• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foamers

Heb 1:30 gebruikt met vp advanced neutral snow foam dus op 3l water ongeveer 100ml snow foam maar wsl wat weinig, auto was ook licht vervuild en had wel nut. Bij de gloria zaten andere viltjes die ook zorgden voor een dikkere consistentie en die heeft de orion niet.
 
Thnx!

Ik gebruik nu dit:

2016_07_10_13_25_21.jpg


Was €6 heb er wel andere kopjes bij gezocht en passend gemaakt. Totaal zit ik nu op zo'n € 20/ 25

2016_07_10_13_25_48.jpg


Dit 'schuimt' zo:

2016_07_10_13_25_35.jpg



Dik schuim krijg ik pas nadat het water op is:

2016_07_10_13_25_40.jpg
 
Krijg wel het gevoel dat het wat behelpen is, de berichten lezende. Mijn voorzichtige conclusie tot nu toe:
Foamen met de HD of niet foamen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
ik zou ook graag gaan foamen
maar heb geen idee hoe lang mijn hd het vol houd
maar denk dat ik bij de volgende bestelling het toch maar doe hoor
zou het alleen al doen omdat ik het leuk vind
 
Vandaag de 2e keer de kwazar gebruikt en deze keer wat meer foam gebruikt en beter opgelet. De druk verminderde nogal snel en hoorde ergens lucht lossen, bleek dat de aansluiting van de spuitslang te los zat en dat doet duidelijk veel.

Deze keer 200ml vp op 3l water gebruikt en dan heb je echt een heel goede laag foam, eerlijk gezegd zelfs meer dan nodig voor een voorwas bij licht vervuilde wagen en ook onder de indruk van de kwazar, makkelijker dan de gloria en foam wordt mooi egaal op auto gespoten.

Is duidelijk altijd wat zoeken naar beste mengverhoudingen, wsl idem met hd en moet er ook leren mee werken maar zo is het exact wat ik ervan wou.
 
Beter dan de Gloria FM10?
Ik ga hem waarschijnlijk ook bestellen :)
Dan gebruik ik mijn andere sproeier om af te spuiten. Jammer van de kopjes van $ 17 dollar die ik gekocht hebt, was het proberen waard.
 
Vindt hem idd beter, de fm10 was goed maar om een middelgrote auto te foamen toch heel (te) vaak pompen en moest ik ook bijvullen, eigenlijk ideaal voor bvb velgen. Met de kwazar hoef ik niet bij te vullen en doe ik 1 volledige zijkant per pompbeurt dus scheelt aardig. Bijvullen hoeft ook niet meer, kan tot 6l in en daar kan je behoorlijk wat oppervlakte mee doen lijkt me.

Foam komt er zeer mooi uit (zeker in juiste verhouding en met alles goed vast) en voor mij ook groot pluspunt is dat je door de langere en met kabel verbonden sproeikop op moeilijke plaatsen (bvb in de wielkas) kunt.

Kost dubbele van de gloria maar imo is hij dat zeker waard, geen slecht woord van gloria want ook met grote tevredenheid gebruikt en zou de kwazar eigenlijk met de fm50 moeten vergelijken om correct te zijn (al is de 50 ook meteen wat duurder) maar kwazar heeft mijn voorkeur en top voor handfoamers.
 
Ik zit ook te twijfelen, soms geen zin om de HD te pakken, heb altijd ruzie met de slangen ;) Dit is denk ik sneller, nog ff wat youtubes bekijken...
 
Helaas een defect aan het handvat, dus ontsnapt er veel lucht :confused:

Maar Carclean gaat mij maandag aan een ander handvat helpen ;)

Van het weekend is het toch te zonnig om te wassen maar wel jammer.
De aansluitingen voelen nogal goedkoop aan, daar had ik meer van verwacht voor die € 75.

Voor de rest wel netjes. Een enorme doos, let wel op daar staan eventuele accessoires op die je waarschijnlijk bij Kwazar zelf kunt kopen. Op de doos staat Nederlands geschreven maar geen Nederlandstalige handleiding.
 
@Ciedric ik lees enkel dat je een hoop geld hebt uitgegeven om goedkoop uit te wezen.
Ik ken dat wel, dat deed ik vroeger ook.. Tegenwoordig ook nog wel.

Achteraf lullen is natuurlijk makkelijk, maar even googlen en youtuben en dan had je bijvoorbeeld dit gevonden:


(Edit: LOL deel gewoon t zelfde filmpje als @Sanderr )

Geen idee wie he filmpje heeft gemaakt, maar ik vind 'm masterlijk!

Heb zelf overigens de Kwazar Venus, en na 1x gebruiken toch behoorlijk tevreden over.
Tuurlijk moet je tijdens gebruik doorpompen, maar hij is 3x goedkoper dan de 6liter Orion en naar mijn idee 8x kleiner en dus makkelijker op te bergen.
 
@Super055
Hoe bedoel je, dat ik dat ding van € 6 en de nozzles van $ 20 niet had hoeven kopen? Ach voor hetzelfde had het wel geholpen. De nozzles zijn hetzelfde. De Kwazar heeft er alleen nog wat inzitten en kan meer druk opbouwen. Nu gebruik ik die sproeier van de Action om af te 'spuiten'.

Heb gezocht naar filmpjes en vond ze van Gloria echt wel maar was jij bekent met het Poolse Kwazar? Nee, ik dus ook niet stamtąd.

Viva la Glans, had hem vorige week plots gevonden via de Carclean site. Studio? Een standaard bouwkeuken en een garage :D
Geeft verder wel een goed beeld van de producten.
 
  • Leuk
Reactions: Super055
Ik was in de veronderstelling dat Gloria onder de naam Kwazar verderging...
Kwam telkens op websites waar die niet meer leverbaar, en als je op carclean zoekt op Gloria geeft die ook de Kwazar aan...

Voor het geld een leuk ding die Venus, die Orion ook... Maar waar ga ik die laten:eek:
 
Door hier Gloria in te typen kwam ik met de Kwazar in aanraking. Had er nog nooit van gehoord.
De doos is ruim een meter hoog dus die gaat er binnenkort uit bij mij. Maar het is nogal een ding. Lijkt sprekend op een onkruidsproeier van de gemeente :yum

Waarschijnlijk vul ik hem maar af tot 3 liter. De Venus vind ik net te klein. Mocht ik de toekomst groter gaan rijden dan ben ik vast voorzien :p
 
Laatst bewerkt: