• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hologrammen/swirls nieuwe auto

Ferdy1185

Detailing addict
22 apr 2013
14
50
Ik ben al een aantal jaren niet meer actief geweest op dit forum behalve af en toe wat meelezen uit interesse.
Toendertijd had ik een occassion gekocht welke achteraf pigtails en swirls bleek te hebben. Dit is toen gelukkig opgelost.
Nu zoveel jaar verder heb ik afgelopen donderdag een nieuwe auto in ontvangst genomen en na de eerste regenbui blijkt deze hologrammen te hebben op de 'motor'kap.
Het gaat om een Tesla en helaas komen deze verhalen vaker voor door het slecht poetsen/polijsten van de auto's bij aflevering. Ze willen dit nu zelf gaan oplossen maar het wekt niet echt vertrouwen. Weet iemand een goede detailer in de buurt van Vlaardingen/Rotterdam die op zijn minst zijn licht erover kan schijnen om te bepalen wat de beste oplossing is? Er zijn er een aantal, maar behalve de google reviews geen idee of ze ook kundig zijn.


IMG_0882.JPG
 
Het is tegen de forumregels om zoektochten te doen naar detailers. ;) De enige die ik je in dit geval kan aanbevelen is 'Diventa Bella' in Berkel en Rodenrijs. (Carclean's detailers)

Verder klinkt dit als een typisch verhaal, inderdaad. Je kan bij de dealer aangeven dat je ontevreden bent, weet dat de holo's zijn verhuld en dat je het opgelost wilt hebben.
Het "zelf oplossen" betekent veelal dat de auto teruggaat naar de poetser met de melding dat er beter opgelet moet worden of beter werk geleverd moet worden.
De meeste kkanten letten er toch niet op, dus die paar keer dat klanten komen klagen, dan doen ze een auto gewoon opnieuw. ;)

- Aangeven dat je geen holo's en andere fratsen onder hun verhullende producten vandaan wilt zien komen.
- Aangeven dat als je wéér terug moet komen (bij de dealer) omdat het tóch gebeurd is, dat je op hun kosten een detailer gaat inschakelen die het wél kan.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Bedankt voor de reacties en excuses voor het overtreden van de forumregels.
In principe zou ik de auto willen laten polijsten. Ik heb een afspraak staan met de dealer en wil even aanhoren wat zij als oplossing aandragen. Als ik er geen vertrouwen in heb wil ik op zoek gaan naar een detailer die het kan doen. Echter zoals veel op het forum te lezen, en wat ook mijn angst is, is de ene detailer de andere niet. En als je weet welke technieken er gebruikt moeten worden (ook al bezit ik de ervaring en expertise zelf niet) en hoeveel tijd er in gaat zitten om het goed te (laten) doen, zal een detailer die €120,- vraagt waarschijnlijk niet de juiste zijn. Alleen behalve op de prijs afgaan is het lastig om van buiten af te bepalen wie goed werk levert en wie niet.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Als iemand een habbekrats vraagt, dan is het een poetser of een detailer die alleen de gehele motorkap netjes maakt. ;)

De dealer gaat dan alleen de motorkap doen, neem ik aan?
 
Laatst bewerkt:
Die habbekrats stond op de website voor een gehele auto :eek:

Ik ga er inderdaad vanuit dat de dealer alleen de motorkap gaat doen. Maar ik moet het gesprek nog aangaan. Afspraak staat de 16e pas, en 48 van te voren nemen ze door wat er gaat gebeuren.
 
Oh... een gehele exterieur-behandeling voor €120,- ? Tja, ik weet dat er in mijn omgeving veel 'bedrijven' zijn m.b.t. autopoetsen en de prijzen liggen ENORM ver uit elkaar. Enkele voorbeelden;

* Handwas + waxen. (€12,50 tot €99,-)
* Volledig exterieur met alle stappen. (Vanaf €50,-) of vaste prijs (€110,-)
* 1-staps polijsten + 'lakverzegeling. (Vanaf €190,- ex btw)
* Volledige behandeling met ''lakverzegeling Cartec'. (€55,- tot €1490,- ex btw)
* Interieur stofzuigen + matten stofzuigen. (€19,- tot €290,-)

BIZAR hoe uiteenlopend het kan zijn voor dezelfde behandelingen. (Stappen vergeleken)

Mijn topografie is behoorlijk ruk (''Groningen ligt ergens bovenin, Maastricht ergens onderin''), maar ik dacht dat Carclean en dus Divental Bella zich vlakbij Rotterdam bevinden. (Berkel en Rodenrijs) Misschien kan je contact met hun opnemen en kunnen zij je vertellen hoe je het zelf kan aanpakken of dat zij het voor je kunnen doen.
 
Nou het kan nog erger. Zo werd mijn Tesla afgeleverd in Tilburg omdat er wat plekjes op de lak zaten.
Auto staat nu bij de detailer en het resultaat is nu geweldig. Mocht iemand dit eindresultaat willen zien geef dan een gil.
 

Bijlagen

  • 20230907_113543.jpg
    20230907_113543.jpg
    137,4 KB · Weergaven: 121
  • 20230907_113550.jpg
    20230907_113550.jpg
    115,1 KB · Weergaven: 120
Ik ga hier toch even mijn ‘vrienden’ prijzen neer gooien, puur voor beeldvorming
Zit toch aan de andere kant van Nederland
Voor wassen decon en wax 150,- en elke stap polijsten 100,-

Voor 120 de hele auto? Ik zou bijna liever naar de wasstraat gaan…
 
Even voor de goede orde: iemand die de juiste spullen gebruikt en in theorie de juiste techniek, wil nog niet zeggen dat iemand ook daadwerkelijk kan polijsten. Te veel voorbeelden gezien van mensen die veel te snel over de lak gaan met de machine, of bijna denken dat een magische aanraking van een polijstpad al genoeg is om alle lakschade weg te halen. Soms moet zelfs een goede detailer met goede spullen ook serieus aan de bak, en zaken als de juiste druk uitoefenen bij het polijsten, en de machine goed vlak houden zijn essentieel om effectief te polijsten. Een YouTube filmpje kan je een stuk op weg helpen om zaken te leren, maar soms is iets meer nodig om een bepaalde vaardigheid te krijgen. Meekijken met een ervaren detailer, een ervaren detailer die begeleidt (samen detailen), of een cursus kan net dat stukje extra zijn om dingen goed te leren.
 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker
Toen ik 10 jaar geleden begon (is het al zo lang geleden?) heb ik ook mijn eigen auto samen met iemand gedaan en dat is wat mij betreft toen een superstart geweest. Daarna heb ik zelf door schade en veel centjes zelf mijn weg vervolgd om tot een goed resultaat te komen.
Tussen wat ik toen deed en wat ik nu doe aan de auto is een wereld van verschil…