• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe veilig de motorruimte reinigen?

Dieter

Detailing chief
11 okt 2012
435
103
Ik moet maandag de onder andere de motorruimte van een Volkswagen Transporter T4 reinigen, maar nu vraag ik me af hoe ik dat veilig kan doen. Ik heb nog APC staan van Poorboy's, dat kan ook voor de motorruimte dacht ik?

Ik dacht aan zoiets:
1.motor laten draaien.
2.Inspuiten met APC 1:3?
3. Afspuiten met de tuinslang (zachte straal).

Hopen dat de motor het nog doet?:D
Of is het risico van afspuiten niet zo groot?
 
Weet niet of die Apc van Pb net zo goed is als Autoglym Engine & Machine Cleaner?
Want deze gebruik ik altijd.
Gebruik het op een koude motor.
Inspuiten met Autoglym Engine & Machine Cleaner ,met kwast of borstel de ergste plekjes inborstelen.
10min-15min laten inwerken.
Daarna met beleid en een zachte broesstraal goed afspoelen.
Heb al meer dan 15 auto's zo gedaan, en nooit problemen gehad. (maar ja zeg nooit nooit!)
Hierna kunststof met Autoglym Vinyl & Rubber Care behandeld,voor een mooie new look.
 
Zo doe ik het inspuiten, en daarna wat inborstelen op de hardnekkige plekken, laten inwerken, en daarna inderdaad afspoelen. Motor zet ik pas in gang voor het afspoelen: ik wil geen beet krijgen van één of andere riem of ventilatorschroef.
Nadien kun je de plasticdelen nog dressen met iets als de 303 Aerospace Protectant https://www.Carclean.com/product/303/Aerospace_Protectant_236ml_30330_101928,
of dit, van Autoglym : https://www.Carclean.com/product/Autoglym/Vinyl_Rubber_Care_500ml_10587_100130

Zolang je de elektronica niet verdrinkt, kan de motor van een auto heus wel tegen een beetje water.
 
rallimart;339559 zei:
Ben ik geen voorstander van, ivm hoge voltage bougiekabels. 8-o
10.000/12.000 volt en water, geen goed plan.


Ik had in een paar filmpjes gezien dat ze de motor juist wel aanzetten. Ook in een filmpje van meguiars (zie Carclean.com, meguiars engine cleaner)
 
Zal ook best wel goed gaan,maar bij auto's met een ouder bouwjaar toch oppassen met lekstroom noem ik het maar.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Lopende motor heeft totaal geen nut
Warmte laat water wel verdampen, maar waar het kwaad kan is het niet warm

FF bij de Zeeman wat MF handschoenen halen
Als je daar eerst mee afneemt heb je weinig meer dat je af moet spoelen
 
Zou zelf idd. verschillende dingen eerst even afdekken met zakjes.

Is het handig om na inspuiting/inwerking af te sproeien met een drukspuit met warm water? Die heb ik nog staan en zat daar langer over te denken.
daarna gelijk afnemen met een stel goedkope/oude doeken.. of zoals redcat noemt bij Zeeman of Action langs..
 
Zoek op youtube naar "engine bay cleaning" en je vindt voldoende filmpjes.