• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

eerste keer polijsten welke middelen ?

Ik zou toch zeker wel de Grit Guard emmers erbij nemen, met Grit Guards onderin. Goed (zonder swirls) de auto kunnen wassen is voor mij waar het begint. Het zou zonde zijn als je na het polijsten de auto gaat wassen en er toch weer swirls in komen. Aangezien je geen HDreiniger hebt zal je regelmatig behoorlijk wat vuil op je auto hebben en is vaak (2-3 keer per paneel?) uitspoelen van je wash mitt noodzakelijk en dan heb je veel water nodig. Ook kun je misschien een product kopen om voor het wassen het vuil af te voeren of in elk geval los te maken, wederom geen overbodige luxe als je geen HDreiniger hebt. ValetPro Citrus Pre Wash gebruik ik sinds kort en is mij erg goed bevallen en is bovendien goedkoop. Te gebruiken in een sprayfles of pompsprayer. Ik heb voor 2 tientjes een pompsprayer gekocht bij de Ranzijn.
 
Ik heb dit bij elkaar gezocht.

Monello - Microfiber bundel - Unico.
Mothers Wax - California Gold Car Wash - 946ml. Omdat ik hard water heb.
Mothers wax klei kit, voor het eerst ga kleien.
Scholl s3 en s30
Voegd een glaze hiet nog wat toe ?
Collinite wax 845
 
Hoeveel doeken heb je nu bij elkaar? Ik denk dat je zeker 6-9 doeken nodig hebt om te polijsten en te waxen. De glaze zou ik weglaten.
 
Heb ik dan hier meer aan ?
Monello - Microfiber bundel - trio ?

Als je nog geen doeken, droogdoek en wash mitt hebt dan is dit zeker een prima set. Ik ben hiermee gestart, maar moet eerlijk bekennen dat ik de kleine zwarte doeken, dunne wash mitt en spons eigenlijk nauwelijks meer gebruik.

Als je dan een budget pakket samen wil stellen zou ik persoonlijk eerder zes doeken van de monello peluche verde, monello thick mitt en kleine Q2M silk dryer nemen. Totaal komt dit op 52 euro. Scheelt weer een paar euro en voorkomt dat je in een 'goede deal' eventueel onnodige spullen koopt.

Eventueel de grote silk dryer maar ik droog makkelijk streeploos een formaat Honda civic met de kleine.
 
Goedkoop is duurkoop, zeg ik dan maar.

Minder kopen en/of kwaliteit inleveren vanwege het budget, dat komt je vaak op de lange termijn weer duurder uit.

Veel dingen zijn voor de gevorderden een echte Must-Have, maar simpel gezien kan het ook anders.

Denk aan:

...Grit Guard Emmers + Grit Guards...
Kan ook met 2 simpele bouwmarkt-emmers.

...Shampoo...
Mothers Gold is éën van de goedkoopste shampoos, prima om mee te werken.

...Meerdere washmitts...
1 washandschoen kopen en regelmatig uitspoelen. Later een 2de erbij kopen.

...Klei en glijmiddel...
Monello klei, meeste klei voor je geld. Spray&Wipe als veelzijdige alleskunner.

...Polijstmiddelen...
Je hebt al een machine en pads, dus neem een 250g flesje van Scholl S3 en S30. Je pads regelmatig schoonmaken tijdens het polijsten.

...Glaze...
Overbodig als je gepoliist hebt.

...Doeken...
Neem lekker 2-3 trio's van de Peluche Verde. Goede all-round doeken.

...Wax...
De 845 is goedkoop, maar werkt enorm goed. Dasrjaast kan je met 1 fles vele waxbeurten doen.

Alle andere dingen kun je later erbij kopen.
 
Je kan wel altijd alles duurder maken, maar als je een bepaald budget hebt zul je toch echt genoegen moeten nemen met producten die daarbij passen.
 
Grit Guard - Emmer 19 liter - Semi Transparant 1x
grit Guard - Grit Guard - Rood 1x
Grit Guard - Washboard - Black
Mothers Wax - California Gold Car Wash
Gyeon - Q²M Smoothie Wash Mitt
Monello - Dolce Verde Klei Set + 100 gram extra clay.
Scholl Concepts - S3 Gold High Performance Compound - 250 gram
Scholl Concepts - S30+ Nano-Compound - 250 gram
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845
Monello - Peluche Verde Trio - 45x45cm 2x

Is dit dan beter ?
 
Ja! Zelf zou ik de Wash Board weghalen, omdat ik de mitt graag uitspoel met mijn vrije (linker) hand en de washboard me dus overbodig lijkt. Aan de andere kant heb ik er geen ervaring mee, dus misschien werkt het wel veel beter dan mijn hand. Verder zou ik er niks aan veranderen.
 
Je kan wel altijd alles duurder maken, maar als je een bepaald budget hebt zul je toch echt genoegen moeten nemen met producten die daarbij passen.

ik denk dat het enthousiasme ook heel veel doet; jaren terug was er eentje in de straat die had allemaal spullen van dat "schildpad"merk, maar die man was zo enthousiast bezig en vooral heel regelmatig, die auto zag er tiptop uit, zoals die z'n huis-tuin-en-keukendoeken netjes op een stapeltje had en telkens een schoon doekje pakken... Het maffe was dat hij wel twee gewone emmers gebruikte (en zeker geen grit guards) dus die methode kende hij wel!
Mijn auto ziet er vaak genoeg uit als een beest en dan durf bijna niet aan m'n goeie spullen in de schuur te denken :blush: maar ja dan ben ik of druk met werk of weer bezig met een andere auto:innocent:
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Ligt eraan hoe groot de auto's zijn, hoe hard de lak is en hoeveel hits je dan dus moet doen. :p

Ik denk dat je het opzich wel zou moeten redden, als je niet zoals ik teveel product gebruikt :D
 
2x ford fiesta 1 honda station 1 citroen 3 deurs.

Budget is 200

Wat samengesteld is beter zo laten
 
In het allerergste geval koop je er nog een flesje Scholl bij. :)
In de meeste gevallen hier blijft het nooit bij 1 order.... Het is nogal een verslavende hobby :p
 
Ik denk dat je dat wel moet halen. Ik reken altijd 50 ml per auto om de hele auto één keer te polijsten, maar meestal gebruik ik iets minder. Het lijkt erop dat je ook geen hele harde lakken tegen gaat komen, dus dan moet het zeker goedkomen.