• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hymer mobilehome

Crappycamshots.nl

Ik heb het geprobeerd, maar ik denk dat ik eerst eens in de handleiding van de camera moet duiken.
Daarnaast heeft de Hymer verrekte weinig horizontale delen. En het dak zat al weer met stof van vanacht.

De motorkap

DSC03903.jpg


Het dak

DSC03908.jpg


De zonwering (druppels met stof)

DSC03909.jpg


Hans
 
Voor wat recente bevindingen met Glansprotector, zie de [topic=5759] topic over de Enigzins bejaarde Mazda[/topic]

Hans
 
Korte update.

De Hymer is terug van een flinke reis. Op het dak nauwelijks sporen van vervuiling behalve onder de antenne.

DSC04010.jpg


Ook de zijkanten zijn vrijwel schoon gebleven.

DSC04011.jpg


En van dichtbij.

DSC04012.jpg


Aan de achterkant heeft zich wel wat vuil gehecht.

DSC04013.jpg


Met name bij het fietsenrek.

DSC04014.jpg


De polyester achterbovenkant ziet er nog redelijk uit, al is de glans duidelijk minder.

DSC04015.jpg


Binnenkort maar weer eens wassen en plaatselijk bijwerken.

Voor het polyester misschien de speciaal daarvoor bestemde Collinite.

Hans
 
Het weer was de Hymer deze nacht welgevallig. Het kwam hier met de spreekwoordelijke bakken uit de hemel. Laat de Glansprotectorlaag daar nu juist niets op tegen hebben.
De Jaguar (al een paar keer met GP Totaal gewassen) stond vol beadings ondanks een gewone wasbeurt met DoDo Juice supernatural en alleen wax op de kofferklep.

De Hymer had na de behandeling één wasbeurt met de GP Totaal gehad en was licht vervuild terug gekomen van een korte vakantie.
De vervuiling was inmiddels afgespoeld.

Dirt1.jpg


Met de hand een vlak afgewist, ook hier blijven de druppels zuiver.

Dirt2.jpg


Dat in tegenstelling tot de meer verschuilde delen als onder het stopcontact.

Dirt3.jpg


Maar geen spoor van de zo gebruikelijke zwarte strepen op de plaatsen waar de afwatering normaal plaatsvindt.

Dirt4.jpg


Dadelijk even wassen. Als het echt beter wordt plaats ik nog wat foto’s

Hans
 
Hoi Hans,

Ik wou weten of je na die glansprotector nog enige nabehandeling had gedaan, of gewoon heb je het gewoon afgespoten en zo gelaten?

En hoe heb je de kunstof ruiten gedaan?

mvg,
Peter
 
De Hymer is voorbehandeld door 'm grotendeels licht te polijsten.
Daarna de Glansprotector Nano coating eroverheen gespoeid met de nevelspuit.
Nabewerking toen; een flinke hoosbui.
Vervolgens een keer gewassen met de GP Totaal, zo ook vandaag.
Nabewerking na wassen; gewoon afspuiten met water.

De glazen voorruit heb ik eerder met provision Glass scrub gedaan.
De GP nano en Totaal hechten ook aan glas.

De kunststof ruiten hadden wel krassen maar onvoldoende om hinderlijk te zijn.
Die ruiten zijn gewoon schoon geworden door wassen en hebben nu ook een GP polymeer laagje.

Eigenlijk moet ik eens een filmpje maken als we de auto of camper afspuiten. Heel apart gezicht.

Hans
 
Eens in de zoveel tijd moet ie weer schoon. Zoals vandaag.

De Glansprotector die er op zat is op de zijwanden nog wel in tact.
Op de Kop boven de voorruit is de aanval van de elementen de laag te sterk af geweest.
Zo ook op de plaatsen waar het water van het dak naar beneden komt.
De camper is na de eerste behandeling maar een paar keer gewassen met de Glansprotector Totaal.
Ik verwacht dat vaker wassen de laag wat sterker maakt, maar daar was buurman niet aan toe gekomen.
De polyester delen vragen om een betere bescherming dan de Glansprotector op deze manier kan geven.

De polyester delen zoals de Motorkap, de beide koplamphoeken en de achterkant in de Collinite voor polyester gezet.

Tip; op tijd uitpoetsen. Het idee dat een tweede laagje misschien zou helpen omdat het eerste te lang heeft gecured werkt niet :no

Achter konden we er goed bij en was buurman op tijd met uitpoetsen.
DSC04292.jpg


Het polyester leek een deel gewoon op te zuigen, gevolg een nette glans.

De bovenzijde aan de voorkant is een crime om bij te komen.
Daar ging het dus een beetje mis, over een poosje maar eens overdoen.
(nee geen foto's, ik was het zat ... )

Hans