• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaringen met Lime Prime Lite

Leonneke

Detailing addict
29 nov 2008
639
68
60
Waalre
Beste Cleaners;

Tot nu toe ben ik zeer, zeer te spreken geweest over alle producten die ik heb besteld en ontvangen via CarClean.

Maar nu ben ik toch een beetje genoodzaakt om een product wat minder credits mee te geven. Twee weken geleden gebruikte ik voor het eerst de Lime Prime Lite. Daar blijk je maar enkele druppeltjes van nodig te hebben, uiteraard positief. Ik heb het product verwerkt met een zwarte finishing pad op de DAP. Standje 4 tot max. 4,5 ............

Uitbuffen ............. Daar begon het al een beetje mis te gaan. Product is behoorlijk vettig en olie-achtig. Kreeg niet alles goed weggebuft.
Glans meer dan voldoende, maar hier en daar bleef ik vettige "lopers" zien. Blijven buffen en zo op het oog alles weg .............. Moeilijk te zien op een witte auto overigens. Daarna het geheel geseald met Insulator Wax.

Ik blijf echter plaatsen tegenkomen in de lak waar het "vettig" is.
Plaatsen opnieuw gedaan, van begin tot einde. Telkens blijkt de Lime Prime Lite de boosdoener ............

OF ................ Misschien is de autolak te nieuw, te glad en niet poreus genoeg ...........

Gaat om een nieuwe auto, voor de duidelijkheid. Geven jullie je mening eens. Is het product niet geschikt voor een verse lak ????? Of is het product "te vettig en te olie-achtig" ??????

Kan natuurlijk ook een combinatie zijn van beiden. Het gaat er mij dus niet om dat ik "bijval" krijg, maar ik kan in elk geval niet uit de voeten met dit product op de ( nieuwe ) lak. Het is net of ik met olijfolie op de lak heb geknoeid en dit niet goed meer van de lak krijg ........
 
Vreemde bevinding, ik hoor dit echt voor het eerst! Ik gebruik ook Lime Prime (dan wel niet de lite variant) en verwerk deze op een zwarte LC finishingpad. Ik doe 3 drupjes in een driehoekige vorm op de pad en dan gaan met die handel! Daarmee kun je dan een vlak van +- 40 bij 40 zeker goed doen!

Had je de Lime Prime wel genoeg doorgewerkt?

Was je doek wel goed? Ik buf Lime Prime meestal uit met een fantastic fur achtige doek en dat gaat prima.

Kijk even voor flimpjes / how to in het topic van Dibbuz, misschien kom je zelf nog iets tegen waarvan je zegt he.. dat heb ik anders gedaan? https://forum.Carclean.com/Default.aspx?g=posts&t=424
 
IK heb de Lime Prime Lite dit weekend gebruikt op een paar maanden oude seat en dat ging prima.
Wel is het zo dat ik liever een microfiber doek gebruik met niet al te lange haren omdat hij dan lastig uitwrijft naar mn gevoel (vettig). De dodo blauwe knuffeldoek heeft dus hierbij niet mijn voorkeur, maar eerder iets met wat kortere vezels.

Verder loop ik de auto, na de Lime Prime, altijd even na met een detailerspray om de resten te verwijderen alvorens te sealen.
 
Dat probleem heb ik toch ook nog niet gehad met LPL. Wel dat het olie-achtig is (vind ik juist een pluspunt als je ziet hoe ver je komt met 2 drupjes), maar ik hoef echt geen moeite te doen om het uit te poetsen. Wel is het zo dat je het niet mag laten opdrogen, want dan is het moeilijk om af te nemen.
 
Vind het bizar, ik heb bij het gebruik van lime prime nog nooit meegemaakt dat het moeilijk te verwijderen was. Gewoon met een propere mf-doek afvegen en vaak genoeg je doek opnieuw vouwen of een andere kant ervan gebruiken zodat de doek het product zeker en vast goed opneemt. Heb je toen nieuwe of reeds gebruikte doeken gebruikt, want ik heb al vaker gemerkt dat splinternieuwe doeken niet zo goed product opnemen, dit gaat beter als ze een keertje gewassen zijn.
 
Ook zeker niet eerder meegemaakt met Lime Prime. Zou geen probleem moeten zijn met en nieuwe lak.
 
Nieuwe lak of niet maakt niets uit.

Stomme vraag, maar heb je wel een goede schone MF-doek gebruikt? Eentje die zonder wasverzachter gewassen is? Daar lijkt het meer op namelijk. :weetniet
 
Nog zo'n stomme vraag (al zijn het geen stomme vragen, we proberen maar te helpen :) ): heb je eens goed met het flesje geschud? Heb je ook eens geprobeerd op een lager toerental of met de hand? Zelf doe ik het altijd met de hand. Zowel de Poorboy's DMT's als de Fantastic furs van Dodo werken bij mij goed bij het uitpoetsen van LPL.
 
Hallo allemaal:

Allereerst allemaal bedankt voor de reacties. Eerst zal ik alle vraagjes beantwoorden die jullie gesteld hebben. Overigens helemaal geen stomme vragen, want ik maak zeker en vast de nodige fouten bij het detaillen.

Het opzetten heb ik dus met de DAP gedaan. Meerdere snelheden gebruikt. Zo rond stand 4 verdeelde het product het mooiste en egaalste. Lagere standen ook uitgeprobeerd, maar 4 werkte het mooiste.

Ik heb het product niet laten drogen. Overigens lukt dat volgens mij niet eens, want daarvoor is het te nattig en vettig.

De poetsdoeken die ik gebruikt heb waren allemaal schoon. Ik heb NIET alle soorten doeken gebruikt maar merkte inderdaad een behoorlijk verschil tussen de korte en lange vezels met het uitpoetsen.

Ik heb NIET na gepoetst met Quick Detailer ............ Dat zou misschien een net wat beter resultaat kunnen geven.

Alles bij elkaar genomen denk ik:

- Toch teveel product opgezet ( mogelijk )
- Poetsdoek mogelijk te verzadigd geraakt met product
- Poetsdoeken nog te "nieuw" ..............
- Poetsdoek nog TE vezelig / lang / harig ............

Ik pak de "slechte" stukken nogmaals aan en zal verslag doen.

Alvast dank voor alle reacties ..................... Zoals Stimpy al wijselijk zei:

"Het ligt nooit aan het product maar altijd aan de techniek van de gebruiker van het product" .....................

Alhoewel er natuurlijk GOEDE en slechte producten zijn ..............
Ik ga er voorlopig vanuit dat mijn techniek niet juist is geweest.

Dank allen...
 
Als ik dat zo lees zie ik niet waar je iets hebt kunnen misdoen. Misschien wat sneller een verse doek nemen inderdaad. Dat doe ik eigenlijk heel veel.

Leonneke zei:
Ik heb het product niet laten drogen. Overigens lukt dat volgens mij niet eens, want daarvoor is het te nattig en vettig.

Zelfde ervaring. Toch kwam dat geregeld terug op DW, maar bij mij droogt dat dus ook niet :)


Ik bedenk me net... misschien is dat "drogen" juist wel het probleem. Het lijkt misschien nog vettig, maar een kleine hoeveelheid kan wel aan de lak vastzitten. Ik zou zeggen. Probeer eens een klein oppervlak en poets het bijna onmiddellijk weer uit.
 
Leon,

Kijk anders eens op Carclean.com bij het product Lime prime. Onderaan zie je een filmpje gemaakt door Dennis waardoor je een indicatie van de hoeveelheid te gebruiken product kunt krijgen. Je ziet Dennis 4 kleine drupjes op de pad doen, heb je het gevoel dat dit nog teveel is gebruik je 3 drupjes. Ook meer dan genoeg!
 
[off-topic]
Wel mooi zoon review met filmpje.
Is heel leerzaam, zou leuk zijn als de ssr lijn eens op video werd vast gelegd, kunnen we zien wat we fout doen.
Dennis?:-b
[/off-topic]
 
Vergis je niet dat je dat niet even in een half uurtje doet
en het moet ook rustig zijn dus het liefst op een zondag anders komt er elke keer een vrachtwagen door het beeld...
 
heb zelf LPL gebruikt, en had ook een vlekkerig resultaat. Reden was dat ik teveel product heb opgebracht handmatig met een foam applicator en dat krijg je erg moeilijk uitgepoetst. Quickdetailer bood uitkomst, maar je wil een glaze eigenlijk niet verwijderen.

Echt veel minder gebruiken dan je denkt, en direct uitpoetsen. Resultaat is dan wel erg mooi.
 
tinus zei:
heb zelf LPL gebruikt, en had ook een vlekkerig resultaat. Reden was dat ik teveel product heb opgebracht handmatig met een foam applicator en dat krijg je erg moeilijk uitgepoetst. Quickdetailer bood uitkomst, maar je wil een glaze eigenlijk niet verwijderen. Echt veel minder gebruiken dan je denkt, en direct uitpoetsen. Resultaat is dan wel erg mooi.

Hoi Tinus; Tja, zo'n ervaren "rot" moet toch uitkomst bieden. Ik denk inderdaad toch dat ik het daar zal moeten zoeken. Ik heb de vlakken mogelijk te groot gehouden waardoor er toch een soort "droogtijd" is opgetreden. Ben het overigens direct met je eens dat het een beetje vreemd is om Quick Detailler erachteraan te gooien.

Het probleem is dus vooral ( geweest ) dat het product zich niet overal even makkelijk liet afnemen. Het zag er bij mij in elk geval uit zoals bijvoorbeeld ontstaat als grote waterdruppels opdrogen op de lak.

Redelijke vlek die nagenoeg niet meer weg te poetsen viel ..........
Voor mij valt Lime Prime Lite in ieder geval in de categorie lastig.

Ga zeer binnenkort met de Wolfgang Glaze aan de slag, op advies van Dibbuz............

Iedereen weer erg bedankt voor de bruikbare informatie. Van fouten maken leer je het meeste, zonder meer ........
 
Ik heb vandaag ook mijn flesje LPL geprobeerd, resultaat word netjes, maar zoals eerder genoemd, veel moeite met afnemen.

Heel enthousiast begonnen na het zien van de how-to Lime Prime (ik ga er vanuit dat de Lite idem verwerkt word).

3-4 kleine drupjes op de zwarte pad, 2 schaakborden gemaakt op ong. 60x60 cm op stand 2-3 op de Dap.
Wel iets sneller bewogen dan met polijsten.
Dan afnemen, geprobeerd met de Dodo Juice Fantastic Fur, naadje, veel heen en weer gesmeer.
PB Mega Plush, lange haren kant idem, korte haren ook niet top.
Meg's Supreme Shine ging beter, maar nog steeds veel werk van.

Resultaat, lekker glad en glans is heel netjes, maar verwerking kan beter. Geen last van waterdruppels zoals Leonneke omschrijft, meer een moeilijk verwijderbare waas.

Iemand nog tips mbt. de stand van de Dap? Zal morgen sowieso nog even een stukje proberen op stand 4 en met 2 drupjes product.
 
Zo min mogelijk product aanbrengen en meteen afnemen. Op die manier laat LPL zich uitstekend afnemen.
 
Inmiddels ook geprobeerd met 2 drupjes en op standje 4 met de Dap.

Ook een fractie langer ingewerkt.
Er blijft dan wel iets minder restproduct "liggen" maar onder veel licht blijft er een licht waasje wat niet heel makkelijk afneemt.

Ik zal met de Dap workshop de heren ook eens om een praktijk uitleg vragen, snap er niks van.