• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ghia

Welkom op t forum, even een hoop leren/lezen hier (heb ik ook gedaan)
En binnen no-time heb je je auto in topstaat :heart_eyes:

Eerste spullen aanschaffen kost alleen wel een aardig bakkie geld zeker als je ook een DAP gaat aanschaffen.
Laatst even een boodschappenlijstje gemaakt voor een ander BMW-clublid die graag wilde starten
en alles wilde hebben voor wassen,kleien,polijsten en beschermen.

(merkenkeuze is natuurlijk aan jezelf, is maar om een voorbeeld te geven)

Dit zag er zo uit (en kost bij elkaar zo'n €400,-):

Beste Rob,

Hierbij ontvang je de verlanglijst van RogierV12, verstuurd via www.Carclean.com.

Commentaar van Rogier :
Van de emmers heb je er 2 nodig
Van de mega plush doeken minstens 5
Van de supreme buff doeken 3

De rode gritguard is voor in je spoelemmer en de blauwe voor in de emmer met je schone zeepwater

Art.Nr. Omschrijving Prijs
101037 Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml € 12,50
100976 Cobra - 'The Bone' Spons € 9,98
101684 CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm € 16,49
101154 Grit Guard - Emmer 19 liter - Semi Transparant - Geschikt voor Grit Guard € 17,99
101157 Grit Guard - Grit Guard - Blauw € 14,99
101156 Grit Guard - Grit Guard - Rood € 14,99
101803 Polishing Power - DAP900 Raffini Starterskit - Lite Edition € 179,00
101424 Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit) € 27,99
100900 Poorboys World - Black Hole - 473ml € 17,99
101115 Poorboys World - Natty's Paste Wax Red - Limited Edition - 235ml € 20,99
101331 Dodo Juice - Supernatural Finger Mitt € 6,99
101026 Poorboys World - Mega Plush - Blauw - 39x39cm € 4,99
101064 Cobra - Supreme Buff 530 Microfiber Towel - 40x40cm € 8,98
101520 Monello - Kompressor Finishing Pad - 6inch - Rood € 13,49
prijswijzigingen voorbehouden.
 
Hi, thanks voor de post. Had daarnet een heel stuk getypt maar door een slechte internet verbinding is het niet gepost geweest. Zal het nog eens proberen kort samen te vatten.

Huidige produchten zijn gewoon shampo van Valma (geurt best lekker). De watermagnet van Meguiars gooi ik buiten want na enkele buurten krijg ik alleen maar krassen! Uitwassen ed heeft geen zin! Zie gewoon krassen verschijnen en als ik verander van richting zie ik het terug. Netals m'n klei, die gooi ik erook uit.

Ivm klei; voorkeuren voor Mothers,PBs, Dodo enz?

Ivm autobrite:super snow foam of magifoam? heb wel die spuitkop niet en deze schik ik ook niet aan te schaffen, werkt het product dan nogwel voldoende?

De bedoeling is dus om m'n gigantisch geswirlde wagen weer wat deftig te krijgen. Vooral de swirls en krassen te verwijderen en NIET te maskeren. Wat moet ik hiervoor doen? Ik veronderstel dat m'n Meg NXT 2.0 de krassen maskeert?

Zowieso schaf ik de DAP900 + kit aan, hiermee heb ik al voldoende?

Ivm Black Hole, kan ik deze gebruiken na m'n NXT2.0 en moet ik deze afwerken met een ander product?

Iron X (voor zowel lak als velgen) aan te raden als leek/beginner?

Als laatste: een goede prijs/kwali bandenzwartproduct. Nooit meer willen gebruiken na knoeien maar als de auto er goed bijstaat dan steken de banden teveel af.


Veel vragen maar alvast bedankt voor al jullie hul^p! :heart_eyes:
 
Welkom landgenoot. Die black hole is een glaze en breng je aan voor je sealant/wax. Iron-X kan ik je zeker aanbevelen, na poetsen met shampoo en velgenreiniger de Iron-X erop voor de laatste remstofrestjes te verwijderen en dan een Wheelsealant erop maar lees vooral veer rond, je komt al een heel eind bij het lezen van dit forum. En geloof mij, je wordt vlug verslaafd.
 
Stofke zei:
Welkom landgenoot. Die black hole is een glaze en breng je aan voor je sealant/wax. ....
Al zijn er ook detailers die er de voorkeur aan geven om een sealant rechtstreeks op de "kale" lak aan te brengen.
Welkom overigens Ghia.
 
ja idd, zoals je zelf wenst, ik breng de BH voorlopig ook niet meer aan omdat ik geen meerwaarde zie :no
 
hey , welkom en veel lees- en kijkplezier!!

veel foto's plaatsen ,daar ,,kikken,, ze hier op!!:D

wat ben je van plan allemaal aan te kopen (merken,machine,..... en waarom natuurlijk:cool: )

groeten danny
 
Voila, eerste bestelling is geplaatst! Ben benieuwd als ik van mn sterk geswirlde-gekraste auto een strak resultaat krijg! en ook definitief kan behouden:)
 
Gewoon doen zoals ik, even het how to filmpje van de dap bekeken en gaan, je kan echt heel weinig verkeerd doen hoor. Ik zou zeggen begin met mezzo op wit en zie wat dit geeft, is het ok bouw dan af naar finale op lichtgroen of eventueel zwart. Is het niet ok neem dan de mezzo op oranje enz. Ik wil je gerust tonen hoe het moet maar probeer gewoon eerst even de motorkap, na het kleien de witte pad op de dap en wat mezzo, beetje verdelen, eventueel wat uitwrijven op stand 1 en dan inwerken. Mss ook even het boekje doorlezen die bij de Dap zit, altijd handig ivm de snelheden.
 
Stofke zei:
Gewoon doen zoals ik, even het how to filmpje van de dap bekeken en gaan, je kan echt heel weinig verkeerd doen hoor. Ik zou zeggen begin met mezzo op wit en zie wat dit geeft, is het ok bouw dan af naar finale op lichtgroen of eventueel zwart. Is het niet ok neem dan de mezzo op oranje enz. Ik wil je gerust tonen hoe het moet maar probeer gewoon eerst even de motorkap, na het kleien de witte pad op de dap en wat mezzo, beetje verdelen, eventueel wat uitwrijven op stand 1 en dan inwerken. Mss ook even het boekje doorlezen die bij de Dap zit, altijd handig ivm de snelheden.

Thanks voor de info. Kan het zijn dat ik verschillende passes moet doen als ik Mezzo op wit neem? En wanneer ik de DAP stop moet ik het residu direct afnemen?:auw
 
Als het polijstmiddel goed ingewerkt is idd afnemen daarna met MF doek. Als je met 1 hit mezzo op wit niets van resultaat hebt ga dan maar al snel over naar oranje