• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foam om te deironizen...bestaat dit?

@Nick Bakker - Waar ben je het niet mee eens dan..? :p Ik denk dat je de zin verkeerd hebt gelezen c.q. begrepen?

Kleien met de-ironizer, dat doe je toch alleen maar omdat je tijd en/of kosten wilt drukken? Maar wat bespaar je er nou echt mee in verhouding tot wat je ermee bereikt... Vandaar de opmerking; Je kan ook de auto wassen met een shampoo en klei, dan heb je in één klap meerdere stappen gedaan.

Je bespaart een knaak (€2,60 voor 1L) op glijmiddel, maar staat vervolgens in de putlucht te werken terwijl je de-ironizer amper de tijd krijgt om te werken + je klei misschien kan gaan happen + je klei betonhard wordt of uiteen valt + je defecten kan veroorzaken.

Dat er een prijsverschil is tussen bijv. Clay Lube en NonFerro, dat snap ik. Maar wat heeft dat er mee te maken?

500ml de-ironizer, en dan heb ik het over een goede zoals Non-Ferro, kom ik vaak toch aardig dichtbij in de buurt op de gemiddelde auto. En zijn zelfs auto's voorbij gekomen waarbij ik 1,5L nodig heb gehad en dus meerdere applicaties met her-activeren/verdelen/etc. ;P (Spoorslag, industrie, slijpsel, etc)
Ik snap (denk ik :p ) wat je bedoelt..
Echter 500ml de-iron heb ik nog niet gebruikt op een auto, misschien dat ik toch iets verkeerd doe. (of juist goed HaHa!)

maar nogsteeds gebruik je dan 500ml meer non-ferro, dus prijstechnisch lijkt me het niet intressant.
Tijd technisch misschien wel. maar als ik aanname's doe ga ik er van uit dat non-ferro minder zal werken als een glijmiddel. het is er immers niet voor bedoelt. (polijsten met een baksteen wil ook, maar niet zo goed als met een polijstpad).
daarom vraag ik me af of het tijdswinst zal opleveren, omdat je misschien zelfs meer aan het kleien bent en daardoor meer marring krijgt en meer moet polijsten.
en eerlijk is eerlijk, al zou het me 20 euro per auto schelen en 2 uur tijd wil ik nog niet zo lang met me neus boven die lucht hangen:joy::joy:

Moraal van verhaal, waar ik en @Quantoxx het wel over eens zullen zijn:
youtube detailers vaak lekker op youtube laten:p
 
Tja, als het nodig is, dan is het nodig. :p Je kan bij het polijsten ook met één hit, klaar zijn of 3 hits compounden en dan nog afschalen.

@Nick Bakker - Ik gebruik alsnog 500ml meer Non-Ferro? Ooooh, jij denkt aan de-ironizen en daarna gaan kleien met opnieuw de-ironizer. Nee, de clou was om deze twee handelingen te combineren. En dan bespaar je dus een knaak aan glijmiddel, wat op honderden natuurlijk het verschil gaat maken. *NOT

Er zit natuurlijk wel een idee achter, maar ik ben geen fan van dat idee; Tijd is geld en als er niet veel budget is en de auto is niet volgescheten met vliegroest, dan bespaar je wel tijd door het kleien te combineren met het de-ironizen.

* Enkele sprays de-ironizer op een paneel.
* Gaan kleien en dus de de-ironizer ook meteen verdelen.
* Volgende paneel op deze manier behandelen en op het vorige paneel kan de de-ironizer gaan werken.
* Terwijl je zó de auto rond gaat, ook stoppen om de vorige panelen waarschijnlijk nat te sprayen en de boel niet in te laten drogen.

Het zal dus tijd schelen, mits je geen defecten veroorzaakt, je klei niet wordt opgevreten en je geen semipermanente zwavellucht in je neus en op al je huid overhoudt. ;) Als ik zó moet mierenneuken, dan had ik de klus gewoon niet moeten aannemen.

* Een voorwas doen en daarmee gaan handwassen.
* Polijsten met een AiO en vervolgens gaan ontvetten om een glaze + paint cleaner aan te brengen.
Of nog beter...
* Foamen als voorwas, met een scheut Non-Ferro erin en je klei insmeren met polijstmiddel om te drogen.
 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker