• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goedkope shampoo voor het polijsten?

Sharif

Detailing addict
22 jul 2012
125
62
Heren,

Ik heb ff een algemene vraag: Maakt het wat uit wat voor shampoo gebruik, als ik voor een detailbeurt eerst de auto was?

Aangezien ik met kleien e.d. toch de waxlagen naar mijn weten verwijder, hoef ik toch geen shampoo te gebruiken die deze lagen beschermd?

Ik heb dus Meguiars Gold Class Shampoo / Meguiars Soft Gel / Valma Shampoo thuis staan.

Ik gebruik ze als volgt:

Meguiars Gold Class Shampoo: In principe is dit de vaste shampoo die ik gebruik. Als ik mijn eigen auto normaal was (dus zonder verdere behandelingen), en in principe ook als ik een auto voor de 1e keer was voor een detailbeurt.

Meguiars Soft Gel: Is mij echt enorm tegengevallen, omdat die ook totaal niet schuimt. Deze is gedegradeerd tot shampoo voor banden/velgen.

Valma Shampoo: Deze gebruikte ik vroeger eigenlijk altijd, toen ik Meguiars nog niet kon. Ik heb in diverse topics gelezen dat deze shampoo wel wat cleaners bevat waardoor eventuele waxlagen verdwijnen kunnen.


Maar als ik een auto toch ga kleien, polijsten en beschermen, dan kan ik toch net zo goed met een relatief "goedkope" shampoo de 1e keer wassen, puur om het vuil te verwijderen ?

Wat zijn jullie suggesties?
 
Wassen kan prima met een flinke scheut van die Valma voordat je de auto gaat detailen:)^ Als hij maar goed schoon is van losse vervuiling.
 
Als het erom gaat de auto schoon te maken voor een full-detail zou ik de Valma shampoo nemen. Als het maar werkt. Is het om je eigen auto, of die van een ander bij te houden als deze netjes in de wax staat e.d., dan zou ik de shampoo van Meguiars nemen of een andere "goede" shampoo.
 
Voor een detail beurt, idd de goedkoopste shampoo nemen. Meestal zijn de goedkopere shampoo's ook het meest agressief, dus dat is alleen maar mooi meegenomen.
Na de detail beurt alleen maar de "betere" shampoo's gebruiken. Welke dat is, dat zal je zelf moeten ervaren ;)
 
1- schuimen zegt echt werkelijk helemaal niks over de werking dus dat argument mag je wat mij betreft laten varen ( betreffende de Meg's Soft Gel )
2 - zou er niet zo moeilijk over doen, gewoon pakken wat je altijd neemt en aan de gang gaan: van mij part flikker je alles door elkaar en ga je aan de gang .... gaat er om dat de auto ontdaan is van vuil en troep wat er op ligt

Als je alleen gaat wassen dan zou ik idd de meest vriendelijk shampoo nemen en dan zelfs iets lager dan de aangeven dosering op de verpakking:
werkt ( zover ik tot op heden heb gemerkt en heb gelezen ) net zo goed en je weet zeker dat je beschermlaag in tact blijft ( en die je dan eventueel nog zou kunnen boosten met een spray-sealant/wax/detailer etc )
 
Zelf gebruik ik,voordat ik ga polijsten/kleien altijd de auto shampoo van HG. Waarom: maakt goed schoon,je bent zeker van je wax laag en vervuiling af, het schuimt ook nog eens redelijk, goedkoop en bij elke ah supermarkt te koop. Voor onderhoud gebruik ik altijd een goede milde shampoo.