• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoeveelheid wax

Consono

Detailing rookie
18 sep 2023
11
15
Product: Meguiar's Ceramic Wax

Ik heb bovenstaande wax besteld, maar vraag me af hoe ik dat nu het beste gebruik. Na het wassen de auto afspuiten, maar niet drogen. Eerst de wax erop en dan pas afspuiten. Ik heb echter het idee dat ik dan na één keer inspuiten de fles half leeg spuit op de auto (Seat Leon). Hoe doen jullie dat, uitsmeren wellicht een optie?
 
Staat dat niet in het boekje wat op de fles zit? Het etiket bij meguiars kun je vaak openen en uitvouwen tot een uitgebreide handleiding
 
Ja het staat er in, had zelf nog een flesje liggen. Na het afspoelen van de auto, opspuiten en vervolgens nog een keer de auto afspoelen met een harde straal. Volgens mij niet heel zuinig in het gebruik, maar kan ook zijn dat ik er te veel op deed
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Boekje op de fles...? :eek:
Zal eens kijken of ik dat kan vinden, dacht dat er alleen een etiket op zag geplakt...

Edit: Blinde vink dat ik ben, zit inderdaad een boekje op... :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: hans.vinkers
Ja het staat er in, had zelf nog een flesje liggen. Na het afspoelen van de auto, opspuiten en vervolgens nog een keer de auto afspoelen met een harde straal. Volgens mij niet heel zuinig in het gebruik, maar kan ook zijn dat ik er te veel op deed

Er staat ook in dat je niet alles dekkend hoeft in te spuiten, het afspuiten met een harde straal verspreidt het dan weer.
 
  • Leuk
Reactions: hans.vinkers
Handleiding (Webshop)
''Was de auto zoals je altijd doet. Spoel daarna de shampoo af maar droog de auto niet! Spray Hybrid Ceramic Wax op het oppervlak en spoel deze met harde straal of met een hogedrukreiniger direct af. Behandel altijd één of twee panelen tegelijk. Niet op laten drogen en niet in de volle zon gebruiken.''

Het zal een kwestie van proberen zijn om te kijken hoeveel je per paneel nodig hebt.
 
Dat heb ik inderdaad ook gelezen. Maar het lijkt me dat je dan de halve fles leeg spuit op de verschillende panelen. Maar wat ik hierboven al zei, je hoeft het niet dekkend in te spuiten, het verspreidt zichzelf wel met het afspuiten.

De eerste keer gebruik (wat ik dus doe) dien je het afspuiten over te slaan en direct met het afdrogen te beginnen. Dus toch een gelijkmatige verdeling van het goedje...
 
Ik ken het product niet uit eigen ervaring, maar dit lijkt mij een wetcoat. Veelal is het bij dit soort producten; Liever te weinig dan teveel gebruiken. ;) Dus je zal even moeten uitproberen wat het beste resultaat geeft.
 
Er staat op het etiket, eerste keer aanbrengen en dan verdelen met een doek/drogen.
Daarna kun je het inderdaad als soort wetcoat gebruiken.

Is denk ik een beetje te vergelijken met de turtle wax flex wax kwa gebruik.
 
  • Leuk
Reactions: Consono
De Meguiars Hybrid Ceramic Wax heb ik ook. Dat is die blauwe fles die tesamen met de Meguiars Hybrid Ceramic Detailer(groene fles) gelanceerd is. Je kan die Hybriid Ceramic Wax gebruiken zoal Gyeon Wet Coat. Je hoeft er echt niet veel van te gebruiken hoor. Het is niet de bedoeling om heel je auto vol te spuiten. Is wel een dikke substantie tegenover Gyeon Wet Coat, die kan je vernevelen.

Maar je kan de Meguiars Hybrid Ceramic Wax ook gewoon aanbrengen op een droge auto, een beetje zoals een sealant. Werkt ook goed alhoewel het niet zo in de instucties staat. Goed schudden, een beetje op een microvezelpad sprayen, inwerken en afnemen met een doek. De standtijd is zo zelfs een stuk langer.
 
  • Leuk
Reactions: Consono
Kun je dit goedje ook gebruiken op een matte lak? De verkoper op de motorbeurs zei van wel....
 
Ga ik zeker doen. Wat ik al zei, de verkoper zei dat het kon. Maar ja, ik vind het nog wel een dingetje...
 
Laatst bewerkt:
Zoals hierboven gezegd. Eerste keer op natte auto spuiten en dan drogen met droogdoek. Niet afspoelen dus. Nadien kan het idd gewoon gesprayed worden en direct afgespoeld zoals bvb wetcoat
 
Oke, dat is me duidelijk inmiddels. Dank daarvoor.
Maar geldt dat ook voor een matte lak? M'n auto is niks bijzonders, maar de motor die ik heb is hoofdzakelijk mat gespoten:

20230916_145134.jpg


Kan ik de Meguiar's Hybrid Ceramic Wax op deze motor gebruiken?
 
Precies Riez! Ik durf dat ook niet aan, daar is de motor me toch ff te duur voor.
Beter wellicht om de AngelWax aan te schaffen die daar specifiek voor is bedacht!
 
  • Leuk
Reactions: Riez