• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaringen met Gyeon Q2 Cancoat?

Ermir

Detailing trainee
20 jan 2014
18
35
Wanneer ik mijn auto helemaal gepolijst heb en van de swirls af ben, ben ik van plan een coating aan te gaan brengen. Hierbij ben ik zeer geïnteresseerd in Q2 Cancoat. Het lijkt me een vrij gemakkelijk product met een geweldige standtijd, als ik de beloftes van de fabrikant moet geloven! Ben echter ook benieuwd naar persoonlijke ervaringen.

Een aantal vragen die bij me te binnen schieten:
- verwerkt het makkelijk?
- is het te gebruiken bij de huidige lage temperaturen ivm curing (indien van toepassing)?
- kan het toegepast worden op de (zij)ruiten en panoramadak?
- kan het toegepast worden op de velgen?
- moeten rubbers en/of trims afgeplakt worden?

Ben benieuwd!
 
Lijkt mij inderdaad ook een vrij interessante coating. Heb al gezocht, maar kan er vrijwel niks over vinden op het wereldwijde web.
 
Tim;n388048 zei:
De coating is ook pas een week beschikbaar. ;)

Dat de coating pas een week beschikbaar is wil niet zeggen dat een fabrikant dit soort informatie niet kan delen, zeker naar hun verkopers.
Beetje "goedkoop" excuus en van hun eigen website word je ook niet veel wijzer.
(Hoop er trouwens morgen antwoord op de bovenstaande vraag te kunnen geven, zou het dan ook terug koppelen in dit topic)


Echter had ik ook nog een vraag, kan ik de cancoat gebruiken na een glaze? Of kan ik beter de glaze achterwege laten?
 
Zal morgen op de motorkap een 50/50 maken met glaze, puur voor een test. Met natuurlijk het advies om het niet te doen, dus alleen deel van de motorkap wel met glaze en de rest niet.
Raden jullie het voor elke seallant glaze af of puur voor dit product? (internet is 50/50 over dit onderwerp)
 
Een glaze heeft meestal een verkortende werking op de levensduur en het is daarom volstrekt onlogisch om dat met Can Coat te gebruiken. Bovendien is het siliciumdioxide en hecht aan de lak, niet aan een glaze. Het zal met een glaze vast werken, maar ik kan me niet voorstellen dat 'het internet' 50/50 is qua mening. Het product is er niet voor ontworpen.
 
Tim;n388054 zei:
Eerste 4 vragen: Ja. Laatste vraag: Nee. Glaze: Nee, dat raden we af.
Top! Lijkt me een prima product, kan niet wachten tot mijn auto gepolijst is! Als men praktijk ervaringen heeft, dan verneem ik ze graag! En foto's/filmpjes doen het altijd erg goed! ;)
 
Een member van Carclean.com heeft dit product nu al 5/6 maanden op zijn wagen liggen, misschien wachten op een review van hem eer je er zelf aan begint?
 
Een soort gelijk product. Cancoat heb ik al wel in bezit en probeer ik zo snel mogelijk te review en maar tijd ontbreekt me helaas.
 
Erg interessant product. Lijkt me best de moeite waard...nog even wachten op de eerste reviews ;)
 
Ik heb de Gyeon CanCoat de afgelopen week 2 x gebruikt 1 x op een Iveco Daily werkbus en op een BMW 7 Serie bij beiden was het resultaat kwa glans beading en sheeting verbluffend.


Een aantal vragen die bij me te binnen schieten:
- verwerkt het makkelijk? Eerst de hele auto ontvetten met Gyeon Prep. Het is zeer makkelijk te verwerken je gebruikt 2 goede microvezel doeken eentje om het in te spuiten en te wrijven en de ander om het uit te wrijven wel per paneel werken
- is het te gebruiken bij de huidige lage temperaturen ivm curing (indien van toepassing)? Het was van de week 10 graden buiten en dat ging prima
- kan het toegepast worden op de (zij)ruiten en panoramadak? Nog niet getest
- kan het toegepast worden op de velgen? Nog niet getest
- moeten rubbers en/of trims afgeplakt worden? Het beste kun je de trims al behandeld hebben met een dressing maar geen problemen ondervonden met strepen oid.

Ik heb wat foto's van het resultaat van de BMW 7 Serie ik heb de auto alleen maar gekleid en ontvet met Gyeon Prep de auto is een jaar oud nu.

IMG_4815_zpsf46aeb97.jpg


IMG_4816_zps77a1ef20.jpg


IMG_4817_zpsf42baf10.jpg


IMG_4818_zps160da0cc.jpg


IMG_4819_zps2deb83b2.jpg
 
  • Leuk
Reactions: schippersss en Tim