• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Embleem auto verwijderen

Loots

Detailing rookie
15 mrt 2015
18
0
Hallo allemaal,

Ik heb net mijn emblemen van mijn auto afgehaald maar nu loop ik tegen een probleem aan.
Zoals je op de foto kan zien zitten er nog randen op die ik er voor geen mogelijkheid af krijg. Ik heb stickerverwijderaar al geprobeerd, het meeste is er daarma wel af gegaan maar wat er nu blijft zitten krijg ik er niet af. Heeft iemand enig idee hoe ik dit eraf kan halen?
conv_2188.jpg


daarbij heb ik ook nog 2 andere stickers op mijn auto die ik er niet afkrijg met sticker verwijderaar iemand ideeën?
conv_2189.jpg



mvg,
Loots
 
Caramelschijf voor de sticker
En de letterrestjes eerst met een loep bekijken
Door de ouderdom kan het heel goed zijn dat daar lakschade zit

Zo niet, een polijstmiddel met cleaner erop, in laten trekken en dan met klei of een oude betaalpas wegduwen
 
Commandant is wel heel rigoureus.

Sticker met caramelschijf.

Liijmresten zou ik eerst proberen met Glue and Tarremover (bv Valet Pro, of Gyeon Tar oid). daarna polijsten met een normale compound zoals Veloce, M105 of S3. Lukt dat ook niet dan pas naar vloeibaar schuurpapier (comandant) grijpen.
 
Het is ook vrij hardnekkig, vandaar dat ik aan commandant dacht. Heb geprobeerd om stickerverwijderaar er op te doen om het vervolgens rustig met een bonuskaart er proberen af te halen maar ook dat faalde helaas.
 
Die NL sticker moet je gewoon föhnen... Die lijmresten ook... Een beetje föhnen tt het zacht word en dan met een betaal pas eraf halen...

t laatste beetje kleien en weer polijsten voor het mooie ;)
 
Heya Peeps,

Ik heb vorige week 2 Iveco bakwagens en een Hummer ontstickers en ''ontlijmd''. Gevalletje ''tijdelijke stickers'' die er maanden lang op zaten en dus vrijwel permanent waren geworden.

Wat Zluytr aangeeft lijkt mij het simpelste om te doen en werkt goed. Stickerverwijderaar werkt leuk op papieren stickers omdat het erdoorheen kan intrekken, bij vinylstickers vrijwel niet.
Deze, of eigenlijk bijna alle stickers, fohn ik warm en verwijder ik al 80% of meer. De overgebleven lijmresten met wat stickerverwijderaar o.i.d. en de rest kleien en/of polijsten.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Plak de stickers af en schuur ze ff........zo kan er mogelijk toch iets indringen in de lijm.....

Voorzichtigheid geboden met zo'n karamelschijf , voor je het weet verbrand je de lak.

"rollen" met je vingers over de lijmresten kan ook maar is erg belastend voor je vingers ( blaren !! )

Combinatie van wd40 , wasbenzine oid en rollen kan ook ......en wat geduld is ook wenselijk .
 
Ik wou gister uitproberen om het met de föhn te doen. Nu heb ik die alleen gister kapot gemaakt... Vond mijn vriendin overigens erg leuk:no Dus ik moet dit weekend even een nieuwe aanschaffen.

Ik had de grotere gedeeltes inderdaad rollend met mijn vinger weg gehaald.
 
Dat wordt gewoon ouderwets peuteren en rollen / drukken met de vingers zoals grandscenicman zegt. Kost tijd en blaren, maar dan heb je ook wat :)
 
Hoge druk reiniger al gebruikt, geen resultaat..

Niet weer die blaren op me vingers, die heb ik leren kennen toen ik plastidip ging gebruiken en de restjes eraf moest wrijven
 
:(Nou sorry... Maar met hogedruk stickers van je lak spuiten? Hoeveel druk wil je daarvoor gebruiken?

Als de druk hoog genoeg is om een sticker van de auto te blazen... Dan komt het niet in de buurt van mijn auto:(
 
  • Leuk
Reactions: Pietaah en Jansen
Gewoon een (gekartelde) caramelschijf gebruiken. Gaat helemaal prima, spreek uit ervaring. Totaal geen lakschade aan over gehouden, en verbranding van de lak hoef je niet bang voor te zijn. De caramelschijf smelt eerder. Ruikt ook nog lekker naar caramel als je ermee bezig bent.