• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foamgun kapot? :(

Feitelijk gaat het om het azijnzuur, dat zit in gewone azijn (voor de sla) en in schoonmaakazijn
Kan je makkelijk gebruiken omdat het opzich niet zo sterk is en het zeefje / sponsje in de lans lijkt mij van RVS
Industrieele citroenzuur is wat sterker, vooral die in poedervorm

Ik denk overigens dat het grootste deel van de verstoppingen ontstaat door ingedikte shampoo
Dus ook uitkijken met shampoo inschenken terwijl er dikke stukjes aan de hals / dop van de shampoofles zitten.

De verstopping ontstaat ook door de reactie van het metaal in de lans met de shampoo als het een aggressieve versie is, zoals Magifoam.
 
Bedoel je deze shampoo ?

Ben net klaar met mijn andere shampoo en m'n laatste fles staat reeds klaar op de foamgun , dan wordt het deze :

2110038.jpg


Lijkt erop dat ik dan met deze shampoo beter eerst een mengsel maak van 5 liter "aangelengd spul" en dan telkens bvb 300 ml in de fles doe als ik ga foamen :weetniet

.......of is dit nadelig voor de schuimende werking als dit mengsel wat ouder wordt ?

Klooien met kleine bekertjes vind ik maar niks , daarom heb ik een 10-tal maatbekertjes van 100 ml die ik op voorhand vul met de foamshampoo , zo kan ik telkens 1 liter aanmaken . (= goed voor 10 keer 1 liter )
 
RedCat;302757 zei:
Ik denk overigens dat het grootste deel van de verstoppingen ontstaat door ingedikte shampoo

Dat denk ik dus ook. Ongetwijfeld blijft er ook kalk in achter en tesamen zorgt dat ervoro dat het filter verstopt raakt.

Wel slim bedacht om niet alleen met schoon water na te spoelen maar ook met een mengsel van een kalkoplosser. Wie weet helpt het wel.