• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe te wassen zonder HD reiniger

Giacomo

Detailing chief
18 aug 2016
66
75
Leeuwarden
Zijn er nog alternatieve manieren om een auto te wassen zonder beschikking over een wateraansluiting buiten(en dus zonder HD reiniger). Ik lees eigenlijk overal dat het pre-washen oftewel foamen een must is. Ook het afspoelen na het wassen is een probleem zonder HD-reiniger.

Ik kan natuurlijk naar een wasbox rijden en daar de HD spuit gebruiken, thuis wassen en vervolgens weer terug naar de wasbox. Wassen bij de wasboxen is geen optie want dat is hier in Leeuwarden allemaal verboden. :(

Ik zou heel graag zoveel mogelijk kras en swirlvrij willen wassen. Zijn er nog manieren om dat te doen zonder het gebruik van een HD reiniger?
 
Ben bang dat de enige oplossing is om te zoeken naar een wasbox waar dat wel mag, of toch een wateraansluiting regelen.

Als dat echt allemaal niet mogelijk is kan je je auto één keer heel goed wassen, polijsten en beschermen.
Hem daarna bij houden door middel van "rinseless" te wassen. Dat is wel met een emmer met water, maar zonder waterslang/HD.

Deze speciale techniek word heel vaak op plekken zoals california gebruikt waar water tijdens droogte gespaard moet worden.

Zoek maar eens op: Rinseless Wash.
 
Wassen bij de wasboxen is geen optie want dat is hier in Leeuwarden allemaal verboden. :(

Mag je bij de supermarkt ook geen boodschappen doen? :p

Je hebt bij je huis dus ook geen mogelijkheid om simpelweg een tuinslang naar je auto te leggen? Dan word het al een lastig verhaal. Wat @Ferdy aangeeft is wat ik ook zou denken. Althans, de rinseless wash vind ik persoonlijk ronduit belachelijk :p


Ik weet niet beter als dat ik voor mijn huis de auto kan wassen met de tuinslang erbij. Foamen met de HD, afspuiten met de HD, emmers vullen, handwassen, afspuiten HD. Uiteraard kan je ook gewoon afspoelen met een tuinslang en sproeikop.

Zou ik dit niet (meer) kunnen, dan ga ik naar de waxbox. Mocht ik hier nou niet wassen, dan vul ik thuis mijn 2 Grit Guard emmers met sop en spoelwater, deksels erop en ga ik alsnog naar de wasbox. Hier spuit ik met een drukpomp een prewash erop om het merendeels van de vervuiling los te weken. Spoel hem in de wasbox af en rijd dan van het terrein af. Was de auto daar en spoel hem dan weer af in de wasbox. :p
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Bedankt voor de reacties!

Ik denk dat ik morgen op m'n vrije dag gewoon nog een rondje doe door Leeuwarden langs de kleinere wasboxen op de hoop dat het daar niet verboden is/geen personeel rondloopt. :p

Rinseless wash zou dan inderdaad de laatste optie zijn, maar toch het liefst met sop en water. :D
 
HUH?
wat is dan de bedoeling van zo een wasbox?
Dat je alleen maar de voorzieningen gebruikt die in de wasbox aanwezig zijn.


Haha! @PeterS . Je kent het toch wel? Wasboxen waar bordjes hangen waarop staat dat je er niet mag ''emmeren'' :p Meestal voor de doorstroming.

Wél mag je voor een knaak de ranzige schuimbostel over je lak halen voor een aantal seconden!

EDIT - @Giacomo
Je kan ook een knaak in de machine gooien en de spuit nog niet aanzetten. Vervolgens ga je gewoon lekker wassen. Mocht er iemand komen zeiken, zeg je gewoon dat je betaalt en de meter loopt. Je bespaart hen water, maar krijgen wel betaald. :p

Greetz
 
Of die andere achter boels ergens. Waar je onder het viaduct doorrijdt zit die op de rechterzijde aan de fahrenheidsweg, staan ook een aantal boxen. Meer grote ken ik niet. En de kleintjes wil ik niet kennen denk ik.