• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe maak je, met de hand, polijstpads schoon?

er zijn meer mensen met home-made padwasher's...
een padwasher blijft een bruut ding! maar ik gebruik de dap hiervoor echt te weinig.
 
Ik heb geen padwasher. Ik gebruik de DAP500 hiervoor helaas te weinig. Ik doe gewoon in een emmer wat warm water en wat Snappie of dat poeder om pads schoon te krijgen. Voor polijstmiddel werkt dit uitstekend. Hierna even schoonspoelen met schoon water en op de DAP het overtollige water eruit slingeren. Let wel! dit gaat prima voor pads die je gebruikt om polijstmiddel mee te verwerken. De pads die ik gebruik om NXT en met name Collinite 915 te verwerken die moet ik meerdere malen met dreft of wasmiddel of geconcentreerde APC schoonmaken want anders is het er niet uit te krijgen. De laatste keer heb ik aan het wasmiddel in een emmer ook nog een kopje ammonia toegevoegd. Dit staaterom bekend dat het zelfs oude waslagen verwijderd en het werkte dan ook uitstekend. Hierna goed uitspoelen en de pad is weer als nieuw.

Groeten GdV
 
Daar heb ik nog wel ergens een halve fles van staan. Zal ik eens gaan proberen op de pad waar ik de Natty´s mee aanbreng.

Eelco, alvast bedankt. :)^
 
Ik heb van elke kleur minimaal 2 stuks.
Ik doe eerst de pads onder de kraan schoonmaken met een scheutje dreft erop en masseren maar.
Daarna laat ik ze een half uurtje staan in een oplossing van StjärnaGloss foam pad cleaner (super spul!) of de snappy clean. Daarna gaan ze in een waszakje samen met de doeken in de wasmachine.
Ik gebruik als wasmiddel de cobra Micro restore in een wasbol, half schepje roze vanish oxi in het waspoederbakje. Temperatuur 40 graden, 1600 toeren centrifugeren, en dan waszakje ophangen aan waslijn in garage. Nog nooit iets gebeurd met mijn pads.