• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

geen detailingspray meer

donnagekko

Detailing rookie
8 dec 2010
12
0
Mensen,
Morgen, ja op zondag staat er een Audi 80 voor me klaar om eens lekker onder handen genomen te worden.
Alleen nou kwam ik er net achter dat ik geen detailingspray meer heb, en nog wel een (nieuw doosje) clay van clay magic.
Iemand hier die de clay van clay magic kent, hoe zijn de ervaringen daarmee? (ik heb de fine grade, de blauwe)

Wat kan ik als vervanger gebruiken voor de detailingspray?

alvast bedankt!
 
Je kan spray en wipe gebruiken als kleivloeistof, ook last touch van meg's. Beste vind ik eigenlijk born slippy. Daar heb ik wel busje concentraat van staan. Misschien woon je wel in de buurt? Of iemand anders? Heb ook al eens gelezen dat water met wat shampoo in eventueel ook zou kunnen, maar niet alle klei vind dat leuk.
 
Meguiars last touch, Poorboys spray and wipe, Mothers showtime zijn voorbeelden en zo heb je nog wel een paar detailers die je zou kunnen gebruiken.
 
Ja precies, heb hoe stom ook de laatste keer lege flessen weg gegooid en geen nieuwe besteld, en vervolgens wel deze klus aangenomen. Dus een alternatief voor kglijmiddel is welkom.
 
eh...oplossing van vrij sterke concentratie shampoo in lauw water?
 
tja...en afhankelijk van je lak. Gewoon heel goed wassen...en dan testspot?
 
Als je echt niets anders meer kunt regelen, zou ik ook gaan voor water met shampoo.
Misschien niet ideaal, maar er zijn meer mensen die dat doen/deden. Kan zijn dat je klei wat eerder last krijgt van brokkelen.
 
ik zal zo nog even een detail maatje hier uit de buurt vragen of die nog wat heeft, en anders moeten we het maar gewoon met water en shampoo doen.
Geldt dan gewoon het zelfde? goed wassen, auto nat houden en met veel water/shampoo oplossing kleien en afnemen, of zit hier een andere techniek achter.
 
zouden ze trouwens bij de halforts niet iets nuttigs hebben wat ik kan gebruiken, die is op zaterdag altijd lang open, tis weliswaar een kleine halforts met vooral eigenmerk spullen, maar alles wat een beetje werkt is mooi toch?
 
Ik heb eventueel nog wel een flesje Smartdetail staan. Kan 1:4 max. verdund worden om als detailerspray te gebruiken.
 
Water en shampoo is geen probleem, neem wel een kwalitatieve shampoo en gebruik genoeg, niet zuinig zijn met sprayen.

Let wel ook op dat je een klein stuk klei neemt, niet de hele blok, als de shampoo dan toch de klei aantast, dan doet het dit met een klein stuk en niet de hele blok.

Ook zal je hierna opnieuw moeten wassen, shampoo neemt niet zo mooi af als een detail spray.

EDIT: Ja, de smart detail moet ook wel lukken.