• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

eerste keer polijsten welke middelen ?

Een HD is een luxe. Ik vind het heerlijk om voor de deur de auto af te spuiten en met de HD kan ik ook foamen. Heerlijk gemak, maar is zeker niet perse een vereiste. :D

Klopt als een bus. Maar het hangt ook van je woonsituatie af. Ik woon op 2 en 3 hoog en de auto staat op straat. De wasbox is 2 minuten rijden om de hoek. Een HD naar beneden brengen, slang aansluiten en naar beneden brengen, is een stuk onhandiger dan even naar de box rijden.

Overigens denk ik dat het bij @Quantoxx ook meespeelt dat naakt HD-en beter thuis kan dan in een publieke wasbox :p.
 
Wassen & Drogen -->
  • Emmers (2x) (Grit Guard) - 19 liter – semi-transparant – geschikt voor Grit Guard) - €14,00
  • Grit Guard (1x) (Grit Guard) - €9,50
  • Shampoo (1x) (Dodo Juice) - Born to be Mild shampoo - 1000ml - €38,00
  • Washandschoen (2x) (Monello) - Thick Mitt + Monello - Wash Mitt - €14,00 + €13,00
  • Droogdoek (1x) (Gyeon) - Silk Dryer XL 70x90cm - €20,00
Stevige emmers met een grote inhoud, één Grit Guard in de spoelemmer om vuil op de bodem te houden, autoshampoo is goed voor 48 wasbeurten bij 15L in je emmer = €0,79 per wasbeurt, dikke + dunne washandschoen om veel water en vuil op te nemen op de lage en hoge delen van de auto, droogdoek met gesloten vezel om het risico op defecten te verlagen die in staat is om een middenklasser te drogen.


Reinigen -->
  • APC (1x) (Poorboys World) - All Purpose Cleaner + Degreaser - 946ml) - €16,00
  • *...Losse fles + sprayer nodig...
Een allesreiniger met ontvettende eigenschappen. Te gebruiken in verschillende verhoudingen naarmate de vervuiling. Denk hierbij aan ontvetten van een motorruimte, sponningen/kieren/naden, stoffen en leren bekleding, kunststoffen, etc. Niet gewenst op lakwerk.


IJzerverwijderaar/Velgenreiniger →
  • (1x) (Monello) Non-Ferro 250ml - €12,00
  • (1x) (Carclean.com) - Four Finger Whool Wheel Mitt - €10,00
  • (1x) (Carclean.com) - EZ Detail Go - €18,00
Uitstekende ijzerverwijderaar met als bonus een goede reinigende functie. Aansluitend een mitt om de spaken te boenen en een ''WC''- borstel om het velgbed te bereiken en deze met kracht te kunnen boenen.


Klei & Glijmiddel -->
  • Losse klei (1x) (Monello) - Dolce Verde 150g + 100g extra gratis - €18,00
  • Glijmiddel (1x) Poorboys World) - Spray&Wipe 946ml - €17,00
  • *...Losse fles + sprayer nodig...
Uitstekende klei voor de beste prijs in een mooie opbergdoos. Het gekozen glijmiddel is een veelzijdige detailerspray die 1:1 verdund kan worden (dus 2x 946ml product) en gebruikt wordt als glijmiddel / drooghulp / detailerspray / glas reinigen / etc.


Polijstmiddelen en Pads -->
  • DAP900 V3 - Scholl StartersKit (1x) - €233,00
  • ...DAP900 V3... - €185,00
  • ...Raffini Cutting Pad Yellow 5,5''... - €10,00
  • ...Raffini Finishing Pad White 5,5''... - €10,00
  • ...Raffini Finishing Pad Red 5,5''... - €10,00
  • ...Scholl S3 polijstmiddel 250g... - €19,00
  • ...Scholl S30 polijstmiddel 250g... - €16,00
  • ...Monello - Peluche Bianco TRIO... - €19,00
  • ...Colad - Aqua Dynamic Maskeertape 19mm... - €2,50
Een complete set met alle benodigdheden om te polijsten. Machine, Pads, Polijstmiddelen, MF-doeken en Tape.
Scholl S3 is een polijstmiddel dat door zijn kenmerkende afbrekende korrel, die niet alleen kleiner word maar ook uiteen valt in meerdere kleine korrels, zorgt voor een grote stap richting de finish. Vandaar dat een tussenstap, medium polijstmiddel, niet nodig is en er met een finishing-combo afgewerkt kan worden.
Aanvullend op deze set zou ik een Ontvetter toevoegen;



Ontvetten -->
  • Ontvetter (1x) (Gyeon) Prep 1000ml - €23,00
Gyeon Prep word toegepast om een behandeld paneel te ontvetten. Dit gebruik je tijdens het polijsten om je werk te controleren en ná het polijsten om te ontvetten voordat er een bescherming word aangebracht. Een schone ondergrond zal zorgen voor een betere hechting van deze bescherming.


Glaze -->
  • Wanneer er goed gepolijst word, zal een Glaze weinig tot geen effect hebben. De blanke lak is optimaal transparant en de oliën van een Glaze zullen hier niet weinig of niet meer aan bijdragen.
  • Polijstwerk zal 90% van je resultaat opleveren en het resterende kan worden behaald met een goede wax met eventueel aanvullende oliën.
Mocht je toch behoefte hebben aan het gebruik van een Glaze;

  • Glaze (1x) (Poorboys World) Black Hole 473ml ..of.. White Diamond 473ml - €19,00
  • Applicator (1x) (Monello) - Disco Rosso 11cm - €4,00
Eén van de twee glaze's kan gekozen worden. Beide kunnen op alle lakkleuren gebruikt worden, maar geven de voorkeur aan donker of licht.
Beide Glazes bevatten eveneens Cleaner.



Wax -->

  • Wax (1x) (Collinite) - Super DoubleCoat Wax No. 476S - 255g - €20,00
  • Applicator (1x) (Monello) - Disco Rosso 11cm - €4,00
Uitstekende vaste wax met goede prijs/kwaliteit-verhouding. Zuinig in verbruik, goede standtijd, hufter-proof verwerking. Vanwege zijn langere standtijd is dit voor menig Detailer een keuze voor de wintermaanden.


Banden →


  • Reinigen (1x) (Tuf Shine) - Tire Cleaner 650ml - €13,00
  • Dressing (1x) (Gyeon) Tire - €19,00
  • Applicator (1x) (Carclean.com) Dressing Applicator – Rond 10cm - €2,50
Uitstekende bandenreiniger, werkt beter als ontvetters/APC's. Uitstekende dressing die zéér makkelijk aan te brengen is, dekt snel en zorgt voor een coating-achtige laag. Te verwerken tot satijnglans of diep zwart.



Doeken →
  • (2x) (Monello) Peluche Verde 45x45 Trio - €13,00
  • (2x) (Monello) - Peluche Bianco 45x65 Trio - €19,00
  • ...Goedkope MF-doekjes van de Action o.i.d., voor vieze klusjes...
All-round doeken van hoge kwaliteit. Geschikt voor vele klussen. Groen en Wit. (Let op met wassen, Verde's geven af!)


Trims →

  • Dressing (1x) ( Auto Finesse) Revive 250ml - €12,00
  • Applicator(1x) (Monello) - Disco Rosso 11cm - €4,00
Dressing om kunststof te voeden en beschermen. Of...
  • Coating (1x) (Gyeon) - Trim - €39,00
Coating om kunststof te voeden te beschermen. Vele malen langere standtijd.



Glaswerk →

  • Reinigen (1x) Dodo Juice - Clearly Menthol Refill Concentrate (1:3) - 250ml - €15,50
  • Applicators (1x) (Monello) Disco Duo Aplicator Pads (2) - €4,00
  • Coating (1x) (Turtle Wax) - Clearvue Rain Kleer - 300ml - €11,50
  • *...Losse fles + sprayer nodig...
Uitstekende glasreiniger die ook zuinig is in verbruik. Aanbrengen met één pad. (1/2)
Uitstekende glascoating met prima standtijd. Aanbrengen met één pad. (2/2)


Interieur -->

  • Dressing (1x) Poorboys World - Natural Look - 473ml - €14,00
  • Applicator (1x) (Monello) - Disco Rosso 11cm - €4,00
Uitstekende dressing die zorgt voor een fabrieks-uitstraling. Geeft geen overdreven glans en is dus ook geschikt voor het dashboard.


Extra's -->

Uitstekende flessen om te vullen met verschillende producten en/of verhoudingen; APC in verschillende verhoudingen, glasreinigers, Spray&Wipe in verschillende verhoudingen, etc.
  • Borstels (?x) Paardenhaar borstel voor bekleding/matten/etc. Schrobborstel voor banden/motorruimte/etc.
  • Kwasten (?x) Verschillende kwasten om te mierenneuken.
  • ...andere praktische dingen... Bouwmarkt... Carclean.com... Action... Etc.
 
Poeff... Wat een drama om dit op te stellen. Ik kon amper typen, zo langzaam werd de site, haha! :p

Ik zal vast wel dingen vergeten zijn, maar dan horen we dat vanzelf wel. :D



...EDIT...

De bovenstaande set kost, zonder glaze en extra's, €645,00.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Dieter
Quality post, top.

Ik zou wel overwegen om voor collinite 845 te gaan ipv 476S.
Kan je lekker wennen aan de machine door deze wax machinaal aan te brengen.
 
Ik zou wel overwegen om voor collinite 845 te gaan ipv 476S.
Kan je lekker wennen aan de machine door deze wax machinaal aan te brengen.

Ik kan mij in jouw punt wel vinden. De 845 stond oorspronkelijk ook in de lijst, maar heb deze vervangen voor zijn broertje; 476s.
Deze wax heeft simpelweg een langere standtijd en iets meer diepte.

De 845 aanbrengen met de DAP vind ik ook makkelijk en snel, maar als @jelle toch gaat polijsten, dan leer je wel omgaan met de machine. Je gaat immers ook niet eerst waxen alvorens polijsten, hiihi. :p

En de 845 gebruik ik eigenlijk niet meer, tenzij ik moet haasten met waxen. :D Gebruik nu alleen nog maar zijn collega's; 476S + 915.



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Bedankt voor alle moeite quantoxx

Schrok wel van de totaal prijs.
Is dit niet in stappen aan te schaffen.
Zo ja wat kan ik dan het als eerste kopen en ermee aan de slag kan.
 
Dan zou ik sowieso beginnen met het volgende;

- Twee emmers met grit guard.
- Goede washmitt incl. doeken etc. (Monello microfiber bundle).
- shampoo zonder toevoegingen (bijv. Gyeon bathe of waxaddict pure of nanolex pure).
- Klei kit (monello klei + poorboys spray + wipe 1:1, heb je meteen een detailerspray).
- Scholl S3 + S30 polijstmiddelen.
- ontvetten na polijsten kan gewoon met dreft (volgens gyeon clinic dude).
- eventueel een bandendressing.
- Poorboys multireiniger.
- Wax: collinite 845 of 476S.
- eventueel een spraywax of sealant om je wax te onderhouden.

Stel maar eens een lijstje samen, dan kijken wij mee :)

Je kan eventueel goedkopere producten nemen, maar hier zou ik ongeveer mee starten als basis.
Mocht je het nog goedkoper willen doen en essentiele producten zoals klei weg laten dan raad ik je aan niet te polijsten, deze producten heb je nou eenmaal nodig om je auto goed te kunnen prepareren voor een polijstbeurt etc.
 
Heb zelf gekeken.

Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 500ml
Monello - Dolce Verde klei - 150 gram + 100 gram GRATIS
Poorboys World - Spray and Wipe - 946ml
Poorboys World - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover - 473ml
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml

Op of aanmerkingen, suggesties of verbeteringen zijn welkom
 
De prijs die ik vermelde is uiteraard ket inbegrip van de DAP PowerPack. Die hoef jij niet, je hebt al een machine, dus kan er al €233,00 vanaf.

De emmers + Grit Guards kan je ook vervangen door 2 simpele normale emmers van de winkel ofso.

Ja kan 1 washandschoen nemen i.p.v. meerdere.

Je kan van bepaalde producten ook kleinere verpakkingen nemen.

Zo halveer je die hoge prijs al, als het niet meer is.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Ik had niet verwacht zo een 3 a 400 kwijt te zijn ;)

Ik wil wel met de producten 2 auto,s kunnen doen.

Ik moet toegeven dat ik graag wil beginnen.
 
Tja, dan moet je keuzes gaan maken.

Je hebt al een machine, dus ik zou dan de auto goed wassen met een goede shampoo en een washandschoen,
Vervolgens per paneel keien en afnemen met doeken,
Polijsten met je DAP en Scholl S3 + S30,
Opnieuw wassen,
Collinite wax aanbrengen.

Zo kun je alle stappen simpeler maken om je budget beter te gebruiken.

Greetz
 
  • Leuk
Reactions: jelle en Ferdy
Misschien kun je beter even een budget voor jezelf bepalen, kun je aan de hand daarvan producten schrappen of goedkoper uitzoeken.
 
Dat bedoelde ik.
Dan later spullen erbij kopen zoals emmers met grid guard enzov.

Greetz
 
Dit zijn de stappen die ik zou doen :

Wielen

Velgen reinigen met Ferrous Dueller - Iron Remover,
Banden reinigen met Tuf Shine - Tire Cleaner en Tuf Shine - Tyre Brush.
Banden insmeren met Basics of Bling - Tyre & Trim en een Applicator Pad.

Wassen
Auto wassen met Basics of Bling - Wax-Safe Wash en Basics of Bling - Washpad.
Onderzijde en wielkasten met de Washandschoen.
Moeilijke plekken reinigen met Total Wipe Out - All Purpose Cleaner en Valet Pro - APC Kwast.
Snel afdrogen (vooral ramen, dak, delen gevoelig voor snel indrogen) met Basics of Bling - Drying Towel.

Kleien
Kleien met Basics of Bling - Clay Bar en Basics of Bling - Clay Lube.
Afspoelen en afdrogen met de Soft Touch - Premium Drying Towel.

Polijsten
Monello - Veloce, Mezzo en Finale op de Monello - Cutting Pad Purple, Light Cutting Orange, Heavy Polishing Green en Polishing White. Alles afnemen met Clearly Menthol - Glass Cleaner op Basics of Bling - Buffing & Polishing Cloths

Glazen
Basics of Bling - Prep Polish op een Monello - Finessing Zwart. Alles afnemen met Basics of Bling - Buffing & Polishing Cloths.

Nu heb ik het meeste weg gelaten omdat je alle andere stappen ook wel hier https://forum.Carclean.com/threads/stap-stap-stappenplan-van-moi.16253/ kunt vinden, maar dit is denk ik wel de basic.
 
@Istnogferarie - Denk niet dat dit een budget basis is. :p

Geld uitgeven aan het reinigen van je banden is iets wat geskipped kan worden.
2 pads aanschaffen terwijl er al 3 verschillende cuttingfactors in bezit zijn.
Glazen is overbodig.

:D