• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoeveel mengsel FM10?

Koen

Detailing addict
12 okt 2012
238
65
Ik heb zopas mijn nieuwe bestelling binnen, dus ik kan niet wachten om de FM10 met SSF te testen.
Nu heb ik wat liggen zoeken, maar ik vind niet echt ergens vermeld hoeveel mengsel ik nodig heb.
Ik wil het op voorhand klaarmaken, zodat ik in de wasbox gewoon kan beginnen.
Ik moet dus niet de verhouding ssf/water hebben, die is 1/12 tot 1/6 volgens het etiket.
Met mengsel bedoel ik water en ssf bij elkaar.

Dus: hoeveel mengsel heb je ongeveer nodig voor wat voor type auto?

Misschien kunnen we er uiteindelijk een tabelletje van maken. Is altijd handig voor de mensen die ermee beginnen.
Kan je snel even opzoeken wat een richtgetal is voor je type auto.
Met type auto bedoel ik berline, kleine stadsauto, bestelbus etc. zodat we toch ongeveer een idee hebben van de grootte.
 
Ik gebruik voor m'n mustang 5 tot 10 ml ssf op 1 ltr water.
Daar kan ik het makkelijk mee redden.
 
hey hallo,

Ik kon afgelopen week met 750ml de volkswagen polo uit 2011 van mijn broer geheel in de foam zetten. Ook mijn toyota corolla red ik met +/- 750ml.
 
Ik heb de laatste keer 1 liter water gebruikt voor mijn Citigo en had meer dan genoeg om te foamen (zelfs een beetje over nadat ik de achterkant/ moterkap + wielen al een keer extra had gedaan)
 
Ok, dus 750ml voor een compacte auto, 1l voor een berline.
Daar kan ik wel wat mee :grinning:

Jullie gebruiken dus ook minder ssf dan de verpakking vermeld?
Zal eens wat proberen. Nu alleen de sneeuw en het ijs nog van de auto krijgen...
 
ja, want bij een HD foamgun (waar de SSF eigenlijk voor gemaakt is...) mengt nog water bij.
Dat is bij een FM10 niet, dus inderdaad meer verdunnen ;)
 
Geldt voor de Magifoam hetzelfde, 5ml per liter?

Heb gisteravond een FM10 besteld in Duitsland, komt eind deze week binnen, en zit nog te twijfelen of ik hem ga gebruiken met BTBM, SSF of Magifoam (die van de groupbuy misschien). Geen van de drie heb ik in bezit, dus ze moeten toch besteld worden.

Daarnaast was ik van plan het ook te gebruiken als shampoo, dus foamen, intrekken, afspoelen, foamen en dan wassen met de mitt. Is dat een optie met de SSF en de Magifoam? En blijft daarmee ook de waxlaag intact?
 
Als je een shampoo zoekt waar je zowel mee kan foamen als wassen (voor zover ik het begrijp) en die niet de waxlaag aantast kan je beter voor de Super Slick & Wax gaan van PB. Erg fijne shampoo, heb alleen geen ervaring om te foamen met de shampoo.
 
Volgens Carclean kan je ermee foamen, alleen heb ik er geen ervaring mee. Misschien dat ik het aanstaand weekend uitprobeer, ik zal het dan hier posten.
 
Resultaat van SSF (eigenlijk te veel) met de Gloria FM10. Gevolg, erg dikke scheermschuimachtige substantie.

Forumlid SkyBumP heeft 4ml Dodo Juice BtbM op 1 liter water gebruikt.



Remko.me;261119 zei:
15ml magifoam op 1,5 liter


ArjanD300 zei:
Als eerste gefoamed met de Gloria FM10 met een mengsel van ruim 1 liter lauw water en 8ml Monello Lavare shampoo, en uitlaten druppen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga denk ik dit weekend de PB Super Slick & Wax eens proberen, zoals al gezegd zou ermee te foamen zijn :)
En de SSF werkte wel goed voor mij, ik weet alleen niet hoeveel ik erin had gedaan...
Maar de dikte van het schuim hangt ook van het aantal viltjes af dat je gebruikt.
 
@Nicknameless: Dat was niet een beetje teveel maar een boel teveel hoor :-b
nicknameless;259019 zei:
Ik had de eerste keer veels te veel Super Snow Foam in het reservoir gedaan, iets van 100ml ofzo :schaam
Hierdoor komt het ook niet echt mooi egaal uit het apparaat, het sputtert er meer uit. Ook door een te hoge concentratie SSF schuimt het ín het reservoir.
Resulteert wel in dikke scheerschuim achtige substantie.
Zodoende krijg je wel een erg vertekend beeld als je bv gaat vergelijken met de 4ml BTBM van SkyBump.
Je zou van alles smaakjes er allemaal evenveel in moeten doen ( en dan nog zelfde apparaat ivm de wel/niet aanwezige gekleurde dopjes ) om objectief beeld te krijgen.
Persoonlijk denk ik dat de 15ml verhouding meer in de richting van het juiste dosering komt qua ( gevoelsmatige ) dikte en juiste werking
 
Dat is wel jammer dat je met de SS&W slecht kan foamen. Had juist een grote fles gekocht met de bedoeling te kunnen foamen. Ga het zelf ook eens proberen, ik knal er wel flink wat in...
 
Ik ga morgen een nieuwe carclean bestelling plaatsen, en bestel een litertje SSF mee. Volgende week eens uitproberen, zal eens testen met een aantal literflessen met verschillende verhoudingen. Dus 10ml, 20ml, 30ml en kijken wat daar uit komt.
 
Kan je even uitleggen waarom de foam niet goed is? Voor mij ziet het er niet echt slecht uit... Maar dat zou ook kunnen liggen aan het feit dat ik een beginner ben :p