heb hier toch veel goede dingen over gelezen maar of dit de Bio versie was weet ik niet.
 
Deze is perfect te gebruiken voor van alles maar je moet het wel verdunnen dus ik zou zeker een apartje fles met sprayer bestellen. Je hebt ook APC van Meguiar's alleen zit je dan gelijk aan een gallon.
 
Dibbuz zei:
In ieder geval die 't' bij metteen ;)

Ik zou de Carrand Drying Towel nemen ipv de Miracle Dryer (die Carrand is mooier afgewerkt)
Waar wilt je de Bio-APC voor gebruiken?

Nou lieve Dibbuz;

Als we dan toch gaan muggenziften over die T ...............
Kijk dan eventjes naar die T van willen. Waar wil je

Verder weer goede adviezen zoals ik van je gewenD ben
 
Hehe, gesnapt ;) Was geen muggenziften hoor vond het gewoon een grappige combi (overbodig en die extra "t") en ik doeT daar lekker aan mee :D