• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen..!!

JamoHul

Detailing addict
12 aug 2016
11
60
36
Hattemerbroek
Hallo, mijn naam is Jarno 29 jaar oud.

Ik ben hier op het forum gekomen, omdat ik wat serieuzer wil gaan poetsen. Voorheen altijd de auto's gepoetst zoals ze dat bij de garage doen, maar wil het nu echt goed gaan doen.

Heb onlangs een andere auto (Mercedes C180 Combi 2000) voor de vrouw gekocht en deze had toch echt een mooie poetsbeurt nodig, dus me er maar is wat verder in verdiept! Heb zelf ook nog een Mercedes E230 uit 1987 en deze willen we dan ook netjes houden!

Na me een tijdje geleden al is verdiept te hebben heb ik is een simpel setje besteld om is te beginnen...

Onderstaande is wat ik besteld heb in willekeurige volgorde;

- Mothers Ultimate Wax System Kit (hier zit de Clay, Polish, Glaze, Wax en Shampoo in)
- Monello Raffini Veloce (Gezien ik wat diepere krasjes heb)
- Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black
- Monello - Easy Detailing Polishing Hand Pad - White
- 2x Monello - Peluche Verde Trio - 45x45cm
- Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm
- Monello - Wash Mitt
- Monello - Perfetto Detailer Spray - met verbeterde sprayer - 500ml (op aanraden van een kennis)
- Monello - Easy Detailing Hand Orange Light Cutting Pad
- Meguiars - All Purpose Cleaner - 710ml
- Monello - Non-Ferro - met verbeterde sprayer - 500ml
- Monello - Senza Bordi Edgeless Towel - 45x45cm

Nu als het in de komende dagen het weer een beetje droog blijft. De auto van mijn vrouw is even onderhanden nemen..

Mochten jullie nog tips, of vragen hebben hoor ik het graag!!
Mocht ik nog vragen of tips nodig hebben, horen jullie het!!
 
Veel poets plezier Jarno.

Wat bedoel je met de garage manier?

En ik lees diepere krasjes. Ik hoop dat je die met de hand er uit krijgt. Anders een goed excuus om een DAP aan te schaffen... ;)
 
Thanx all

Istnogferarie, Zoals ik het in mijn Stage en Tiener tijd hebt geleerd bij de plaatselijke garage zo snel mogelijk een auto gepoetst en wel in de showroom hebben staan zeg ma...
Wat betreft die krasjes ik hoop het ook, anders begint het wel heel serieus te worden :joy:
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Welkom Jarno, het begint bij de eerste bestelling... Zal uitlopen naar een ware verslaving haha! Ben benieuwd naar de foto's als je klaar bent. :cool:
 
Welkom! Veloce met de hand, hopelijk inderdaad voor de plaatselijke krassen. Heb zelf niet veel ervaring met het ambachtelijke polishen met de hand, DAPje is veel handiger *hint* ;). Veel succes!
 
Thanx all, ik heb op een paar delen een begin gemaakt en had gehoopt het toch manueel te kunnen voltooien..
Hier heb ik me maar bij neergelegd dat dat niet gaat lukken, en dat er toch wel een keer een Dapje moet komen :oops::D
 
Dag Jarno,

Welkom bij het forum. Toch indrukwekkend wat jij "een simpel setje” noemt... ;)
Ik ben trouwens erg nieuwsgierig naar de Merc van 1987! Is het een wrak of een beauty? :innocent:

En wat die DAP betreft, niet te lang twijfelen, gewoon doen omdat:
- hij er uiteindelijk toch komt;
- geld op de bank ook niets oplevert;
- je veel tijd gaat verliezen als je veel correctie wilt krijgen op een Merc met de hand;
- je dan meteen kunt concentreren op middelen die beter geschikt zijn om machinaal te verwerken;
- je momenteel korting krijgt op een goede starterskit;
- je jezelf altijd gaat verwijten "dat had ik veel eerder moeten doen" als je nog wacht met die DAP uiteindelijk toch te kopen;
- de prijzen van machines sneller stijgen dan de inflatie... :blush:

Moet ik nog verder gaan? :cool:

Ik heb enkele jaren geleden https://www.Carclean.com/product/Polishing_Power/DAP500_V3_Raffini_Starterskit_Power_Pack_102773 aangeschaft en dit heeft mij al enorm veel plezier opgeleverd!

Oh ja, als je weerstand zou krijgen over deze aankoop op het thuisfront, mag je altijd deze post tonen.

Veel plezier met het detailen!

Met vriendelijke groeten, Alex
 
  • Leuk
Reactions: JamoHul
Bedankt voor de Tips, zit inderdaad al te kijken naar een Dapje... Komt nog wel goedo_O

@Vlerk; wat betreft de '87er Benz oordeel zelf :innocent:

IMG_1569.jpg
IMG_1566.jpg
IMG_1565.jpg


En hier een foto van de '00 Benz;
IMG_2224.jpg
IMG_2223.jpg
IMG_2225.jpg


Laatste foto's is na de poetsbeurt, ik ben helaas:rolleyes::oops: vergeten om foto's voor te nemen... (dit was een mooi gelukt stukje:joy:) de rest moet toch echt een keer een machine zien...:rolleyes: