• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ghia

met een dap neem je maar een minimum aan lak weg hoor

ik werk nu wel wekelijks een stuk van de auto af door tijdsgebrek momenteel dus tijdens het dappen hoef ik mijn pad niet te reinigen, voor ik hem in de wasmachine kieper dan spuit ik wel even wat van mijn PB apc 1:5 erop en spoel dit samen met wat water uit, mss ook een tip om tussen door te doen als je de hele auto zou doen, en dan droogzwieren met de dap :ja
 
Vandaag paar uur bezig geweest met 1deur, tevergeefs amper resultaat.
Zeer traag gewerkt op stukken van 50x50, verschillende malen.
Ofwel is de auto herspoten (hier en daar al opgemerkt) anders is het toch niet mogelijk dat ik geen resultaat heb?
 
Hey Gert-Jan,
welkom op het forum.
lekker eerst wat lezen hier en dan vragen stellen,je komt er zo uit!
lees enkele show-offs en je zal direct merken wat ze hier bedoelen.
ik ga nu ook reeds voor een dap , moest niet,maar ja je wil altijd beter en betere resultaten en dan komt er vanzelf een collectie van!!
groeten danny
als je wil stuur ik wel eens een lijstje met alles wat ik reeds besteld heb ,en ik ging enkel maar bij 1 bestelling blijven dacht ik,niet dus!!:D
 
Hey!
heb je nu al uitgemaakt wat je gaat doen op jouw auto,eind mei is niet lang meer:D
ikzelf heb de dap900 besteld en ga het volgende met mijn wagen doen(machinaal met de dap)(binnenkort,nu ff nog niet dus!!)

ff alles op een rijtje:
1 : wassen
2 : kleien
3 :prof. polish OF monello produkt(polierprodukt bij de starterskit)(= omdat ik een nieuwe wagen heb en nog niet veel krasjes:-b
4 :black hole(zou de kleur beter tot uiting brengen)
5 : jet seal(keigoeie bescherming naar't schijnt,gebruik ik voor mijn velgen en de dorpels)
6 : wax(heb zelf de vloeibare fx synwaxvan mothers ,maar zou volgens andere beter een pure carnuba wax moeten nemen)

Dit zou zijn voor mijn auto ,kleur B66 renault(donkergrijs-blauwachtige metaalkleur)
groeten danny en veel poetsfun aan je auto!
 
Ik zie niet direct een verband tussen het herspoten zijn van een wagen en het niet behalen van resultaat. :weetniet

Heb je weer met mezzo gewerkt? Misschien Inizio proberen als je dat hebt.
Heb je geprobeerd met meer product? Minder product?
Heb je verschillende snelheden geprobeerd?
Probeer anders eens je werkoppervlak te verkleinen, dus kleiner dan 50 x 50.

Aanvulling: evalueer je behaalde resultaat: is er geen enkele verbetering zichtbaar?
 
Ghia zei:
Vandaag paar uur bezig geweest met 1deur, tevergeefs amper resultaat.
Zeer traag gewerkt op stukken van 50x50, verschillende malen.
Ofwel is de auto herspoten (hier en daar al opgemerkt) anders is het toch niet mogelijk dat ik geen resultaat heb?

ik kan mij moeilijk voorstellen dat je totaal "niets" van resultaat hebt.

mss moet je gewoon iets zwaarder gaan of soms moet je ook tevreden zijn met 80% :confused:
 
Er is wel resultaat (vooral als ik 'm zie in de zon) maar zeker niet het resultaat waar ik naartoe wil. Inizio heb ik niet. Ik heb ook her en der lichte krassen (in mijn opzicht) maar daar kan ik blijven 'overgaan' met amper resultaat. Dus blijkbaar zijn her ergere krassen.

Op bepaalde stukken haal ik praktisch geen resultaat maar dit komt omdat ie grof geschuurd is/was en daarover gespoten,vernist(?) is. Jammer dat ik niet naar de DAPclinic kan, hoop wel ergens een collega te vinden in de buurt om te weten hoe erg het gesteld is met m'n lak of wat er misgaat.

Ik dacht dat Ford zachte en waardeloze lak had, dus gemakkelijk te bewerken. Want eens verkeerd wrijven met een slechte doek of er al naar kijken zie je de swirls al komen, een vogelsh*t ligt er half uurtje op en heeft al een mooie brandplek.Lijkt me dus geen superlak:auw

Gisteren proberen hologrammen uit m'n deur te krijgen (door aankoop garage).
Met de DAP krijg ik dit ook niet weg. De auto blinkt enorm (deed ie al maar tuurlijk kan het beter) Maar vanaf dat ie in de zon staat doen m'n ogen weer pijn vd krassen.
Verder ben ik al wat doof van die DAP, wat 'n lawaai op hoge stand :bad (werk in garage).


groeten!
Gert-Jan :)^
 
Als de schade onder de blanke lak zit dan kan dit natuurlijk onmogelijk weggepolijst worden. :no

Elke lak is anders en soms kom je wel eens lak tegen waarvan je denkt "wtf?!".....zo had ik ooit eens een saab met superzachte lak....allerlei combi's geprobeerd....het enige waarmee ik uiteindelijk vrijwel moeiteloos alle krassen eruit kreeg was de zeer onwaarschijnlijke combi van PB SSR1 op een zwarte finishing pad, iets wat me zeer verbaasde.

Nu zeg ik niet dat jouw lak uitzonderlijk is (dat kan ik niet beoordelen) , ik bedoel maar: soms is het moeilijk de juiste combi te vinden en soms is die combi verrassend.
 
Virus zei:
Als de schade onder de blanke lak zit dan kan dit natuurlijk onmogelijk weggepolijst worden. :no

Elke lak is anders en soms kom je wel eens lak tegen waarvan je denkt "wtf?!".....zo had ik ooit eens een saab met superzachte lak....allerlei combi's geprobeerd....het enige waarmee ik uiteindelijk vrijwel moeiteloos alle krassen eruit kreeg was de zeer onwaarschijnlijke combi van PB SSR1 op een zwarte finishing pad, iets wat me zeer verbaasde.

Nu zeg ik niet dat jouw lak uitzonderlijk is (dat kan ik niet beoordelen) , ik bedoel maar: soms is het moeilijk de juiste combi te vinden en soms is die combi verrassend.


SSR1 op zwart dan nogwel! Zouhet kunnen zijn dat ik geen resultaat heb omdat ik dan " te grof" bezig ben? Maar dan zou ik dan toch een beter resultaat hebben als ik te grof bezig ben?
 
Omgekeerde kan ook: het kan ook zijn dat de defecten dieper zijn en dan je net groffer moet gaan... Jij kan dit het beste beoordelen omdat het jouw wagen is en je er met je neus op zit bij wijze van spreken.

Het voorbeeld dat ik aangaf is zeer uitzonderlijk. En wat het eigenlijk illustreert is dat het soms heel moeilijk te zeggen is welke combi zeker zal werken.
 
Aangezien dat Mezzo op oranje niet zo super is dan zou ik dus best voro Inizio gaan dus. Ik had een extra groene pad besteld maar gemist, deze moest lichtgroen zijn.
Als ik finale op wit doe is dit dan goed?