• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Graag stel ik mij even voor

Chris4475

Detailing rookie
4 dec 2013
17
0
49
Heren,

Liefst zou ik direct ter zakken komen maar uit beleefdheid zal ik mij toch maar even voorstellen :ja . Wat jullie graag zouden weten is waarschijnlijk wie ik ben en wat mij drijft jullie website te bezoeken.

Wel, allereerst mijn naam is Christophe, ik ben 38, kom uit Hasselt (B) en ben werkzaam als engineer in Venlo (NL).
Elke dag rijd ik zodoende 200km met de wagen naar en van het werk. Dit doe ik in een zwarte golf 6 variant (bj 2010). Ik heb de golf ondertussen enkele maanden en stoor mij enorm aan de gebreken welke ik bij elke wasbeurt tegenkom op de zwarte lak. De wagen had 100.000km toen ik hem kocht en was/is "nog steeds" in een povere staat :( .

Ik moet er verder geen tekening bij maken, ik heb jullie hulp nodig! Op het forum is super veel informatie te vinden (mss wel teveel) betreffende de behandeling van de lak met de bedoeling je wagen weet deze mooi nieuwstraat look te geven.

Graag zou ik jullie advies krijgen in de aankoop van de correcte producten voor mijn specifieke wagen/lak/kleur. Ik ben een beginner en weet, buiten het gebruik van emmer water sopje spons, niets van het clearing/detailing gebeuren. Maak het dus s.v.p. Niet te moeilijk en spreek in jip en jannekes taal zodat ik jullie kan volgen/begrijpen ;) .

Dus, een lijstje met beginner products van/tot, easy to use, manueel. Eventuele tekst/uitleg, link naar actuele how to's.


Ik wil iedereen alvast danken voor jullie reacties en ondersteuning.

Groet,
Christophe.
 
Hallo Christophe,

welkom op dit mooie informatieve forum.
Advies kan ik niet geven ben zelf ook (nog) een groentje op detail gebied.

Suc6 met je detail project.
 
Heb ondertussen heel wat gelezen op het forum en zou graag mijn starter pakketje met jullie willen delen. Heb enkel wat moeilijkheden met het bepalen van de pads/doeken voor de poorboys sample kit. Kunnen jullie mss even assisteren? Gyeon - Q²M Iron Velgenbundel Monello - Dolce Verde Klei Set Poorboys World - Sample Kit #6 - '4-Step' Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt Dodo Juice - Soft Touch Premium Drying Towel - 60x60cm
 
Wat wil je precies weten? De doeken vind ik zelf de Monello doeken zeer geschikt Dolce Verde. Wat is step 4 van Meguiars?
 
Welke doek of pad voor het poorboys sample kit. Professional polisch, black hole en ex-p. Het megulairs artikel is de super Rick microfiber wash mitt.
 
Mijn wagen
vRwoPbx6Ytampxlz6QpagV9ay3_CQAx711sQy_SfmUc?size_mode=3&size=1280x960
 
Laatst bewerkt door een moderator: