• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Silk Dryer

Jansen

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2015
4.399
193
Utrecht
Hoi!

Net zoals vele anderen heb ik vandaag op de SDD een Gyeon Silk Dryer mee mogen nemen. Vooralsnog heb ik alleen de kleine variant van de Monello Senza Aqua (en lang geleden de Meguiar's Water Magnet) gebruikt voor het drogen en dat beviel mij altijd prima. Een grotere droogdoek leek mij niet handiger en omdat het drogen prima ging heb ik er nooit over nagedacht om een andere doek te gebruiken. Echter, vele forumleden prefereren een grote doek boven de kleinere omdat dat fijner zou werken, dus ik was toch wel benieuwd. Dit was een mooie gelegenheid om eens iets anders uit te proberen.

Allereerst: een grote doek is toch wel handig. In twee banen de doek over het dak trekken en de boel is droog. Zelfde geldt voor de motorkap. Voor de verticale delen vind ik het niet beter dan een kleine doek, omdat het lastiger is om te zorgen dat de doek de grond/wielen/banden niet raakt. Over het algemeen vind ik de grote doek fijner werken dan een kleine. Wat dat betreft moet ik iedereen dus gelijk geven die dat al die tijd al geroepen heeft :schaam

Ten tweede vind ik deze doek van Gyeon enorm goed drogen. Ik heb verder, zoals gezegd, weinig ervaring met verschillende de droogdoeken, maar ik vind deze van Gyeon duidelijk beter dan die van Monello (al zijn die zeker niet slecht).

Misschien dat mijn mening nog verandert als ik hem wat vaker gewassen en gebruikt heb, maar vooralsnog is dit mijn favoriet.

Jan
 
Ook ik heb hem mogen ontvangen. Ziet er veel belovend uit. Morgen de auto wassen en dus drogen met de Silk Dryer. De Monello droogdoek is fijn de AutoFinesse AquaDelux is tot nu toe mijn favoriet dus kijk erg naar de Silk Dryer uit.
 
Ik heb hem ook mogen meenemen. Hopelijk vandaag nog even tijd om de auto te wassen. Hij ligt al even te weken in wat Micro Restore, hopelijk is straks niet m'n hele was paars van kleur :)
 
Jansen voor de zijkanten vouw ik de doek meestal 1 of 2 keer dubbel, dat werkt erg fijn vind ik persoonlijk.

heb tot nu toe alleen de monello droogdoek gebruikt ben benieuwd naar de gyeon, geeft deze af in de was?
 
Vermoed van wel. Dat deed de Gyeon Q2M Waffle Dryer ook behoorlijk....deze voor gebruik eerst een handwasje gegeven toen.
Verder geen last meer gehad...de Monello Verde's blijven eigenlijk maar iets afgegeven..zelfs na een handjevol aantal keren wassen nog....
 
Ik heb zowel de beschikking over de kleine doeken van de Senza Aqua als de grote. Standaard gebruik ik de grote doek, en dan een kleine doek voor onder de portiergrepen, tussen spiegel en portier dat soort lastige plekken waar een grote doek eigenlijk lastig is.

Met de Monello verde eigenlijk nooit last gehad van afgeven. Wel dat de groene rand van de Senza aqua de rest van de doek ietsje groenig kleurt, maar na een aantal keren wassen verdwijnt dat ook weer. Ik heb ook de Silk Dryer ontvangen, maar weet nog niet of ik 'm ga gebruiken.
 
:pHahaha, de wereld is een mooie plaats Cordoba
mijn broertje en ik zouden bijna speciaal voor die doek (en natuurlijk de rest van de ervaring) naar de sdd gekomen zijn en jij hebt hem en gaat hem misschien niet gebruiken!
Kan ik wel van genieten, dat soort humor.:)^
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Eerlijk gezegd was het serieus: het kan goed zijn dat ik 'm weggeef onder het motte voldoende droogdoeken, en voorlopig geen vervanging nodig. (En dat is precies de reden om 'm dan lekker in het plastic folie te laten zitten.
 
Ik heb hem gister al even mogen gebruik maar hij neemt serieus goed water op, lagen nog een paar beads op het dak, doek erop leggen en weer optillen en het dak was droog.
 
Vanavond de BMW gewassen met Bathe+ en de nieuwe Gyeon mitt. Was even wennen omdat je het gevoel hebt dat de mitt nauwelijks contact heeft met de lak t.o.v. de Monello Thick Mitt. Vervolgens een rondje Bathe+ puur op een nieuwe Monello Mitt. Daarna grondig afgespoeld en gedroogd met de Silk Dryer.....wat neemt dat ding makkelijk water op. Ben benieuwd wat deze doek blijft doen na een paar wasbeurten.

Eerste indruk is super. Sorry Monello, sorry CSF, maar dit wordt denk ik m'n nummer 1 droogdoek!
 
Heya Peeps,

Er zijn dus al mensen die hem hebben geprobeerd. Da;s mooi, want ik vroeg me af iemand al zeker weet of deze doek afgeeft bij de eerste keer wassen..??

Ik heb, of eigenlijk tegen beter weten in mijn vriendin, de Senza Aqua doeken bij de Peluche Verde doeken gegooid en gewassen. Die doeken geven af als een malle.
Zelfs na meedere keren wassen durf ik ze nog steeds niet bij andere doeken te gooien.

(Hihih, ben blij dat ik deze vraag kan stellen, want ik krijg alsnog mijn doekie van CarClean!)

Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Maupie00
Ik gooi altijd alle doeken bij elkaar. Kan me niks schelen :D

Edit: Ik heb m nog niet gewassen, dus ik kan nog niet zeggen of ie afgeeft. Na morgen weet ik waarschijnlijk meer.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Hij geeft zeker wat af. Doek heeft hier een paar uur in een emmer met Micro Restore gelegen...water was wel
degelijk paars van kleur.
 
Ik ook. Mijn Senza Aqua's was ik al tijden met alle doeken (paars van Nanolex, groene Peluche Verde, donkere Piccolo Nero) en ze zijn weliswaar iets verkleurd, maar vervuiling is nog steeds goed te zien.

Nu we het daar toch over hebben; het enige nadeel van de Silk Dryer is dat ie zo donker is. Nu kan ik niet goed zien of ik een stukje gemist heb bij het wassen en of de doek vies is geworden.
 
het enige nadeel van de Silk Dryer is dat ie zo donker is. Nu kan ik niet goed zien of ik een stukje gemist heb bij het wassen en of de doek vies is geworden.
Mot je beter opletten bij het wassen, Jansen! Ligt het nadeel niet bij je doek, maar bij jouw onvakkundigheid, haha!
 
De doeken zijn gewassen en het resultaat is verbluffend. Van lichtgroen, naar lichtpaars in een enkele wasbeurt. Omdat ik geen witte Senza Aqua's meer heb, heb ik als vergelijking een Senza Bordi neergelegd.

conv_2580.jpg