• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoeken Senza Acqua krullen om, iemand tips?

Bij mij krult ie ook, niet echt spannend. Erger vind ik dat de satijnen rand los gaat laten na hooguit 15 keer gebruik in 3 maanden. Bij de normale monello doeken hier absoluut geen last van. Voor mijn gevoel, zijn mijn doeken wel minder zacht dan eerst. Was op 30, soms 40 graden met gewoon wasmiddel zonder wasverzachter. Zou je met micro restore de doeken weer zachter kunnen krijgen?
 
Ik heb er geen last van opzich. Heb hem meermaals gewassen op 40 graden en op lage temp gedroogd in de droger, blijft ie mooi zacht. Je moet sowieso geen wasverzachter gebruiken.
Misschien de water hardheid of een milder wasmiddel checken? Wij gebruiken vloeibaar wasmiddel.
 
Van "het probleem" zelf lig ik ook niet echt wakker, de doek doet inderdaad zijn werk nog, ik vond het enkel een raar fenomeen, en vroeg mezelf af of er nog iemand mee te maken had. En het deppen gebruik ik voor de zijkanten van de auto.,^^ Zoals hier iemand zei, na een jaartje ofzo, wanneer het echt te erg wordt, koop ik gewoon een nieuwe, de prijs is nou ook niet meteen een fortuin. Bedankt aan iedereen voor het meehelpen verklaren van dit fenomeen !!!
 
Dibbuz zei:
... Dat is het nadeel van satijn, voordeel is dan de rand zachter is dan normaal gestikte randen zoals bij de Delirium. ...

Mijn Delirium heeft geen gestikte rand, wel een satijnen rand. Die is ook niet gekrompen.
 
Wij hebben hier Senza's die gewassen zijn met 60 graden en geen rare hoeken.
Zeg het maar... misschien een combi van te warm en wasmiddel die niet lekker werkt?

De Deliriums die wij hier nu hebben zijn met een stoffen rand in ieder geval.
 
Met alle respect, maar moeder de vrouw doet niets verkeerd o:)

Het is die lanoline en bleekmiddelen in de wasmiddels wat niet goed is. Ik waste ze vroeger altijd met microrestore.

Maar hier zijn genoeg topics over te vinden, en wou ik het verbruik van microrestore een beetje reduceren.
Dus heb ik onderstaande werkwijze een aantal maanden getest. (Ik gebruik de el cheapo MF's ook geregeld in het huishouden)

Zijn ze echt smerig, of om de x-aantal beurten laat ik ze een nachtje weken in de microrestore.
In wasmachine altijd met vloeibaar wasmiddel en een goeie scheut azijn. Nooit hogen dan 40 graden.

Werking blijft perfect.

Wat betreft de randen kan ik enkel beamen. De Delerium blijft nagenoeg recht.
De Monello krult ook een beetje in de hoeken, maar so be it.
 
Nu twijfel ik wel wat Dibbuz. De Delirium die ik heb is er één met zo'n zelfde rand/afwerking als de Monello Peluche Verde.
 
Al bij al toch een raar fenomeen, ik blijf het hier volgen. Ik gebruik tevens mIcrorestore, maar dat van dat nachtje weken en die scheut azijn ga ik in het achterhoofd houden, handig, en wist ik nog niet !!
 
Werkt enorm goed bij mij. Probeer maar eens.
Ik geef toe, soms ben ik na het detailen te lui om meteen pads/doeken etc uitgebereid te wassen enz.

Dan spoel ik ze enkel even in warm water. En gaan ze een klein emmertje in met een dopje microrestore.
na een nachtje weken en mn goesting terug te hebben, was ik de pads uit.

De doeken gaan dan gelijk int wasmachine. Azijn gaat er gewoon bij elke wasbeurt erbij.
 
Mijn Senza Aqua is nu iets ouder dan een jaar denk ik en zo'n 30-tal keren gewassen in wasmachine 40 graden met kleine hoeveelheid supergeconcentreerde Dash en meestal gedroogd in de droogkast. Behalve dat hij nu pastelgroen is ipv wit (een keertje samen met de Verde in de was) blijft de droogdoek superzacht en is de satijnen rand nog niet merkbaar gekrompen.
Wat is dan de meerwaarde van zo'n microrestore volgens jullie?
 
Zat te denken misschien heb je de wasmaschine wel te hard laten centrifugeren? al denk ik dat een te warme droger het veroorzaakt heeft.

Laatst express een dag gewacht met uitwassen... (te laat geen zin, he gelijk even testen!)
Niks laten weken ergens in....

Doeken EN pads (3x kompressorpad) eens een keertje bij elkaar gedaan met de Restore direkt in de trommel op 40 Graden,
"Outdoor" stand (=speciale stoffen bij Samsung) + "Eco Bubble" + "Anti kreuk" (met 800 toeren centrifugeren)

Doeken in de droger op "Sportkleding" (=enige stand speciale stoffen) en verwarming op "Laag" stand van de drie mogelijkheden.
Waarbij ik de pads op de juiste kant op de warme droger heb gelegd, niet mee laten gaan in het apparaat aangezien ik zo zeker geen ellende heb met loszittende lijmlaag o.i.d.


Alles helemaal in orde en schoon op 1 doek na maar ja dat is de Auto Finesse Revive el-cheapo doek dus deert geen ene ... :-"
Moet zeggen dat ik ze nog zeker geen 30 x heb gewassen maar tegen die tijd is een nieuwe op de lijst misschien vanzelfsprekend, of niet... geen ervaring mee!


Voor de rest geen rocket science denk ik en doen wat voor jou werkt, ik blijf zelf micro restore gebruiken vanwege goede ervaring.