• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het onderhanden nemen van mijn V40

Alex

Detailing trainee
11 apr 2016
26
45
Aldus volgt hier mijn eerste post met betrekking tot het verzorgen van mijn auto. Sinds ik mijn V40 heb, probeer ik hem zo veel mogelijk zelf af te wassen in plaats van naar de carwash te gaan. Ik tracht dus zoveel mogelijk met de hand te doen aan de wagen om hem zo min mogelijk te beschadigen, en zal dit in de toekomst ook blijven doen.
Nu het zomervakantie is, zou ik graag mijn auto wat verzorgen en hem echt onder handen nemen. Hiermee bedoel ik dan vooral de lak reinigen, de talrijk aanwezige swirls verwijderen en hem opnieuw laten blinken. Heb namelijk het gevoel dat de lak ‘plakkerig’ is (vorige eigenaar ging steeds naar de carwash, misschien door bepaalde producten?).
Samen met @Adrien304 heb ik twee winkelwagentjes samengesteld.

1- Poorboys World – Spray and Wipe
Monello – Dolce Verde Klei
Monello – Peluche Verde Trio
Auto Finesse - Tripple All in One Polish
Monello – Disco Duo Applicator Pads
Poorboys World – Natty’s Paste Wax Blue – Crumble Edition


2- Poorboys World – Professional Polish
Poorboys World – Spray and Wipe
Monello – Dolce Verde Klei
Monello – Peluche Verde Trio
Monello – Disco Duo Applicator Pads
Auto Finesse – Ultra Glaze
Poorboys World – Natty’s Paste Wax Blue – Crumble Edition

Wat zouden jullie aanraden van de twee? Iemand ervaringen mee?
Hebben jullie eventueel nog suggesties wat ik zou kunnen doen?

Dan nog twee aparte vraagjes:
- de ruiten van mijn auto zijn ook behoorlijk vuil in die zin dat ze ook plakkerig aanvoelen, heb reeds geprobeerd met een beetje Dreft, ruitenreiniger… Maar helaas zonder resultaat. Iemand een tip?

- in de zwarte hoogglans bij de deurstijlen en bij de zijspiegels heb ik ook behoorlijk last van krasjes (niet diep). Ik neem aan dat ik dit niet kan behandelen met mijn scratch remover van Turtle Wax of Polish? Iemand suggesties?

Alvast hartelijk dank!
Alexander.
 
Hey hallo,

De auto wat opfrissen zal kunnen. Swirls en andere defecten verwijderen zal alleen gaan met polijsten.


Mijn keuze zal zijn: Set 2.

Deze set bevat klei + glijmiddel, een pure cleaner en een wax. Set 1 bevat een All-in-One product (Cleaner/Glaze/Wax) en losse standalone producten zullen simpelweg beter zijn.

Naast deze stappen en producten, zou ik een andere pad nemen om de cleaner aan te brengen en een losse glaze nemen zoals Black Hole of White Diamond.

Ook zou ik eens kijken naar alle stappen die vóór de bovenstaande stappen, zoals emmers / Grit Guards / washandschoenen / shampoo / etc.

Eigenlijk sla je behoorlijk wat stappen over, zeg maar. Dus op het forum de Stappenplannen doornemen kan geen kwaad. Hierna weet je al veel meer en kan je specifieke vragen stellen.


We zien ze tegemoet.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Alex
Vieze ruiten kun je het beste volgens een compleet stappenplan reinigen.
wassen, kleien, polijsten, reinigen.

Voor de rest wat Q. zegt. Lees eerst een beetje het stappenplan door want met een beetje Prof. Polish en Glaze ga je je auto niet zomaar de blits maken.

https://forum.Carclean.com/threads/...ig-met-videos-20-11-15-update-geplaatst.4222/
https://forum.Carclean.com/threads/...al-dap500-900-20-11-15-update-geplaatst.4223/
https://forum.Carclean.com/threads/stap-stap-stappenplan-van-moi.16253/
 
  • Leuk
Reactions: Alex
Beste,

Alvast dank voor een antwoord. Misschien had ik inderdaad al kunnen vermelden wat ik reeds in bezit heb, en reeds gebruikt heb.
Als shampoo gebruikte ik steeds de Meguiar’s Ultimate Wash & Wax, was hier wel tevreden over. Verder had ik reeds een set verschillende doeken en pads aangekocht, speciaal voor de auto maar hier is vervanging op komst (ben er nog niet precies uit welke). Heb al een aantal topics hier gelezen over de juiste keuze van doeken en applicators, moet gewoon nog mijn keuze maken. Hard choice! :p

Het stappenplan voor het exterieur (handmatig) had ik inderdaad al eens helemaal doorlopen en neem ik zeker mee voor de verdere stappen! Superhandig. ;)
Mijn lijstjes waren eerder voor verder stappen.

Alvast dank voor de antwoorden om mijn auto weer helemaal top te maken! :)

Groetjes,
Alexander