• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

"Home made" banden applicator

AudiA3 zei:
Zojuist DHL aan de deur gehad met een pakketje van Meguiar's UK. Nieuwe Tyre Dressing Applicator ontvangen en als extraatje een sample Ultimate Compound en een brochure.

Volgens mij is er een anders soort schuim in deze applicator gebruikt. Ik hoop dan ook dat deze langer mee zal gaan dan de vorige.

In ieder geval keurig opgelost vanuit Meguiar's NL! Top!
Grappig, even daarvoor was (dezelfde???) DHL bij mij aan de deur, ook met een pakketje uit de UK, met een origineel lederen Momo Corse stuurwiel voor mijn Lancia Delta Integrale Evo2:party:
 
AudiA3 zei:
Zojuist DHL aan de deur gehad met een pakketje van Meguiar's UK. Nieuwe Tyre Dressing Applicator ontvangen en als extraatje een sample Ultimate Compound en een brochure.

Volgens mij is er een anders soort schuim in deze applicator gebruikt. Ik hoop dan ook dat deze langer mee zal gaan dan de vorige.

In ieder geval keurig opgelost vanuit Meguiar's NL! Top!

Helaas, ook de vervanger heeft het maar drie maanden volgehouden. Het schuim is nu alweer zover afgebrokkeld dat ik al bijna met het plastic van de applicator langs velg en band aan het schuren ben..

Jammer, deze hoef ik niet meer.
 
Of wel heb je te veel over het ruwe randje van uw velgen gepoetst want dat lijkt me een echte sponsen slijter.
 
Gewoon, de zijkanten van de band, waar die voor bedoeld is lijkt me. Het ligt denk ik aan het soort schuim wat niet bestand is tegen bandendressing. Heb met deze applicator alleen maar de Carpro Perl gebruikt. Het schuim wordt steeds weker waardoor er steeds meer stukjes spontaan van af brokkelen.
 
Dan zal er inderdaad wel iets met het schuim niet in orde zijn, zo ruw zijn de bandenflanken toch niet om zo een slijtage te maken.
 
Vreemd dat deze alweer zo snel verweerd. Volgens mij heb ik je gisteren een mail gestuurd hierover. Wij hebben weinig tot geen klachten over dit product. Zoals eerder aangegeven zal het sponsje geen jaren meegaan, maar dit is wel erg kort.

Ik denk zelf dat het misschien toch iets met je bandengel te maken heeft.

We zullen je een nieuwe spons toesturen. Ik heb jouw gegevens in mn email.

Groet,
Paul
 
@ Paul,

kan het ook te maken hebben met de ruwheid van de wangen van de banden?

Bij de ene band is de zijkant glad, bij de ander ruwe omdat er letters en/of een patroon in staat.
 
Veel mensen nemen de moeite niet om een klacht in te dienen. Denk dat als je hier niet had gereageerd dat vele mensen nog geeneens wisten, dat je hiervoor een klacht in kan dienen. Bij mij was het met 2x aanbrengen, de hoeken ook al weg. Nu let ik meer op, doe ik meer deppen, duurt wat langer, maar blijft ie wel heel.
 
Nicknameless, daar heb ik ook nog even aan gedacht maar rijd inmiddels alweer een tijdje met nieuwe banden (ContiSportContact) en die zijn in vergelijking tot de banden die ik hiervoor had (Pirelli P Zero) een stuk gladder aan de zijkant. (Wel letters natuurlijk, die heeft volgens mij iedere band, maar niet van die uitstekende rubber "sprietjes" die de Pirelli's wel hadden).

Ik heb Avi van CarPro nog gemaild gisteren met de vraag of de aantasting van de applicator iets te maken zou kunnen hebben met de CarPro Perl Coat maar dat is volgens CarPro uitgesloten; "there is nothing aggresive in PERL at all, no alcohol, no solvents".

Volgens Avi zou het kunnen liggen aan het percentage polyester en polyamide in het schuim.

Ik weet het niet, kan het niet beoordelen.
 
Ik vind de klachten afhandeling bij Meguiars goed.

Maar ik heb géén zin in gehannes om dat ding in te pakken, naar het postkantoor, verzenden enz.

Voor die paar euro koop ik wel een nieuwe.
 
Ik heb ook geen klachten over de klachtenafhandeling van Meguiars, vorige keer fotootje gemaild en niet naar het postkantoor hoeven gaan..

Ik vind 8 Euro gewoon teveel geld voor een sponsje wat het net 3 maanden volhoudt. Van Meguiars verwacht ik beter.

Misschien willen mensen die dezelfde ervaring hebben ook een mail sturen naar Paul? Het lijkt nu net alsof ik de enige ben die problemen heeft met dit product maar misschien zijn er inderdaad mensen die niet de moeite nemen om Meguiars te informeren. Het lijkt me dat we Meguiars een plezier doen als dit wordt gemeld zodat bekeken kan worden of het een structureel probleem betreft. Als het een structureel probleem is, wil je dat graag weten als fabrikant lijkt me.

Just my 2 cents...
 
Als fabrikant/leverancier wil je dat ook graag weten...
Zie het vaker gebeuren, ook op andere forums, dat mensen eerst de hele wereld vertellen dat iets niet goed is of kapot is zonder eerst de leverancier/fabrikant in te lichten of daar vragen te stellen. Verkeerde volgorde.

Een product kan altijd kapot gaan of er kan iets mee mis zijn, dat gebeurd nu eenmaal, maar hoe een leverancier/fabrikant hier mee omgaat is nog veel belangrijker! :ja Maar dan moet je ze wel de kans geven. Meguair's heeft een goede afhandeling hier in en doen niet moeilijk.