• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Ceramic Quartz Coating

Tim;341764 zei:
MOHS is een stuk harder / krasvaster dan Prime. Dat is het voornaamste verschil. De MOHS is duidelijk de beste coat.

Als je het door een professional laat aanbrengen is MOHS+ het beste, de Phobic topcoat voegt nog meer duurzaamheid, sheeting en beading toe aan de onderliggende MOHS lagen.

MOHS kan op alle oppervlakken, dus ook op rubber, kunststof en velgen. Voor glas zou ik View aanraden.

P.S. Leuke avatar. :ja

Ha, dat was precies het stukje informatie wat ik miste. :ja

* Mikt Prime op z'n verlanglijstje *
 
Mooie brochure!
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit echt fan was van de C.pro producten door (het gebrek aan) de uitstraling, iets wat Gyeon in ieder geval erg goed voor elkaar heeft. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de producten, en ik denk dat ik nu toch ook eens aan de coating ga :ja .
 
Een heel mooie folder! Nu lees ik dat er twee jaar garantie geboden wordt op een door prof. aangebrachte quartz lagen, maar hoe werkt deze garantie?
 
De werking van de coating wordt in die twee jaren gegarandeerd. Zonder valse claims van 'glansgarantie' en andere marketing-onzin.

Gyeon garandeert dat de beading, sheeting en de zelfreinigende capaciteiten in die twee jaar in goede conditie aanwezig blijven.
 
Dat vinden wij ook, natuurlijk zal de beading en sheeting na twee jaar niet hetzelfde zijn als van de net aangebrachte coating, maar we vinden het tenminste realistisch.

Het enige probleem is dat we nu de lulkoek-garanties van de 'concurrentie' duidelijk moeten maken bij de eindgebruikers, maar ook bij potentiele Gyeon dealers.

Gyeon geeft een eerlijke en realistische garantie, waarschijnlijk zelfs wat aan de voorzichtige kant. Maar andere aanbieders strooien graag met royale garanties, die eigenlijk niet waar gemaakt kunnen worden, maar waar een leek wel voor valt. Dat Gyeon die kant niet op wil, siert het merk, maar het wordt wel een uitdaging om duidelijk te maken dat in de praktijk een Gyeon coating vele malen beter presteert dan een andere relatief simpele sealant.


Waxoyl - 3 jaar garantie op glans en kleur
WaxGuard - 3 jaar garantie op de beschermlaag
Flon 4000 PTFE - 3 jaar schriftelijke glansgarantie
Protech - 5 jaar op een nieuw auto, verzekerde bescherming, kleur en glans
Flon Nano - 5 jaar glansgarantie
Diamondbrite - 6 jaar schriftelijke garantie

De hobbyist en de kenners weten inmiddels dat bovenstaande claims onwaar zijn en ik vind het zelfs richting laakbare misleiding gaan. Feit blijft dat je als 'eerlijk' merk je op moet gaan boksen tegen de valse claims die door de concurrentie gegeven wordt.
 
Dat is een duidelijke uitleg Tim. Die garantie kan ik wel begrijpen. Wat er bij mij niet in gaat zijn "zelfreinigende capaciteiten". Wellicht moet ik het niet zo letterlijk nemen, maar elke auto wordt toch vies op den duur en zal eens gewassen moeten worden? Dat andere merken niet kunnen voldoen aan de gestelde garantie hangt wellicht af van de wijze van verwerking. Maar zaken als 'glansgarantie' zijn bij voorbaat al onzin in mijn ogen.
 
Met zelfreinigende capaciteiten wordt volgens mij bedoeld dat het vuil niet snel hecht op de lak. En dat als er vuil op de lak zit, het er met een regenbui makkelijker af spoelt.
 
IbizaSigno;342876 zei:
Dat is een duidelijke uitleg Tim. Die garantie kan ik wel begrijpen. Wat er bij mij niet in gaat zijn "zelfreinigende capaciteiten". Wellicht moet ik het niet zo letterlijk nemen, maar elke auto wordt toch vies op den duur en zal eens gewassen moeten worden? Dat andere merken niet kunnen voldoen aan de gestelde garantie hangt wellicht af van de wijze van verwerking. Maar zaken als 'glansgarantie' zijn bij voorbaat al onzin in mijn ogen.

De coating is dermate compact dat vuil en water zich niet kan hechten. Het oppervlak blijft dus langer schoon. Het staat duidelijk in de brochure beschreven trouwens. ;)

Van de andere merken hangt het niet af van de verwerking, er bestaat gewoonweg geen enkele coating die het langer dan drie jaar volhoudt zonder herbehandeld te moeten worden.

Tomas;342878 zei:
Met zelfreinigende capaciteiten wordt volgens mij bedoeld dat het vuil niet snel hecht op de lak. En dat als er vuil op de lak zit, het er met een regenbui makkelijker af spoelt.

Correct! :ja
 
CGMitts%20(3).jpg
kaar kan fotograferen.

Edit daar zijn ze dan:


CGMitts%20(4).jpg
img]http://media.Carclean.com/img/forum/CGMitts (5).jpg[/URL]
CGMitts%20(5).jpg
img]http://media.Carclean.com/img/forum/CGMitts (7).jpg[/URL]
CGMitts%20(6).jpg
img]http://media.Carclean.com/img/forum/CGMitts (9).jpg[/URL]
CGMitts%20(7).jpg
Welke staat mij beter?
CGMitts%20(8).jpg
img]http://media.Carclean.com/img/forum/CGMitts (3).jpg[/URL]
 

Bijlagen

  • CGMitts%20(9).jpg
    CGMitts%20(9).jpg
    430,6 KB · Weergaven: 124
  • CGMitts%20(1).jpg
    CGMitts%20(1).jpg
    407,3 KB · Weergaven: 153
  • CGMitts%20(2).jpg
    CGMitts%20(2).jpg
    207,5 KB · Weergaven: 129
Mooie Wilders coupe :D Bedankt voor de aanvullende informatie Tim. Stond in de folder, maar de vraag is altijd 'hoe betrouwbaar is een folder?'. Regelmatig is het overdone wat er in folders staat dus dit neem ik eigenlijk altijd met een korreltje zout.
 
haha Tim, ik zal ze morgen eerst maar even wassen als ik de 2 exemplaren van CarPro binnen krijg;)
 
ziet er super uit
zo te zien zijn die van gyeon iets meer gebleekt
ben zeer tevreden van die van carpro maar heb mij laten vertellen dat als je die niet goed nabehandeld dat de wol hard word
wat zouden ze met die nabehandeling bedoelen

het enige wat ik doe is na de wasbeurt al het schuim er volledig uitspoel onder het water om daarna nog eens uit spoelen onder het regenwater en
volgende stap dat ik dan doe is dat ik het overtollige water uitsla met de hand en dit laat drogen in de buitenlucht waarna ik geregeld met de hand overga om de haartjes los maak zodat ze niet in elkaar drogen

daarna ligt de washandschoen binnen in de living op een vaas verder uit te drogen tot de volgende beurt er is