• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Wetcoat of Gyeon Cure

Boomvalkje

Detailing addict
16 mrt 2017
66
60
Hallo.. ik heb een vraag.

Inmiddels is mijn fles Wetcoat leeg en ik ben zeer tevreden over het product. Ik zie in de webshop en op het forum alleen ook goede reacties over Gyeon Cure waarbij de twijfel dus toeslaat. Ik vind alleen niet alle informatie terug dus vandaar dat ik hier mijn vraag even stel.

Momenteel top ik mijn wax af met Wetcoat. Is dit met een Cure ook mogelijk? Ik lees namelijk alleen terug dat deze voor een coating of als standalone bedoelt is.

Voegt het zichtbaar iets toe ten opzichte van Wetcoat (iemand ervaring wellicht)? Het extra werk van Cure t.o.v. Wetcoat is voor mij geen probleem, maar het moet wel iets opleveren.

Alvast mijn dank.

Groet,
Bas
 
Er is veel te vinden over beide producten en zelfs topics met de vergelijkingen tussen de twee. (Recent nog aan bod geweest) ;)

Een wetcoat is makkelijker aan te brengen en je raakt de lak verder niet aan. Zoals je zelf al ondervonden hebt is het een prima product qua eigenschappen.

Cure is eerder een detailerspray met de nodige kwaliteit. Deze breng je dus aan op de lak met doeken en neem je weer af met doeken. Zo het schijnt zijn de eigenschappen van Cure iets beter als Wetcoat, maar de applicatie is dus anders. :)

Mijn persoonlijke mening is dat het gebruiksgemak van Wetcoat de voorkeur krijgt. Even snel elke tweede of derde wasbeurt sprayen en afspuiten. Voor de zomertijd is dit misschien juist weer te makkelijk als je juist effe lekker wil prutsen bij de auto en Cure wilt aanbrengen.
 
@Quantoxx thanks voor je reactie. Er is inderdaad veel over geschreven, maar ik kon mijn vragen even niet terugvinden in de topics.

Maakt het alleen niet uit dat je de Cure over een wax aanbrengt i.p.v. een coating? Het aanbrengen is voor mij geen probleem (in de zomer) als het maar iets toevoegt, maar zo te lezen klopt dat dus.
 
Kan gewoon over een wax.

Als je goede doeken gebruikt is het aanbrengen van cure een eitje.
Ik gebruik hier zelf de sofwipes van Gyeon voor. 1tje voor het aanbrengen, en de andere om het af te nemen.

Gebruik niet te veel, 1 spraytje per paneel is voldoende.

In de looks heeft het zeken een meerwaarde vergelijken met wetcoat. Wetcoat boost alleen de water en vuil afstotendheid, Cure voegt een glans toe en maskeert ook nog een beetje.
 
  • Leuk
Reactions: mk-us
Ik ben er ook uit, ik ga prep, cancoat en cure bestellen....even de regenkorting afwachten maar het regent maar niet.
Heb inmiddels wel een goedkoper adres gevonden maar vind het zo lullig om "vreemd" te gaan op Valentijnsdag.;):heart_eyes:
 
  • Leuk
Reactions: Boomvalkje
Dat kunnen we natuurlijk niet maken vandaag @Porter! Vandaag heb ik een bestelling geplaatst en kreeg welgeteld1% korting dus ik zou je kans pakken;) Ik kon wel wachten, maar voor het weekend heb ik alweer wat spullen nodig
 
ik drink cure. geweldig spul. ik heb het van het weekend over een andere boeg gegooid en de cure aangebracht met een suede doekje icm een applicatorblokje. op deze manier verdeel je de cure nog meer egaleren en nog zuiniger ook. de softwipes die @Zluytr eerder noemde zijn zeker een must
 
  • Leuk
Reactions: Mark1986
Net effe gauw uit het werk gekomen en gelijk besteld...17:28 uur hoop dat ze mijn gyeon nog vandaag versturen....
 
Hallo.. ik heb een vraag.

Inmiddels is mijn fles Wetcoat leeg en ik ben zeer tevreden over het product. Ik zie in de webshop en op het forum alleen ook goede reacties over Gyeon Cure waarbij de twijfel dus toeslaat. Ik vind alleen niet alle informatie terug dus vandaar dat ik hier mijn vraag even stel.

Momenteel top ik mijn wax af met Wetcoat. Is dit met een Cure ook mogelijk? Ik lees namelijk alleen terug dat deze voor een coating of als standalone bedoelt is.

Voegt het zichtbaar iets toe ten opzichte van Wetcoat (iemand ervaring wellicht)? Het extra werk van Cure t.o.v. Wetcoat is voor mij geen probleem, maar het moet wel iets opleveren.

Alvast mijn dank.

Groet,
Bas

Beetje late reactie, maar nog een belangrijk verschil: Wetcoat kan/moet je op een natte auto aanbrengen en voor Cure moet de auto droog zijn.
Ik vind het best lastig om een auto na het wassen voldoende snel droog te krijgen zodat je Cure aan kan brengen.
Of heel veel droogdoeken en dan nog komt er water uit de naden, of lang wachten en dan zit er al weer stof op de auto en als je dan met Cure gaat wrijven heb je zomaar swirls.
Begrijp me goed Cure is prima spul, maar ik ga toch een keer wetcoat proberen.
 
WetCoat moet inderdaad op een natte auto maar Cure mag/kan je ook als drooghulp gebruiken. Dus een natte auto schrikt Cure niet af. En als je teveel strepen en dergelijke met Cure hebt kun je het ook 1:1 verdunnen
 
Dan heb ik waarschijnlijk te veel Cure gebruikt. Je moet zo verschrikkelijk zuinig zijn met dat spul!
Ik kreeg een soort waas en pas na heel veel wrijven verdween dat.
Maar OK, ik ga het bij de volgende wasbeurt nog een keer proberen en dan eerst goed drogen met die nieuwe droogdoeken die ik ga bestellen.
Dank voor je raad.
 
@Ger356 Wassen met de 2-emmer methode. 'Droog' daarna je auto met de 'open slang met lage druk' methode. Het meeste water is dan van je auto afgespoeld. Geef elk paneel gemiddeld 2 pufjes verdunde Cure, 1:1 met gedestilleerd water. De verdunning voorkomt vlekken of strepen, met name zichtbaar op donkere lakken. Verwijder daarna met een droogdoek de laatste druppels. Cure 'helpt' het drogen, streeploos, en geeft extra glans. Briljant spul en klaar is Ger. Dit is volgens mij wat ook @Istnogferarie bedoelde. Ik heb zelf een Model S in Multicoat Red, maar deze aanpak werkt op iedere auto, groot of iets minder groot. En op deze manier heb ik slechts 1 droogdoek nodig.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
@navigator grappig, ik heb een donkerblauwe Model S. Ik ga het proberen met verdunde Cure en laat weten hoe dat gaat. Wordt wel over een paar weken, want ik er niet speciaal weer voor wassen.
 
Cure werkt zelfst uit de grote kunst op een vochtige auto.

Op een droge auto vind ik hem iets verdund ook beter werken dan puur.
 
Ah, goeie tips over het verdunnen. Ikzelf vond een tijd geleden een klein flesje Cure tussen mijn coating-spullen, dus meteen geprobeerd op mijn donkerblauwe auto. Mooi spul! Voor mij tot op heden de enige detailer die dus bij aanbrengen zichtbaar meer warmte gaf aan mijn kleur, maar nadien dus niet verdween bij het uitwrijven. (Gebeurde mij bij elke detailer tot dan toe)

Wat voor een soort vlekken kunnen er ontstaan? (Donkere vlekken zoals een glaze? Strepen? ...?)