• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Grijze trim weer mooi gemaakt.

Morpheus02007

Detailing guru
6 sep 2021
582
125
Welle, Oost-Vlaanderen, Belgium
Mijn nichtje heeft gisteren haar eerste autotje gekocht. Een Opel Corsa...alleen ziet hij er niet uit. De bumpers en trim waren denk ik nog nooit behandeld, dus er was direct een paardemiddel voor nodig om deze weer goed te krijgen.

Eerst goed gereinigd en dan goed ontvet. Als het droog was er direct met Owatrol Polytrol er over. En het resultaat mag er zijn.

Rechtse stuk behandeld.
IMG20230830171229.jpg

Zo zag alles er eerst uit.
IMG20230830171012.jpg
 
Dat ziet er weer een stuk beter uit; maar die auto is denk ik een project op zichzelf.

Die banden zien er overigens wel er oud uit; die laat ze hopelijk zo snel mogelijk vervangen?
 
Ja...daar is behoorlijk wat werk aan. Een geluk dat er zeer veel vervangen is aan de auto. Remleidingen, hoofdremcilinder, rembekrachtiger, spoorstang, koppeling, brandstofleidingen,.... De banden moeten idd vernieuwd worden...nochtans is hij juist blanco gekeurd geweest.

De motorkap is de blanke lak van losgekomen...is een blauwe Opel Corsa en blijkbaar is er echt iets mis met die kleur. Het dak is wel nog goed en de lak rondom kan ik denk ik voor 80% weer "krasvrij" krijgen. De krassen verdwijnen als ik met prep over de krassen gaan waarna ze weer verschijnen als de prep vervliegt, dus kunnen ze gepolijst worden, buiten een paar diepe krassen. De raamrubbers en dakrails moeten goed gereinigd en gevoed worden. Ik denk dat ze blij zal zijn als de auto er weer uitziet zoals het hoort. Maar de grijze bumpers en trim kon ik niet aanzien en ben ik direct te lijf gegaan. :joy:
 
  • Leuk
Reactions: schaef