• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goede borstel voor schoon maken luxe kentekenplaten???

emilio

Detailing chief
27 jun 2009
245
85
Ik heb op mijn auto luxe kentekenplaten ( dikkere letters en cijfers)
Ziet er natuurlijk stukken mooier uit dan standaard platen.:party:
Ze zijn alleen een ramp om schoon te maken.
In de zomer heb ik aan voorkant veel last van vliegen en nu in de herfst is de achterplaat achter zeer vuil door opspattend modderwater.
Met de washmitt tijdens de normale wasbeurt krijg ik ze moeilijk schoon en deze wordt daardoor ook zeer vuil.
Ik kom gewoon moeilijk tussen de cijfers en letters.
Met de hogedruk alleen krijg ik ze ook niet goed schoon.

Wie weet er een goede borstel of andere methode hiervoor?
In de shop zie ik zo gauw niets wat hiervoor geschikt zou zijn.
 
Voor mij werkt sprayen met Bug Squash (1:3), even laten zitten, afspoelen en verder gewoon wassen met washmitt gewoon goed.

Kun je kentekenplaten nadat je ze schoon hebt gekregen ook in de wax zetten om vervuiling er beter af te krijgen? Of mag dat niet?
 
Vikan heeft mooie sterke betrouwbare borstels, zijn niet zo duur. Betere automateriale zaak heeft ze wel ligen. Deze echter niet op lakwerk gebruiken. Ik gebruik ze tevens naar volle tevredenheid op velgen.
 
Bug squash ook al geprobeerd.....:confused:
Mijn auto wordt elke week weer gewassen maar ik rijd gewoon circa 1500 km in de week.
Met het weer van afgelopen week wil je niet weten hoe de auto er dan uitziet.

De borstel van de wasbox wil ik hiervoor niet gebruiken want dan raak ik ook de lak als ik de platen schoonmaak. :-&
 
Je was me net voor Dave.
Zal er eens naar kijken.:)^
Hoop dat er nog andere ideeen zijn met spullen uit de webshop.
Scheelt me weer een bezoek.
Ja ben liever lui dan moe.:D
 
De Mothers borstels kan ik van harte aanbevelen!

Bijvoorbeeld: https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Detail_Brushes_2st_156200_100580
Zijn zeg maar 2x zo groot als een tandenborstel, en redelijk stugge haren. Erg lekker voor randjes, kiertjes en rubbers.

100580.jpg


En voor het geld hoef je het niet te laten ;)
 
Misschien kan je eens testen met de plaat te behandelen met tire gel.
Het kwam zomaar bij me op, maar het is echt super-alles-afstotend als ik het zo op mijn banden zie... :weetniet
Misschien tijd voor een experiment? :D

Ik heb zelf een plaat van 5 euro (diegene die na een jaar beginnen verslijten) :roll
 
Misschien dat het wel helpt met makkelijk afnemen, maar ik denk wel dat het een erg vette (letterlijk) plaat oplevert ;)
Dan kun je ook gewone bijenwas gebruiken :p
 
dutchcardetailing zei:
Ik gebruik altijd de megs tire brush. Werkt prima voor alle aangekoekte shit.
En lekker tegen het lakwerk rondom het kenteken raggen? 8o


Je kan ook de Meguiars Triple Duty Detail Brush gebruiken.

Review :rules

Gr. patrick
 
Soepergrover zei:
Voor mij werkt sprayen met Bug Squash (1:3), even laten zitten, afspoelen en verder gewoon wassen met washmitt gewoon goed.

Kun je kentekenplaten nadat je ze schoon hebt gekregen ook in de wax zetten om vervuiling er beter af te krijgen? Of mag dat niet?

Ik zet op de kentekenplaten 2 laagjes NXTtechwax of m21, er blijft gewoon niks op plakken !
 
Mothers dual brushes zijn perfect hiervoor. nr-borden gewoon in de wax, en/of de zwarte plastic letters met Poorboys Trimrestorer
 
Vandaag bij de A4 die ik heb gedaan kreeg ik de luxe platen in eerste instantie ook niet schoon... op een gegeven ogenblik maar de Wheel Brightener en een kwast gepakt en toen ging die rotzooi er wel af :-b

Als je wekelijks je wagen wast moet het ook in de zomer geen probleem zijn om insecten er vanaf te wassen, althans ik heb er nooit problemen mee w^^w
 
Ik was 'm ook elke week. (zie starttopic)w^^w
Maar met 1500 km i/d week gaat het erg snel met het vuil wat op de auto komt.
 
Hoi,

Ik gebruik altijd een nylon panty om die vliegen etc daar weg te krijgen. Dit haalt de vliegen weg en krast niet.

Mvg cyril