• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Trim applicator doekjes

RiSc911

Detailing addict
11 sep 2015
6
63
48
Bij Gyeon Trim wordt een paar applicator doekjes geleverd, alleen die doekjes worden na gebruik vrij snel hard. Zijn ze nog schoon te maken, of zijn andere doeken ook te gebruiken?
 
Hey Hallo,

Ik dacht hier de oplossing voor te hebben gevonden, maar helaas. Ik had namelijk de doekjes na gebruik meteen in warm water gelegd en dit leek te werken, maar later werden ze in het water gewoon hard.

De clou achter deze doekjes is dat zij geen product blijven opzuigen zoals een MF-doek, dus ik denk dat je bij een vervangende doek hier op moet letten.
Ik had het idee dat deze bijgeleverde doekjes misschien wel te vergelijken waren met brillendoekjes, maar hier heb ik mijzelf nog niet in verdiept.

Greetz
 
Inderdaad gewoon weggooien. De doeken die je gebruikt om het af te nemen zijn enigszins wel herbruikbaar. Alleen zou ik die wel na het gebruik gelijk in een emmer water leggen en vervolgens alleen gebruiken voor de wielen.
 
Volgens mij zijn dit ze https://www.Carclean.com/product/Gyeon/Q²M_Suede_10x10cm_Suede_10x10_103046
 
Tomas ; Ik geloof je meteen.

Ik heb het altijd met beleid aangebracht en laten uitharden. Wat zou het nut zijn van het afnemen? (Behalve dat je doekjes het niet zo leuk vinden)
Ik denk dat ik het per ongeluk wél heb afgenomen, dag of dagen later, op de stijlen tussen de ramen. Leek wat vlekkerig, maar bleek viezigheid te zijn.


Greetz
 
Ik denk dat het niet heel veel nut heeft bij een enkele laag van Trim. Lijkt mij meer om bij "verzadigd" plastic de restanten af te nemen. Als je op oud plastic enkel een laagje aanbrengt, wordt deze zo opgezogen dat afnemen niet nodig is.

Dit heb ik niet ergens van internet ofzo, is puur eigen inzicht.
 
Tomas ; Dat was ook mijn idee bij dit verhaal. Mijn plastic was behoorlijk dorstig en dus heb ik het niet afgenomen. Echter bij de nieuwe bumpers van een bus heb ik dit ook niet gedaan en daar zit het ook nog 100% op.

Naja, altijd goed om dit in mijn achterhoofd te houden en een keer zelf ervaren. Ik gebruik daar wel een hoerendoekje voor, van de Action. :p
 
Heb dit ooit aan Dennis gevraagd, hij schreef dat ze inderdaad los te bestellen zijn, maar dat een make-upremoverpadje van goede kwaliteit ook voldoet.
 
Toevallig heb ik vandaag mijn Smart TV naar de winkel gebracht voor reparatie. Mocht de reparatie nou teveel gaan kosten, dan is geld bijleggen voor een nieuwe een optie, dus ik loop is even door de winkel. Na een tijdje liep ik langs een demobalie en daar lagen een aantal flesjes met spul om je scherm schoon te maken met daarnaast kleine doekjes met gekartelde rand, zoals de Gyeon Doekjes. Op het oog en op de tast leken ze verdomd veel op elkaar.

Helaas kon ik geen doekjes aanschaffen om te vergelijken. Portemonnee vergeten en een vlotte babbel werkte niet, haha!

Een setje van 10 doekjes kostte met klein flesje product kostte 4,95. (Bij die Markt waar je Media kan kopen)


Greetz
 
Pluisvrije make-up padjes werken idd goed. Sommige plaatsen beter als de micro suéde doekjes. Maja koop 10 doekjes voor €10,- en ja kan een hele poos vooruit.
 
Ik heb die doekjes ook erbij gekregen bij aankoop van mijn tv. En dat was in 2009. Gebruik ze nog steeds voor het afnemen van het beeldscherm. Zijn hetzelfde. Maar als ik Gyeon Trim aanbreng gebruik ik gewoon de doekjes van Gyeon. ;) Complete plaatje,details he:-D