• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Enkele vragen

jelle

Detailing chief
30 apr 2016
306
88
38
Ik heb enkele vragen over een rode en een zwarte auto.
Graag jullie tips en adviezen.

1,Van de rode auto is de kofferbak deksel de rode kleur dof geworden.
Is dit op te lossen met polijsten ?

2,De zwarte auto heeft her en der krasjes en shwirls.
Die heb ik aangepakt met scholl s3 en s30, sommige krasjes kreeg ik er niet uit na 3 hits.
De krasjes zijn nauwelijks tot niet voelbaar.
De s3 heb ik met de gele pad van Monello gebruikt.
Ik zag ook dat de sinasappeltjes huid er nog was.
 
1. Ja. Dit is goed te verhelpen dmv polijsten. Heb je een machine ter beschikking ? Een testpot moet uitwijzen welke combi hiervoor voldoet.

2.
Je kan s3 op monello wol proberen. Dit is één van de zwaarste combi's die ik ken.
Als je een machine hebt moet het toch wel lukken. Anders moet je terug vallen op wetsanden, maar dat is een andere tak van sport waarbij enige ervaring wel vereist is.
Met polijsten haal je je sinasappelhuid er niet uit. Met polijsten polijst je de toppen en dallen van de lak. Als je de orangepeel wilt verwijderen moet je de toppen uit de lak halen. Dit kan doormidden van een denim pad op een roterende machine. Ook hierbij is enige ervaring wel een vereiste.
 
Ik heb een dap 900 ter beschikking met scholl s3 en s30
Monello pas wit zwart rood Orange en geel.

Kan ik die verdomde rode kleur ook handmatig doen ?
 
Ja, de rode klep kan je ook prima met de hand doen. Vaak is een verweerde rode lak vrij gemakkelijk weer op kleur te krijgen met een lichte combinatie. Een testspot moet uiteindelijk duidelijkheid geven.
Uiteindelijk de gepolijste gedeeltes in een bescherming zetten, zodat de verwering langer weg blijft.
 
Als ik gok is de zwarte auto een Ford. Die lak is niet knetterhard.
Misschien dat de krassen te diep zijn om te polijsten of dat je de hits te snel doet. Neem er de tijd voor en ga erg rustig aan de slag met Geel en S3. Lijkt me sterk dat je nog veel sterkers nodig hebt dan deze combi.... Een sterkere combi maakt het onmogelijke niet mogelijk. Alleen een beetje sneller
 
1. Ja. Dit is goed te verhelpen dmv polijsten. Heb je een machine ter beschikking ? Een testpot moet uitwijzen welke combi hiervoor voldoet.

Het kan zijn dat je te maken hebt met een kleurlak zonder blanke lak. Dit is uiteraard te polijsten, maar houd rekening met je combi.
Ook kan het zijn dat het een sloopkap ofso is waarbij de rode kleurlak ONDER de blanke lak is gaan verkleuren. Dan heeft polijsten géén zin.


(2) Ik heb tot op heden nog niet het geluk gehad dat ik een zachte lak tegenkwam. VAG-lakken met name gedaan, Duitse hardheid. :p
Met mijn DAP900 V3 + Raffini foampad Geel + Veloce/S3 kon ik deze zeker wel corrigeren.

Bedenk bij jezelf, dat als je 3 uitgebreide hits hebt gedaan met een dusdanig grove combi, dat je al flink hebt uitgepakt. Ik heb sinds ik mei 2015 ben begonnen met detailen, nog maar 1 auto gehad waarbij ik met zelfs nóg meer hits de swirls er niet uit kreeg. (Zelfs met Spiderpad) Dit was een VW Lupo die ik misschien alleen met een rotary gecorrigeerd zou gaan krijgen, ten koste van een heleboel blanke lak en/of veel tijd.

Kortom, wat niet gaat, dat gaat niet. :D



Greetz
 
Dat heb je goed onthouden istnogferarie het is een ford.

Maakt het nog wat uit dat dat onderdeel van kunstof is ?

Denk dat ik de wolle pad probeer en daarna niks meer probeer.
Wil ook niet door de blanke lak gaan.

Wat kan ik nog meer bestellen om de verzendkosten te verlagen of helemaal geen verzk.

2x grit guard emmers.
2x grit guard voor in de emmers
Mothers Wax - California Gold Car Wash schampoo.
Gyeon - Q²M Smoothie Wash Mitt
Gyeon - Q²M Silk Dryer droogdoek
2 x Peluche Verde Trio - 45x45cm
Monello - Dolce Verde Klei Set + 100 gram extra clay.
Scholl s3 en s30 2
Gyeon - ontvetter.
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845

En de dap 900 met monello rafinni 6"pads wit zwart rood orange.
Dit allemaal is al in mijn bezit



18MtxGtUK1Xkt2vBZP74hPcEUxzR__QTsaqQuvC5dG50_pe4cstFjjgEb_DrYjJ1uZyV9RdV7U1&t=635586452020000000.gif

 
Laatst bewerkt:
Volgens mij zit er een verzendtoeslag op die emmers vanwege het formaat.

Krassen in kunststof zijn wel heel anders dan in staal.
Het is erg moeilijk zonder te zien of voelen maar het kunststof kan dusdanig vervormd zijn dat je alleen om de kras heen poetst
 
Wat er staat heb ik al.

Wil er nog de wolle pad aan toevoegen en wat kan ik nog meer toevoegen volgens jullie ?
 
Een wollen pad omdat je 3 hits nodig had met Geel/S3, toch? Ja, je kan dit proberen.

Je kan nog kunststofdressing, Non-Ferro/Ferrous Dueller en misschien een glaze als je die laatste krasjes wilt verdoezelen.


Greetz
 
Een wollen pad omdat je 3 hits nodig had met Geel/S3, toch? Ja, je kan dit proberen.

Je kan nog kunststofdressing, Non-Ferro/Ferrous Dueller en misschien een glaze als je die laatste krasjes wilt verdoezelen.


Greetz

DJ Fantastic Plastic is makkelijk te verwerken
Ferrous Dueller is een toppertje
Lime Prime maakt je auto heerlijk glad

Hè, wat? Ander merk dan DJ? :eek:
 
Ik heb een glaze van mothers wax.

Monello wol pad.
Dodo juice fantastic plastic trim dressing
Dodo juice FerrousDueller
Monello piccolo nero trio 35x35cm

Dit gaat de volgende bestelling worden dan.

De lime prime kan ik die vergelijken met de sholl s30 ?
 
Vergelijkbaar als de mothers wax california gold micro polishing glaze.

Hier is een heel groot verschil. Even niet vergelijkingen proberen te maken.

Je hebt polijstmiddelen zoals Mezzo, Finale, S30 en S40. Deze polijsten lak weg en hebben als draagmiddel olie of water.

En je hebt glaze. Dit is een product wat niet polijst maar glans toevoegt en beetje verbergt.

Dan heb je Lime Prime of Mothers Polish Glaze. Dit is een glaze met een reinigende functie, geen polijstende functie. De korrel die erin zit zorgt ervoor dat je lak gereinigd wordt maar niet gecorrigeerd. Dit soort producten zijn wel erg goed voor een schone hechting van je wax