• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Golf 6 zwart -SjefkeNL

SjefkeNL

Detailing addict
11 mrt 2012
277
65
32
Begin deze maand heb ik een andere auto gekocht, Golf 6.
Nu in de vakantie had ik mooi de tijd om de auto een full detail behandeling te geven.
Een hele klus in de volle zon met 25+ graden, maar ik doe het niet meer op deze manier! Mja was deze keer niet anders, Het was zwaar, zweten en soms dacht je dat er geen eind aan kwam, maar nu alles klaar is.. :heart_eyes:

De stappen die ik heb ondernomen:
Vorige week had ik al de auto met iron-x nagelopen dus die stap mist er nu even ;)

- Afspuiten met de HD
- Foamen met Autobrite Super Snow Foam
- Wassen met 2 emmers met Grit Guard, BTBM & scheutje APC
- Afspuiten
- Kleien met de Monello klei & PW Spray and Wipe
- Wassen met BTBM
- Polijsten met de DAP900;
-- Begonnen op het dak met SmartPads CCS 5.5" Yellow Pad & Monello Inizio
-- SmartPads CCS 5.5" Orange pad & Monello Mezzo
-- SmartPads CCS 5.5" White pad & Monello Finale
-- Hierna begonnen met paar stijlen en kleine delen met het volgende:
-- Monello Professional 3" Foam Cutting Pad - Yellow & Inizio
-- Monello Professional 3" Foam Light Cutting Pad - Orange & Mezzo
-- Monello Professional 3" Foam (Heavy) Polishing Pad - Green & Finale
Eigenlijk wou ik eerst nog de witte pad & Finale er achter aan doen maar het resultaat was nu al helemaal goed.
Met de Professional pads ging het eigenlijk veel beter af dan de Smartpads, dus heb ik verder de hele auto hiermee gedaan, niet zo heel ideaal 3" op de moterkap en de deuren maar dan maar paar baantjes extra ;)
Omdat het zo warm was dat de polijst residu niet weg kreeg met C.pro Eraser heb ik de heel de auto gewassen met BTBM en een scheut APC (Daarmee ging het er 100x makkelijker af)
Alles goed afgespoeld ivm de Apc, Hierna nog alles nagelopen met C.pro Eraser.
- Blackhole met de Professional 5,5” Foam Finishing Pad - Red aangebracht, Voor het eerst machinaal gedaan, dit is me ook 10x beter bevallen dan met de hand!
- Laagje Dodo Juice - Supernatural 2.0 wax:heart_eyes:
- Alle rubbers en kunststof delen met APC schoongemaakt en PW Natural Look
- Ramen met Pro Vision - Glass Scrub Cream Cleanser & daarna helemaal gekleid al kwam hier zeer weinig meer van af.
- De ramen van de achterste portieren met Rain-X behandeld, de rest van de ramen met Turtle Wax - Clearvue Rain Kleer
Hier zal heel misschien (!) nog een review van komen.
- De banden met APC schoongemaakt en behandeld met WheelWax - Extreme Black
- De velgen heb ik alleen beetje schoon gemaakt en in gespoten met C.pro Reload, deze krijgen met de Zomer/Winter wissel een volledige behandel ;)
- Als laatste nog een extra laagje Dodo Juice - Supernatural 2.0
Hopelijk ben ik geen stap vergeten...

Er moet nog wel wat gebeuren aan de auto o.a. hier en daar een kiertje nog schoon maken, de hele binnenkant + portieren, motorruimte.
Maar dit zal pas over 2 weken gebeuren.
Hier en daar heb ik nog wel last van paar kalk vlekken, en niet overal zullen alle swirls er uit zijn maar het is acceptabel

Foto's bij het verhaaltje

Voor foto's
IMG_1240Custom.jpg


IMG_1241Custom.jpg


IMG_1243Custom.jpg


Na foto's

IMG_1560Custom.jpg


IMG_1561Custom.jpg


IMG_1565Custom.jpg


IMG_1567Custom.jpg


IMG_1569Custom.jpg


IMG_1571Custom.jpg


IMG_1573Custom.jpg


IMG_1574Custom.jpg



Hopelijk hebben jullie genoten van deze showoff!
Voor de gene wie hem nog in het echt wil bewonderen, morgen op de SSD ben ik de hele dag aanwezig :D
 
Misschien nog even goed nalopen de auto, de SN wax is gaan zweten waarschijnlijk. Op deze foto zie je de hologrammen op de motorkap in t zonnetje.

Verder mooi resultaat behaald, echt een slagje dieper qua glans.
IMG_1573Custom.jpg
 
Vergeten er bij te zetten, heb er meerdere dagen over gedaan dus was meer dan een dagje puffen haha ;)

Skybump, Daar heb je helemaal gelijk in, zag later ook nog wat hologrammen zitten!
 
Mooi resultaat, alleen lijkt het er op de een na laatste foto alsof er nog hologrammen of niet goed uitgepoetste wax of iets op je motorkap zit?

edit, te laat...
 
Wel een mooie wax hologram foto :heart_eyes:

Gewoon na buffen met een MF towel met korte vezel, monello verde bijv. Wel even opletten dat er niet al vuil op je lak ligt.
 
Bedankt voor het advies, ik heb het even nagelopen maar ik merk eigenlijk weinig verschil..
Lijkt wel of de motorkap vettig is.. zal vanavond nog eens proberen als de lak wat afgekoeld is, want nu kan je er wel een eitje op bakken ;)
 
@SjefkeNL; J..... wat glimt dat ding!
WÈL even 1 ding, gelieve morgen niet naast de mijne parkeren....... :grinning:
Ik heb er helemaal geen tijd voor gehad om iets aan de A4 te doen, misschien morgenochtend nog even een natte lap erover halen.:weetniet
 
Natte lap?! Ben je gek geworden haha w^^w

Heb je het nu nog niet geleerd, was handschoen, 2 emmers enz.. Haha gekheid ;)

Zie je morgen haha!