• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ford Ka Grand Pix

Dat zie ik dan maar als compliment, want de auto is ook niet echt rood. Het is een kleur die doet denken aan tomaten crème soep. Officieel heet deze kleur sunrise en komt in de verste verte niet in de buurt van mooi Ferrari rood. Heeft opzich wel zijn charme zo.... weer eens wat anders ;)
 
Zou inderdaad kunnen, maar ik ga in dit geval liever voor een wax met langere standtijd. Vandaar de keuze voor de Collinite.
 
Misschien een idee: Eerst de Collinite en toppen met de DJ Orange Crush voor verdieping van de kleur?
 
Ik zou eigenlijk niet weten wat ik nog meer aan verdieping in de kleur wil hebben om heel eerlijk te zijn.
Roder krijg ik hem niet, omdat de auto gewoon niet echt rood is. Als de zon goed op de auto staat zie je helemaal goed dat het een soort van mengsel oranje/ rood/ rose is.
Dat is ook wat je op de foto's ziet, de kleur komt er echt optimaal uit naar voren. Ik kan er niets anders van maken.
Natuurlijk is de DJ orange crush wel een super wax om de kleur nog eens extra te boosten :party:
Ergens is het heel stom dat de sunrise kleur, op het front en de spiegelkappen van mijn eigen Ka, totaal anders rood van kleur zijn dan de sunrise kleur waar deze Ka in zijn geheel mee gespoten is.

De foto's zijn trouwens gemaakt met een Sony Xperia Z die automatisch zelf de meeste optimale modus kiest.
 
Ergens is het heel stom dat de sunrise kleur, op het front en de spiegelkappen van mijn eigen Ka, totaal anders rood van kleur zijn dan de sunrise kleur waar deze Ka in zijn geheel mee gespoten is.

Zal wel op een andere dag, met een andere zonsopgang gespoten zijn, Maaike:-"
 
Mooi dat je zo lyrisch bent over de Finale op een groene pad; ik kan daar ook altijd zo'n gelukzalig gevoel van krijgen.
De foto's laten weer niks te raden (en te wensen) over.
 
Maaike;327919 zei:
Dat zie ik dan maar als compliment, want de auto is ook niet echt rood. Het is een kleur die doet denken aan tomaten crème soep. Officieel heet deze kleur sunrise en komt in de verste verte niet in de buurt van mooi Ferrari rood. Heeft opzich wel zijn charme zo.... weer eens wat anders ;)

Hahaha, dan is het zeker een compliment!!
Ik was sterk in de veronderstelling dat die Ka's ECHT rood waren. Niet heel diep rood, maar niet een mix-kleur-achtig rood.
De diepte zit er zeker in en ook de glans is al super na finale op groen.

Scratch die nieuwe camera dan maar :rules
 
Ik zelf vind het een raar kleurtje. Heb wel ff nagedacht over wat Inge zei... Als de auto in een mooie wax staat als de Orange crush of de natty's red, dan krijgt de lak wel een hele diepe wetlook glans waardoor hij wel iets donkerder lijkt. De auto wordt hier thuis altijd gekscherend soepblik genoemd omdat ik echt moet denken aan tomaten crème soep haha. Natuurlijk ook omdat ik die van mij veel mooier vind. Zal eens lekker aan de slag gaan met verschillende waxjes
 
Ben erg benieuwd naar het vervolg en wat de verschillende waxen voor de kleur doen. Wetlook vind ik zelf altijd erg mooi. Desondanks deze auto mag er nu ook al zijn!
 
inge;327927 zei:
Misschien een idee: Eerst de Collinite en toppen met de DJ Orange Crush voor verdieping van de kleur?


Orange crush doet op een rode kleur mooie dingen............

https://forum.Carclean.com/cc_postst14104/A2-Color-Storm-in-het-Rood.aspx (post #22 voor echt rode foto's)

Kan het je zeker aanbevelen om het een keer te proberen.
Mischien iemand in de buurt met een pot van dat spul? of een panel potje?

Gebruik zelf alleen maar panel potjes, meer dan genoeg voor vele waxbeurten, zoveel plaatwerk op de A2 heb ik niet. :)
 
De orangecrush heb ik in bezit net als een hoop andere panelpotjes van Dj. Genoeg om mee te spelen dus. Orange crushe deed het op mijn rode Cuore heel erg mooi, net als de natty's red trouwens.
 
Ziet der weer super uit Maaike!
Wat bij mijn auto echt super werkt is: Auto Finesse Rejuvenate geeft echt meer warmte aan de lak.

Ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat pakken als Wax.
 
Na een paar dagen de EXP te hebben laten uitademen heb ik de lak nog voorzien van een laagje Collinite no. 885 waarna ik deze afgetopt heb met DJ orange crush.
De auto staat nu weer buiten zodat ik mijn eigen wagentje deze dagen onder handen kan nemen.