• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

"Home made" banden applicator

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.993
193
47
Den Haag
Aangezien de Meguiars Tire Dressing Applicator het begeven had en ik geen zin en moeite erin had om hem op te sturen, ben ik een beetje gaan knutselen.

In principe is het schuim van de applicator niets anders dan een 'veredelde' spons.

Wat heb je nodig:

- kapotte en/of versleten applicator
- schaar en/of uitschuifbaar stanleymes
- spons, niet te grof, niet te zacht
- stevige lijm, van het type: lijmt alles behalve gebroken harten en huwelijken....:grinning:

Aardig versleten.
3228beb5.jpg


Het oude sponsje eruit gesloopt
064b858a.jpg


b6724ea8.jpg


Het nieuwe sponje met een beetje creativiteit op maat gemaakt
f9695672.jpg


Ik heb het sponsje in de bodem van het deksel vastgelijmd met Bison© PolyMax High Tack. Deze lijm tast de spons niet aan.
1a684cad.jpg


09a6bdb4.jpg


Werkt goed en vormt goed naar de band.
84e75222.jpg


8bce7bdc.jpg


84e75222.jpg


Kosten: € 0,77 cent voor de spons. Lijm had ik nog liggen.
 
Lekker creatief bezig geweest zeg..:cool:

Die beschadiging op de velgrand komt toch niet van dat sponsje he..:D
 
Mooie oplossing zo.
Die ga ik onthouden.

(Zonde van de stoeprandschade op je velgen trouwens...)
 
Genig bedacht maar een kleine vraag/kanttekening:
is de structuur van de nieuwe spons niet veel te open waardoor er onnodig veel aan bandenzwart wordt opgeslurpt ?

Die grijze Blinq sponsen, heb ze wel maar nog niet gebruikt, zullen deze niet goed werken ?
Ze doen het goed op trims qua schoonmaken etc; de combi van dit tesamen met bandenzwart .... gulden combi ?
 
Marcus, die Blinq sponsen vallen behoorlijk uitelkaar. Ik denk niet dat ze daar geschikt voor zijn ;)
 
Top idee! Ga ik ff lekker namaken want ik heb hier zo'n zelfde Meg's applicator liggen die er net zo uit ziet :)^
 
Die spons van ziet er wel erg gehavend uit zeg. Hoe lang heb je deze gebruikt?

Als door normaal gebruik de spons er zo uit gaat zien graag wel melden want dan moet deze gewoon vervangen worden.
 
Die van mij is besteld op 21.10.2010 heb ik even nagekeken en is eigenlijk al best een poosje "op". Ik dacht dat het misschien met goedkope bandendressing te maken had, hoewel daar bij Nicknameless waarschijnlijk geen sprake van is.
 
Paul,

ik kan je helaas niet exact vertellen wanneer ik deze heb gekocht aangezien ik deze niet bij CC heb gekocht. Ik kan em zo gauw niet terug vinden in mijn koop hitstorie :schaam

Ik heb de applicator gewoon normaal gebruikt op banden met een relatief gladde wang.

Ik heb altijd Meguiars Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel, gebruikt, nadien de Poorboys Bold 'n Bright, daarna de Wolfgang Black Diamond.

Uiteraard na het wisselen van product, de applicator goed en grondig schoon gemaakt om kruisbesmetting te voorkomen.

Ik heb wel gemerkt dat sindsdien de applicator zwart is, deze sneller slijt dan de 'oude' grijze variant.
Deze heb ik nog steeds in bezit en werkt nog perfect. :cool:
 
Zo'n sponsje zal idd geen 5 jaar meegaan, maar eind 2010 aangeschaft en nu al op is echt te snel. Dus twijfel niet en geef dit gewoon aan en we ruilen het product om. Maak bijvoorbeeld even een foto van het product en mail het naar ons en we handelen het gewoon af.
 
Heb je hem daar ook gekocht? info@meguiars-nederland is een andere webshop en niet de officiele website van ons. Als je de applicator niet daar gekocht hebt, zal hij weinig kunnen doen vor je denk ik. Info@meguiars.nl en hij komt hij ons aan, mocht dje de applicator niet daar gekocht hebben.

Groet,
Paul
 
Zojuist DHL aan de deur gehad met een pakketje van Meguiars UK. Nieuwe Tyre Dressing Applicator ontvangen en als extraatje een sample Ultimate Compound en een brochure.

Volgens mij is er een anders soort schuim in deze applicator gebruikt. Ik hoop dan ook dat deze langer mee zal gaan dan de vorige.

In ieder geval keurig opgelost vanuit Meguiars NL! Top!