• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

geur van motorolie in het interieur (bij langere ritten)

Met alle respect voor het schoonmaak en geur aspect van dit verhaal, maar als het mijn auto was zou ik me serieus zorgen maken over zaken als m'n carterontluchting, staat van de zuigerveren en verstoppingen in het olie systeem!!!!!
Bij alle mordernere auto's hoort het carter ontlucht te worden via een apart systeem wat bijna altijd weer terug gevoerd wordt naar je inlaat kanalen. Gebeurt dit niet (kan de druk niet weg bij blokkade, of bouwt het blok te snel druk op bij kapotte zuigerveer) dan loost ie de olie en gassen via de gemakkelijkste route. In jou geval de vulpijp.

Daar komt bij dat er in principe nooit veel druk op je pijlstok staat en dat de afdichtingen die daar zitten er zijn om wat spatjes en gassen tegen te houden, niet om je te behoeden voor een sloot olie in je motor compartiment.
 
Ik begrijp wat je wil zeggen maar het is echt wel gebeurd door de oliepeilstok niet goed terug te steken , ik had hem net de dag daarvoor gemeten en daarna was het prijs.
 
Ok, als je daar zeker van bent is het prima ;) . Zou het namelijk erg sneu vinden als iemand een hoop werk stopt in het netjes maken van het spul en ondertussen z'n motorblok aan puin loopt.
 
Dit is een veel voorkomend probleem bij Fiat motoren.


Dennis944 zei:
Met alle respect voor het schoonmaak en geur aspect van dit verhaal, maar als het mijn auto was zou ik me serieus zorgen maken over zaken als m'n carterontluchting, staat van de zuigerveren en verstoppingen in het olie systeem!
Bij alle mordernere auto's hoort het carter ontlucht te worden via een apart systeem wat bijna altijd weer terug gevoerd wordt naar je inlaat kanalen. Gebeurt dit niet (kan de druk niet weg bij blokkade, of bouwt het blok te snel druk op bij kapotte zuigerveer) dan loost ie de olie en gassen via de gemakkelijkste route. In jou geval de vulpijp.

Daar komt bij dat er in principe nooit veel druk op je pijlstok staat en dat de afdichtingen die daar zitten er zijn om wat spatjes en gassen tegen te houden, niet om je te behoeden voor een sloot olie in je motor compartiment.
 
Kijk eens even bij een lokale automaterialen zaak of ze geen koolstoffilter hebben voor je interieur, die zal iets duurder zijn als een gewoon interieur filter maar filtert de geurtjes stukken beter weg.
Kijk ook even waar de wagen de lucht voor binnen vandaan haalt, niet dat er ergens ooit olie in een luchtkanaal is terecht gekomen anders blijf je bezig.

Mark
 
Of laat gewoon je carteronluchting slang eens nakijken want anders haal je de oorzaak niet weg en ga je alleen de gevolgen onderdrukken.
Als je kiespijn hebt ga je naar de tandarts om je kies te laten trekken en neem je niet alleen maar paracetamol tegen de pijn.