• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe detailspullen te bewaren bij vrieskou?

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Waar bewaren jullie je detailspullen? Ik bewaar ze in de garage in 2 plastic boxen van de Blokker. 1 Voor de pads, doeken, borstel etc. En in de andere voor de spray's, polijstmiddelen, wax, overige spuitflessen etc. Ik merk dat wanner het kouder wordt en het de flessen en tijdje stil staan dat de middelen er anders uit gaan zien (met de QG+ zie je de carnauba op de bodem van het fles bijvoorbeeld).
Nu vraag ik me af zijn de spullen in de garage te bewaren waar het 's nachts beneden 0 graden kan komen?
Ik weet nit hoe koud het wordt bij ons in de garage (zit vast aan het huis dus misschien komt er wat warmte van het huis in de garage)
 
Als het vriest in je garage, dan kan je beter je spullen weghalen. Er zijn producten die er geen last van hebben.
Maar een groot deel is wegwerp eens bevroren geweest.

Voor alle zekerheid, en als het toch in dozen zit, haal het gewoon binnen voor een paar maanden. :cool:
 
B.K. zei:
Als het vriest in je garage, dan kan je beter je spullen weghalen. Er zijn producten die er geen last van hebben.
Maar een groot deel is wegwerp eens bevroren geweest.

Voor alle zekerheid, en als het toch in dozen zit, haal het gewoon binnen voor een paar maanden. :cool:
Het zijn van die plastic opbergboxen van de Blokker, deze staan altijd binnen want lijkt me dat ze door weersinvloeden zo stuk zijn.

Ik zit te denken om ze op mijn kamer te zetten daar is het wel warmer, maar die is al zo vol. Mijn ouders beginnen al te zeuren dat alles in de garage staat. Echt vriezen zal het daar wel niet, want dan zijn er vel meer spullen in de garage die bevroren raken. Maar bij welke temperatuur zul je moeten uitwijken naar een andere plek?
 
Die boxen isoleren al op zich en anders gooi je er nog een deken over ofzo. (buitenkraantjes worden ook ingepakt en dit gaat het bevriezen ook al tegen)
Het zal zo snel niet vriezen in de garage denk ik... zet anders een temperatuurmeter in de garage en hou het wat in het oog.
Desnoods kan je altijd de gevoelige producten binnen halen.
Is ze langs drie zijden open en één zijde tegen het huis?

De ouders moet je niet op letten, dit is een kwestie van leven of dood (voor de wax dan) :D
 
De garage zit met 1 zijkant aan het huis vast. We lopen vanuit de bijkeuken de garage in. Alles is 's nachts afgesloten. Er hangt ook was te drogen die is nog nooit bevroren geweest. Heb nu juist ene plekje onder de trap gevonden. Kan ik ze mooi van klein naar grote box opstapelen met de trap mee.
 
Mijn garage staat los van het huis en is enkelsteens.
Daar vriest het dus wel in de winter en ik haal dus alles wat vorstgevoelig is er uit, en verplaats het naar de kelder, waar de verwarmingsketel staat.

Ik wil niet het risico lopen dat ik in het voorjaar mijn hele verzameling aan producten kan weggooien omdat ze bevroren zijn geweest. ]-0
 
Ik heb altijd alles op zolder staan.
Ik heb een losstaande enkelsteens garage, maar heb nog niet meegemaakt dat het in de garage onder het vriespunt was (waterkraan zonder bescherming en temperatuurmeter vd auto) dat terwijl ik toch altijd 's morgens tussen 5 uur en 5.30 uur in de auto stap.
 
Ooit eens (vorig jaar dus) diverse Meguiar's middelen in de auto laten staan :|~* .
Shampoo bevroren maar daarna nog bruikbaar, Polish naar de knoppen, wax nooit meer te gebruiken :sob: .
Nu staat het in betere condities op zolder te wachten tot alles weer buiten mag spelen.
 
Ik zou het echt ergens anders neerzetten (indien mogelijk), het kan bepaalde producten naar de haaien helpen, mijn zwager had ook zijn spullen in de schuur gezet, een aantal producten zijn bevroren geweest en daarna onbruikbaar. Gewoon dus het risico niet nemen. :no
 
Spullen staan hier gewoon in de kast onder de trap. Zolang het nog past tenminste.
Ik was juist van plan wat spullen te verplaatsen naar de schuur. Toch hier maar even mee wachten dan.
 
Vorige winter had ik een maatbeker met wat water in de garage laten staan samen met nog wat artikelen (spuitfles met apc, shampoo, polijstmiddel) het water was op een gegeven moment bevroren maar de overige artikelen niet, nadat de temperaturen weer op een normaal niveau waren heb ik geen verschil in samenstelling of werking kunnen ontdekken.
 
ik heb gister ook de kofferbak weer leeggehaald, en al het detailingspul lekker warm op de slaapkamer gezet :ja
staat t iig lekker warm en veilg o:)
 
De plek onder de trap is niet in goede aarde gevallen bij mijn ouders. Ik zal ze op mijn slaapkamer moeten opslaan en telkens naar beneden verhuizen zodra ik met de auto bezig ga.
 
Ik heb alles op mijn slaapkamer staan op zolder. Doe ik altijd. Als je alles in opslag-boxen doet is het toch niet zoveel werk om alles mee naar beneden te nemen?
 
Normaal gesproken niet, ik heb een handicap aan mijn been. Het wil wel maar is wel risicovol op de trap omdat ik me niet aan de leunig kan vasthouden. Ik zoek dus iets beneden, ga toch nog maar eens opzoek naar een goede plek.
 
's Winters gaat alles uit de schuur naar zolder. Helaas wel wat extra lopen als de auto gewassen moet worden, maar het is niet anders. Beter goede dan bevroren spullen. Afgelopen winter waren een paar spullen bevroren, ik weet alleen niet meer precies welke. Daarna binnengezet en ontdooid en ik kon ze gewoon weer gebruiken.