• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe detailspullen te bewaren bij vrieskou?

Ik heb tijdens de herfst/winter (gezellig) alles in een kast op mijn slaapkamer staan. Als ik die kast nu opentrek dan zie ik op de bovenste planken alleen maar rommel (wat al maanden opgeruimd moet worden) en daar onder de redenen waarom die kast nog niet opgeruimd is.:D

Maar nu we het toch over vriezen hebben, kan Spray & Wipe hier toevallig wel tegen, die heb ik namelijk sinds een paar maanden in mijn auto liggen en daar kan het best wel eens vriezen. Ik heb hem zo wel bij de hand als ruitenreiniger of eventueel nog voor vogelpoep (al hoewel dat in de winter wat minder vaak voorkomt).
 
Ik heb ook alles op mijn slaapkamer staan nu, heb 1 opbergbox extra gekocht die ik dan vul met spullen die ik nodig heb als ik de auto ga poetsen, werkt prima.
Ik de zomer staat alles in de schuur, is toch wat makkelijker maar liever wat meer werk dan alles bevroren.
 
Mede detailers,

Situatie is als volgt, buitenste 2 muren van de garage onlangs geisoleerd. Andere kant zit aan het huis vast.
Garage deur ook geisoleerd. Nu is het zo'n 12 tot 15 graden in de garage.

Maar, als het van de week echt -6 gaat vriezen ben ik benieuwd wat dan de temp zal zijn. Gok nemen, of toch maar alles naar zolder? Of een temp registratie systeem aanschaffen?

Hoor graag van jullie
 
Ik zie niet in hoe onze mening de temperatuur in jouw garage zou veranderen :)
M.a.w, als je niet 100% zeker bent dat de temperaturen boven de 0°C blijven, dan zou ik alles binnen halen.
 
In mijn geisoleerde garage zonder verwarming,dreigde het vorig jaar binnen te gaan vriezen(mede door de auto die als een blok ijs binnen stond)
Heb een heater op gas gekocht die ik regelmatig aanzette.
Achter de deur had ik een glas water staan en dit is nooit bevroren geweest.
 
Ik denk dat het wel wat mee gaat vallen, als alles een beetje goed geisoleerd is (ik verwacht van wel)en niet teveel tocht, zal het niet zo spannend zijn.
Zou het wel een op een plank of in een kast doen, zodat het ff van de vloer los is.

Af en toe kun je voor de zekerheid een thermometer er langs leggen.

Ik had stiekem wel verwacht dat je ook een klein kacheltje in je detail-casa had aangelegd. Is ie al "klaar" eigenlijk?
 
Hmmm, toch m'n spullen maar even naar de zolder brengen, stonden in de schuur en een aantal producten waren niet echt vloeibaar meer :D
 
je kan van deze isoboxen kopen maar denk dat het een pak goedkoper is om jullie spullen binnenshuis te laten overwinteren.
Zelf heb ik in mijn garage niet direct last van vrieskou, maar nu het de laatste dagen toch al langer en dieper onder 0° is gegaan toch maar geen risico's genomen en produkten staan nu in de veranda.
 
Ieks 8o
Soepergrover heeft precies zo'n flesje S&W in de auto staan en die is al twee dagen niet van z'n plaats geweest.
Niet te hard schrikken morgenvroeg...
 
Bart verhuizen van het ene ontwikkelingsland naar het andere gaat echt niet helpen hoor :D
Moest je toch besluiten te vertrekken, het ga je goed en stuur een kaartje van waar je beland!:D
 
In mijn garage staat er geen verwarming, maar de muren zijn dik en voorzien van issolatie.
Is er bij deze vriestemperaturen altijd rond de 8°.
Nu heb ik vandaag mijn garagepoort (aluminium poort) nog voorzien van issolatie, van die dikke witte piepschuim platen.
En dat scheelt hem ook +-2° aangezien de meeste koude via de poort binnenkwam.
Mijn thermometer blijft nu netjes op 10° staan, dus mijn producten zullen niet lijden onder het vriesweer.
 
Ik verhuis elk jaar tegen de eerste vorst de hele boel naar de kelder, en dan in het voorjaar weer terug de garage in.
Beter ff wat sjouwen, als straks de helft aan spullen kunnen weggooien omdat het bevroren is.
(garage is enkelsteens, geen verwarming, en ook nog de nodige "spontane" ventilatie:-b )

Wel heb ik een soort "onderhouds-box" samengesteld voor de winter: met spullen die ik nodig heb om de auto een snelle opfrisbeurt te geven, zodra het weer het toelaat. Deze staat wel onder handbereik.
 
Bij mij in de garage waar m'n spullen staan zal het niet snel vriezen maar is het soms wel een graad of 3-4.. kan dit kwaad? Of is het enkel bij vriestemperaturen? Want nu voelen ze ook best wel koud aan :s zou niet willen dat ik binnenkort m'n fuzion kan weg gooien :confused: