• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaringen met Gyeon Q2 Cancoat?

Q2M Bathe+ lijkt me de optimale shampoo om de Cancoat coating te onderhouden. Wellicht dat je de standtijd van Cancoat dan wel weet te verlengen...
Wanneer komt dit weer beschikbaar bij Carclean?

En nee, geen aandelen in Gyeon!
 
Wil;n388256 zei:
@ autostomenoplocatie. Hoeveel gebruik je nu ongeveer op de BMW?
Ik denk dat je 5 tot 6 auto's met een bus kan doen heb er nu 2 gedaan en mijn velgen van de caddy en de bus voelt nog steeds gevuld aan.
 
Haha! Mijn vriendin vroeg of Cancoat ook in de badkamer gebruikt kan worden op de douchewand en de tegels! Niet eens zo'n gek idee... :D
 
Nou, ik gebruik al geruime tijd Reload op de ramen van de schuifpui en ik vind het geweldig. Ramen wassen is een eitje. Producten hebben soms meerdere toepassingen in het dagelijk leven dan we zouden denken.
Heb vorige week uit nieuwsgierigheid Cure gebruikt op de banden. Mooie matglans finish. Ben benieuwd hoe het uitpakt. De waterafstotendheid zag er veelbelovend uit...
 
Ik gebruik PB QD+ in de badkamer. Douchewandje blijft heerlijk kalkvrij. En wat er op zit, is er zo weer af!
 
Gaan dit soort producten nu de sealents en waxen vervangen denken jullie? Of heeft het allemaal zijn eigen plussen en minnen?
 
@Marcoss : Ik heb al redelijk wat ervaringen mogen opdoen met diverse soorten coatings waaronder de CQ / CQ-K & MOHS ed.

In de praktijk werkt het fantastisch. Als voorbeeld : ik heb in maart/april de Vito van mijn vader behandeld met een coating, nu (bijna) een jaar, 15.000 en ca. 45 wasbeurten verder zit het er nog op als de eerste dag toen ik het aanbracht.
Ook op mijn eigen bedrijfswagen zal ik (zodra de temperaturen het toelaten) weer een coating (Mohs) aanbrengen ipv de traditionele wax die er nu opzit ter overbrugging.

Toch grijp ik voor mijn eigen auto steeds weer naar een vertrouwde Dodo wax. Reden is dat ik het leuk vindt om met de auto (en de lak) bezig te zijn en ik de auto toch minimaal 2 /3x per jaar wil polijsten om de swirls die eventueel aanwezig zijn te verwijderen. Dan heeft het voor mij geen zin om daar een dure coating op aan te gaan brengen.

Hetzelfde heb ik met "kenissen" die een bescherming willen die maanden blijft zitten. Een coating is daar een heel mooi alternatief voor maar als jij 40 weken per jaar door een wasstraat rijdt moet je jezelf afvragen of dat dan wel de moeite / investering waard is.
Daarnaast hebben de coatings de wens om de eerste 24 uur bij minimaal 15 graden droog te blijven waardoor je de auto eigenlijk al binnen moet stallen, iets waar je ook maar een locatie voor ter beschikking moet hebben.
 
Vandaag voor de eerste keer gebruikt sinds de aankoop in februari. Werking is echt gemakkelijk.
Alleen klopt er iets niet met mijn spuitbus. Het product komt niet alleen uit de spuit mond, maar ook daar onder uit!!!!

Dit is het probleem, lijken meer mensen last van te hebben.
 
Heb er idd meer over gelezen op detailingworld, is zoiets niet gewoon op te lossen met een ander kopje? Tim?
 
Nog een vraag wat betrefd Cancoat.
Heb een tijd geleden een twee maanden nieuwe Renault behandeld met Cancoat, heel mooi resultaat.
Nu had deze één week daarna voorschade gereden ongeveer, deze is 4 weken geleden terug gekomen van de schadehersteller.
Nu kwam de eigennaar of ik de voorzijde opnieuw kon doen, kan hier nu alweer Cancoat overheen.