• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lak DS3 beschadigd op dak?

Floydje

Detailing rookie
28 aug 2023
5
2
Hallo,

Recent heb ik een citroen DS3 uit 2010 gekocht, de auto is zwart met een wit dak.
Nu zit er op het witte dak een gele laag, die je van dichtbij enorm goed ziet, hier stoor ik mij natuurlijk aan.
Ik heb al geprobeerd dit eraf te krijgen met normale car cleaner en ook met commandant, dit allebei was geen succes.
Weet iemand hier wat deze laag is? en of dit op te lossen is of een verloren zaak?
Het enige wat ik wel weet is dat de auto bij de vorige eigenaar weinig/niet gewassen is.
 

Bijlagen

  • IMG_5511.jpeg
    IMG_5511.jpeg
    91,2 KB · Weergaven: 113
  • IMG_5519.jpeg
    IMG_5519.jpeg
    63,1 KB · Weergaven: 112
  • IMG_5520.jpeg
    IMG_5520.jpeg
    65 KB · Weergaven: 113
Welkom op het forum.

Wat is een "car cleaner"..?
Welke Commandant heb je gebruikt?

Ik kan het via mijn telefoon niet zo goed zien, maar ik heb het idee dat er een laag loskomst van het dak. (Blanke lak, toplaag van wrap/sticker, o.i.d. Of juist de gele aanslag)
 
Met car cleaner suggereerde ik op een op een lak reiniger van motul, excuses.
Ik heb commandant cleaner 4 gebruikt, ik ben eerlijk gezegd nieuw met auto detailing, vandaar dat ik vastloop.
 
Hier recent een DS3 aangepakt met rood dakje, de rode lak heeft last van een loslatende blanke lak, dit lijkt me eerder een aanslag die op de lak zit. Recent onder een boom geparkeerd? Heb wel eens een rare bruine aanslag op het dak van m’n witte alfa gehad, dit was met goed wassen en een stukje klei verdwenen
 
Ik heb de auto van de eerste eigenaar, hij heeft daar voor wat ik weet altijd onder bomen gestaan. Ik was sowieso van plan om de auto te gaan kleien dus hopelijk kan dat ook helpen!
 
Welkom! Ik stel voor: begin bij het begin.
Goed wassen, dan chemisch reinigen (ontijzeren en teer/lijm verwijderaar) en dan kleien. Daarna kun je verder aan de gang met Prof. Polish of wellicht moet je zelfs machinaal polijsten.

CarClean heeft inmiddels een aantal filmpjes gemaakt over het bovenstaande dus je kunt het op YouTube vanuit je luie stoel zien en daarna zelf doen!

Het ziet er uit alsof het goed moet komen dus ik ben benieuwd naar de vorderingen!
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Als je je woonplaats laat vallen wie weet is er dan wel een forumlid die mee kan kijken met je?