• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Helpt foamen bij een auto die goed in de was staat?

Robbedoes

Detailing rookie
11 nov 2010
275
17
62
Ik heb mijn auto volgens het stappenplan behandeld.
Als laatste stap heb ik de wagen in de collinite 912 gezet.

Maar nu is mijn vraag als ik hem nu met de foamlans onder een laag schuim wil zetten zorgt de beading ervoor dat het geen mooi dekentje wordt.
Dan krijgt de foam ook geen kans om eventueel aanwezig vuil los te weken.
IMG_9521klein.jpg
 
Ik weet niet of je het schuim op een natte of op een droge auto hebt aangebracht. Beter is het om op een droge auto te foamen, zodat de foam beter blijft "hangen" .
 
@marike
Ik ben idd op een natte auto begonnen.
Zie dat er nogal wat verschillende opvattingen zijn over op een natte of droge auto foamen.

@ivo's
De stelknop heb ik alle kanten al opgehad.
Maar steeds dit resultaat.
 
Op mijn net gewaxte wagen blijft het foam ook niet echt lang hangen, het glijd er vrij snel af.
Maar toch doet ie zijn werk als de wagen niet zeer vuil is.

En sommige foam fabrikanten raden juist aan dat het aangebracht dient te worden op een natte wagen, en sommige dan weer niet.
 
Net wat Ivo zegt, als je met de stelknop speelt moet je een variatie aan foam krijgen.

Ik had dit zelf ook, het foam liep er naar mijn idee te snel af, na wat proberen en draaien heb ik nu een dikkere schuimlaag op de auto tijdens het foamen en doet het wat het moet doen !
 
Ik had net ook gewoon een flink dikke schuimlaag op m'n goed gewaxte auto.
De stelknop op de HD lans bijna helemaal naar de - gedraaid en de bekjes in de spuitmond een millimeter van elkaar
 
Is dit toevallig Bilthamber foam????wat is je hoeveelheid??allemaaal factoren die meespelen me dunkt zo!
 
Mijn vorige auto stond ook goed in de wax en het foam bleef goed kleven aan de lak. Let wel, dit is gedaan met de Gilmour, dus geen HD versie.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een witte deken is erg leuk, maar komt je auto er nu ook schoon onder vandaan? (Dat is waar je het uiteindelijk voor doet).
Pas ook op met over-doseren. Daarmee loop je het risico je waxlaag aan te tasten of zelfs te verwijderen.
 
Ik heb nog even een vraag over de Foamlans.
Ik dacht dat het aan mijn oude Karcher lag dat het water er langs lekte.
Waardoor er dus waterkracht verloren gaat richting de Foamlans.
Nu heb ik afgelopen week een nieuwe Karcher gekocht, maar wederom lekt er behoorlijk wat water langs de aansluiting.
Hebben hier meer mensen last van??
 
Aficior zei:
Een witte deken is erg leuk, maar komt je auto er nu ook schoon onder vandaan? (Dat is waar je het uiteindelijk voor doet).
Pas ook op met over-doseren. Daarmee loop je het risico je waxlaag aan te tasten of zelfs te verwijderen.

Ik sluit me aan bij Aficior. Veel dik schuim is vooral leuk voor de buren maar uiteindelijk moet water het vuil losweken en daarvan bevat het dikke
lobbige schuim nou net weinig. Probeer een mooie schuimlaag te creëren die zoveel mogelijk water bevat pas dan zal het grove vuil losweken en van de
wagen afdruipen.
 
Heeft de waxlaag inderdaad effect op het verloop van het schuim op de lak?

Ik heb de spuitmond echt op een hele kleine fractie openstaan, evenals het - streepje van de hoeveelheid door te voeren foam/water en dan heb ik eerst een mooie witte laag en uiteindelijk is alles goed opgelost