• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe maak je, met de hand, polijstpads schoon?

er zijn vast wel topics over te vinden maar ik kan ze namelijk niet vinden (ligt aan mij:) )

hoe kan ik de polijstpads van mijn DAP na het polijsten weer schoonkrijgen?


bvd
 
8-()) alleen zo??? kan dat niet op een handmatige manier if net als de hand pads in de wasmachine??
hebben jullie allemaal zo'n ding dan?:confused:
 
Handmatig kan natuurlijk ook, pads onder de kraan uitwassen, eventueel eerst even inspuiten met een ontvetter, daarna afwasmiddel gebruiken en leg je de pad in de gootsteen en ga je met de knokkels over de pad om alles er uit te "masseren", als de pad schoon is goed als het water er uit knijpen en in een handdoek droogmaken, leg ze te drogen met het klittenband naar BOVEN. Eventueel kun je de pad droogslingeren aan de dap, wel eerst GOED aandrukken en het toerental niet te hoog, anders heb je een frisbee (weet ik uit ervaring ;) )
 
Ik was ze gewoon in de Biotex, polijstmiddel gaat daar makkelijk mee eruit. Wax is dan weer een ander verhaal. Dan gebruik ik APC.
 
Als het polijstmiddel is dan volstaat een druppeltje afwasmiddel. Heb je een wax of sealant te pakken dan is een goede ontvetter zoals APC (Meguiar's, Poorboy's etc.) zeker aan te raden.
 
Zal ik je een goede tip geven.......... Koop elke pad die je gebruikt dubbel :-b , hoef je ze ook niet schoon te maken
 
Nou, niet helemaal: als je ze niet schoonmaakt dan worden ze tzt knetterhard en kan je de pad weggooien !
 
Zoals Tim ook al aangaf doet 1 drupje afwasmiddel (dreft) wonderen.

Als ik bezig ben en de pad is erg smerig, dan spoel ik deze eerst uit onder de kraan.
Is de pad dan nat dan doe ik 1 drupje dreft op de pad en masseer dat voorzichtig in.

Daarna weer uitspoelen, uitknijpen en een rondje op de DAP ,^^

Merk wel dat de pad's hier niet heel veel beter van worden.
Zeker de wat harde pad's (oranje) worden na een keer of 50 toch wel iets minder.
 
Ik doe de pads altijd in de wasmachine, samen met de doeken die ik heb gebruikt.
Gewoon een klein beetje wasmiddel erbij en een half schepje oxi action. Daarna op 30 graden zetten en wassen maar. Geen wasverzachter erbij doen en nadat het programma klaar is de pads laten drogen op een droogrekje. :)^
 
The Musicman zei:
Ik doe de pads altijd in de wasmachine, samen met de doeken die ik heb gebruikt.
Gewoon een klein beetje wasmiddel erbij en een half schepje oxi action. Daarna op 30 graden zetten en wassen maar. Geen wasverzachter erbij doen en nadat het programma klaar is de pads laten drogen op een droogrekje. :)^

Heb je dan geen achter gebleven waspoeder in je pads ? Oxi is een poeder.:weetniet
 
Ik gebruik ook altijd die zakjes Quick Clenz van Cobra.
Ik spoel eerst de pads uit onder lauw water, dan gebruik ik een half zakje op 10 liter warm water, laat de pads een 20 minuten in het sopje.
Goed uitspoelen, en de putjes in de pads wat extra uitwrijven...droogzwieren op de DAP stand 2 en laten drogen op een rekje.

Je moet er wat voor over hebben ;)
 
Of je maakt gewoon een eigen padwasher zoals ik gedaan heb.
Een mayo emmer van 10l, daar gaat een grit guard maar +- 6-7cm in.
Effe op duwen en die blijft klem zitten, vullen met water (en product) tot net onder de GG.
Water word vanzelf opgezogen in de pad en de GG zorgt dat de pad ontdaan word van het product.

Ik gebruik de dap niet genoeg om een overprized padwasher aan te kopen.