• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gedetailde auto helemaal onder de krassen

Herbij nog even een foto van hoe het er nu uit ziet. Jammergenoeg geen volle zon, dan zie je pas echt hoe erg het is.
krasjes.jpg
 
De Watermagnet van Meguiars is naar mijn ervaring geen bagger integendeel,als hij krassen veroorzaakt komt dat doordat ie volzit met kalkresten !
Om dit te voorkomen laat je hem een nachtje weken in een emmer water met een flinke scheut azijn erin !
Dit zorgt ervoor dat de kalk oplost ,daarna even wassen en hij is als nieuw!! :ja :ja
 
maak eerst eens dat stuk lak schoon met quickdetailer en een zachte doek, en maak dan nog eens een goede foto.
de auto zit nu onder het smeer en kalk/waterdruppels, en krijg zo geen goed beeld.

Het is denk ik wat anders, maar moet eerst even goed kijken voordat ik verder ga. Jammer dat je niet om de hoek woont...
 
Klinkt misschien raar, maar zou het gewoon niet niet goed uitgepoetste wax kunnen zijn? :weetniet
Vooral aan de onderkant van de foto lijkt het wel of deze niet goed uitgepoetst is...
 
Nee ik dacht eerst dat het niet goed uitgepoetste wax was maar na verdere inspectie was dit echt niet zo, in het echt zie je duidelijk dat het puur en alleen krassen zijn.

Van het weekend had ik de auto helemaal gewassen jammer dat ik toen geen foto had genomen.
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad op de mercedes en de peugeot. Na de eerste wasbeurten meteen alweer krassen en swirls. Ik gebruikte een Meg's wash Mitt en Meg's WM.
Na mijn laatste detail beurt overgestapt naar een andere Wash Mitt (wel van Meg's maar is wat wolliger) en de Carrand Drying Towel.
Tot op heden heb ik het gevoel dat het nu veel minder krast.

Binnenkort ondergaat de peugeot een detailbeurt en ga ik testen met The Bone en de Carrand. Ben benieuwd wat dit oplevert.

Gr.
René
 
heb een 4tal weken m'n wagen ook terug een grote beurt gegeven en heb hem nu een 2tal keer gewassen ondertussen
foamen, afspuiten met hd, wassen met de 2 emmer methode,...
drogen doe ik met Chemical Guys - Miracle Dryer en als washmitt gebruik ik Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber).
nu zit m'n wagen ook al onder de microkrasjes het zijn zelfs geen swirls,... niet zo heel veel maar toch.
juist maar zichtbaar in de volle zon, zelfs onder een lamp zie je ze niet!
ik rij met een honda accord van 2003.
zou het aan de miracle dryer liggen of heeft Honda extreem zachte lak?
want als ik haar afdroog gebruik ik bijna geen druk ik laat het er voorzichtig over glijden, durf er bijna niet meer aankomen!!
heeft hiet nog iemand problemen met Chemical Guys - Miracle Dryer?
is de droogdoek van carrand zachter?
anders schaf ik mij deze aan.
 
het valt mij de laatste tijd op dat veel auto's deze vegen hebben vooral in de zon,had er laats ook last van had mijn auto gedroogd met de poorboy's droogdoek de volgende dag ook van die vegen,heb toen spray en wipe gebruikt toen was het weg,ik zat zo te denken zal het niet te maken kunnen hebben met as deeltjes wat nog in de lucht zweeft.
 
Ik heb het ook met mijn Opel Corsa, ik zie het alleen in zonlicht. Ik gebruik The Bone en de Mothers wash mitt en ik droog met de miracle dryer en PB Waffle weave. Ik ben er niet achter wat nu die fijne krasjes geeft. Ik heb me erbij neergelegd. Misschien eens de SRP van Autoglym tussendoor eens proberen om de boel te maskeren.
 
TonCoronel zei:
Herbij nog even een foto van hoe het er nu uit ziet. Jammergenoeg geen volle zon, dan zie je pas echt hoe erg het is.
*knip*foto*knip*
Dit probleem heb ik nou ook op mijn zwarte bmw 1 serie. Ik weet echt nog steeds niet hoe dit telkens komt. De auto is nog nooit in de wasstraat geweest.
In de schaduw is de auto echt blinkend, maar met de zon erbij is het een DRAMA

Ik gebruik:
HD reiniger, PB slick.., 2 emmers, MQ washmitt microvezel, PB drying towel.

Na 2x wassen na een goede detail beurt krijg ik dit effect weer.
 
Ik sluit me hierbij aan voor mijn zwarte BMW 3-serie.

Ik foam, spuit af, was (2 emmers) met Wash Mitt van Meg en droog met Carrand.

Op de zilvere 206 van mijn vriendin is niets te zien, maar mijn BMW is in de zon ook een drama en om nu iedere keer met PB Black hole aan de gang te gaan.
 
Probleem heb ik ook op mijn golf 6 van 2009 gebruik meg washmitt & poorboys world waffle weave nu overgestapt op mothers washmitt & delerium droogdoek ben es benieuwd moetnog bestellen voorlopig gebruik ik de carrrand ik vermoed dat de droogdoek van pb de fucker is Greetz
 
Het probleem met de Poorboys droogdoek komt me bekend voor. Het lijkt wel alsof de nieuwe VW's een boterzachte lak hebben. Als je de droogdoek van pporboys gewoon wast met normaal wasmiddel blijft er veel kalk in achter waardoor die vrij hard wordt. Onlangs heb ik de doek gewassen met een scheut APC erbij en nu is hij weer zoals hij ooit aankwam in de doos.

Een andere droogdoek komt er voor mij ook aan. Op de zwarte (zachte) lak van mijn VW heb ik toch iets zachters nodig.
 
Dus wat is nu de echte oplossing om dit te voorkomen...Als het nou echt aan de PB droogdoek ligt, wat is dan de juiste vervanger daarvoor?
 
Probeer de >>klik>>Miracle Dryer van Chemical Guys
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit probleem lijkt zeer sterk op hetgeen ik ook heb meegemaakt. Een wagen een volledige detail beurt geven van x-aantal uur en je denkt dat alle krassen weg zijn. Na een paar maal de wagen te wassen staan er krassen en kringen op waarvan je denkt.... wtf?!

Ik heb ook men hoofd gebroken over wat ik nu al dan niet fout heb gedaan en ik kom uiteindelijk maar bij 1 ding... Het polijsten zelf.
Ik weet niet of je al ervaring had in het polijsten van een wagen? Maar ik denk dat velen dit onderschatten (waaronder mezelf). En het is echt niet iets wat van de eerste lukt en waarbij alles vanzelf gaat. Het polijsten op de JUISTE manier vergt toch wel wat time & excercise.
Bij mij was het een combinatie van teveel product gebruiken (pad raakt helemaal verzadigd), en het niet helemaal afbreken van de korrel (bv ssr2,5). (de korrel breekt niet helemaal af door te snel te stoppen met polijsten en dit in combinatie met teveel product laat dus krassen achter dewelke u op de foto laat zien). Dit komt door een gebrek aan ervaring, voor mij althans.

Het probleem bij mij was ook dat ik het enkel zag als de volle zon op de wagen stond. In de schaduw stond hij netjes te blinken. Ook toen de detail beurt net gedaan was vond ik met mijn (halogeen)lamp geen krasjes meer.
Nu neem ik een testspot, doe ik mijn polijststap en duw ik de wagen even terug in de zon. Dan zie je tenminste het juiste effect op hetgeen je gedaan hebt.