• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Geexplodeerde spider foam

Broekie

Detailing addict
12 aug 2014
13
63
Balen
Goeie avond mede detailers
ik heb een vraagje voor jullie.
Vandaag ben ik bezig geweest met de spider foam maar deze is na 1/3 van de wagen te doen gewoon weg uit elkaar gevlogen.
Ik was bezig op snelheid 5 met de Dap.
Weten jullie mss de oorzaak van dit voorval?


grtjs Bert
 

Bijlagen

  • 2016-07-19 17.32.23.jpg
    2016-07-19 17.32.23.jpg
    130,2 KB · Weergaven: 228
Als je 1/3de auto hebt gedaan zonder je pad 1x te hebben schoongemaakt, lijkt me dat een aannemelijke oorzaak. Of heb je vaker schoongemaakt?
 
Mmm ik had de pad niet uitgewassen nee:rolleyes:
En ze was inderdaad heel warm geworden. denk de combinatie van iets teveel product en teveel druk te zetten dan.
Ik vermoed dat ik wel juist zat met de snelheid van de machine?
 
Bij de omschrijving in de webshop staat ook het volgende vermeld:

Het zwarte deel zorgt voor de stevigheid in de pad zodat de druk bij zwaarder polijstwerk beter wordt verdeeld. De open cell structuur zorgt ervoor dat warmte beter wordt afgevoerd en de lak minder opwarmt. Deze pad excelleert op zeer harde en krasvaste lakken.

Het witte foam wordt zachter tijdens het polijsten. Blaas er maar eens op met warme lucht en je zal voelen dat de foam direct zachter wordt!

 
Ja het is meestal een combinatie van foutjes. Als je de pad niet schoon maakt komt er allemaal lakslijpsel en polijstmiddel in de pad, dat bouwt op en dan heb je meer wrijving en dus meer warmte. De pad doet dan steeds minder ook waardoor je de druk gaat verhogen om zelfde resultaat te houden. Boem is dan het eindresultaat

Ikzelf houd als marge aan dat ik de pad schoonmaak na 2, max 3x hits. (Daarom heb je meerdere pads nodig, anders blijf je schoonmaken)
 
  • Leuk
Reactions: Jansen