• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoeken Senza Acqua krullen om, iemand tips?

turboke

Detailing addict
16 sep 2010
170
62
Hey iedereen. Ik heb de Monello - Senza Acqua Drying Towel nu ong. 4 maanden in mijn bezit, naar mijn zin, het ding doet zijn werk wel goed, maar na 2 maal wassen plooien de hoeken naar binnen.
Dwz, het lijkt dat de buitenste naad gekrompen is, waarbij het onmogelijk is om de doek mooi gelijk langs de auto te halen. Een plaatje zegt natuurlijk meer dan 1000 woorden, iemand een oplossing ?
BILD1007_zps124b992e.jpg
 
De afwerking (groene rand) is gekrompen door te heet wassen cq drogen. Gelukkig rolt hij op naar de korte vezelkant en blijft de lange vezelkant nog gewoon bruikbaar,zo lijkt.
 
Kan niet, wordt steeds gewassen op 30 ° c., en een droogkast krijgt het ding niet te zien. :ja Om de verwarring wat groter te maken, ik heb tevens de Delirium, al veel langer dan de Monello, is ook al wat vaker gewassen, zonder droogkast, en die ziet er zo uit;
BILD1009_zpsd2044168.jpg

Normaal dus.:bad
 
Het ziet er niet zo netjes uit, maar volgens mij doet hij het er niet minder goed door. Ik kan het ook niet verklaring:weetniet
 
Ditzelfde gebeurt bij mij ook bij de Peluche Bianco's. Verminderd niets aan de werking van de doeken. Volgens is de satijnen rand geslonken t.o.v. Het microvezel deel. Wat er aan tedoen is heb ik geen idee van.
 
Ik was mijn doeken steeds op 30 ° met microrestore, en soms, wanneer ze vlekken hebben, met Ariél, op aanraden van moeder de vrouw. Het vermindert inderdaad de werking niet, maar ik vind het redelijk onhandig om die doek over de wagen te trekken, kwestie van de onderste hoeken waar je dan nog eens over moet gaan.
Feit is wel, dat ik de enige niet ben met dat "probleem", dus toch iets merkgebonden.
 
Ik denk dat je daardoor je probleem niet kunt toewijzen aan de doek en/of fabricagefout...

Niet meer naar moeder de vrouw luisteren met alle respect!
Want dan doe je het helemaal goed met de Microrestore en vervolgens gebruik je toch weer een zeep als Ariel, het verkeerde middel voor je Microvezeldoeken!
Hoe vies mijn doeken ook, met "1 OZ" afgemeten Microrestore direct in de wasmaschine, krijg ik ze elke keer weer prima schoon....

Je kunt ze ook eerst weken in een emmer, bij mij is dat vooralsnog niet voorgekomen of nodig geweest en waren toch aardig goor!
Ik droog ze of op "lage" warmtestand van de droger ism delicate stoffen of gewoon na wassen uitkloppen en over een rek hangen en drogen aan de lucht.

Denk dat het onomkeerbaar is nu, bij jouw doek.
 
Van een wasmiddel alleen zal je doek niet gaan krullen, dat geloof ik echt niet.. :grinning:
Kijk, dat dergelijke wasmiddelen niet goed zijn (door de ingebouwde wasverzachter) voor MF-doeken is duidelijk, maar mij is et verder ook een raadsel waarom ze krullen.
 
Agh het maar een doek. Ik was al jaren alles met vloeibaar wasmiddel, het is maar net wat m'n moeder in huis haalt. Nog geen enkele doek is het er minder door gaan doen.
Eens in de zoveel tijd als je denkt....en nu wordt het tijd voor een nieuwe doek, een nachtje weken in de micro restore en klaar:)^
 
Ariél heeft geen ingebouwde wasverzachter, heeft mijn vrouw bevestigd, ze weet trouwens dat microvezeldoeken en wasverzachter niet samengaan. Verder snap ik niet goed dat die doeken nu volgens jou om zeep zijn, terwijl ze nog steeds hun werk doen, enkel de Monello heeft het probleem met de hoeken, verder niks.
 
Enige wat ik kan bedenken is dat de satijnen rand erg gevoelig is voor temperatuur.
Gelukkig doet het niks af van de werking ( in mijn ogen kan je nog steeds beide kant gebruiken | ivo's voorstel om te vouwen en dan de 'dep-methode' te gebruiken is ook een goede )
Snap dat je vreemd staat te kijken, anders een mailtje ( informatie@Carclean.com ) en zien of hun een idee dan wel een oplossing voor je hebben.
 
Wat ook kan, is dat de rand onder invloed van wassen en drogen iets krimpt/in elkaar kruipt. In het verleden had ik met handdoeken een vergelijkbaar effect, door gewoon even met de hand elke zijde even iets op te rekken, was dat probleem verholpen. Misschien dat dit bij de topicstarter ook de simpelste oplossing is.

(Rand hoeft dus niet gevoelig te zijn voor wasmiddel of temperatuur, puur het goed nat worden in de wasmachine en het daarna drogen (aan de lucht) kan ervoor zorgen dat de zoomrand in elkaar kruipt.
 
De satijnen rand is gewoon iets gekrompen. Valt verder weinig aan te doen. Dat is het nadeel van satijn, voordeel is dan de rand zachter is dan normaal gestikte randen zoals bij de Delirium.
Elk voordeel heb zijn nadeel zei iemand ooit eens. Ik heb er zelf totaal geen problemen mee en als je hem vouwt moet het echt geen probleem zijn anders ga je niet helemaal correct met de doek om.
 
Andersom Dennis. De wijsheid die Johan Cruijff wist te verkondigen was: "elk nadeel hep se voordeel"

Het voordeel van dit nadeel ( de omkrullende hoeken) heb ik nog niet kunnen ontdekken. Bij mij doeken treedt het vooralsnog niet op maar ik zou het erg jammer vinden; die krullende hoekjes vind ik iets voor Acti*n-doekjes.