• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik heb meer bite nodig.. SSR of Inizio??

Robert_16

Detailing addict
8 mrt 2010
309
70
46
Omgeving Rotterdam
Detailers,

Ik ben inmiddels al lekker bezig met de DAP500 en de SSR-reeks. Tot op heden heb ik SSR1 & 2 tot mijn beschikking, maar ik merk dat op o.a. de Seat Ibiza van de vrouw dat ik sterkere polish nodig heb. De swirls worden minder, maar verdwijnen niet met oranje een SSR2. De meest logische stap is het aanschaffen van SSR 2,5 of 3, maar de berichten van Monello liegen er niet om.

De Monello-reeks blijkt erg gevoelig te zijn voor temperatuur en vocht. Is dit heel erg kritisch vergeleken met de SSR-reeks? Ik werk in de ochtend, avond, binnen en buiten.. Net wanneer ik tijd heb.

Kan ik b.v. Inizio gebruiken en afbouwen met SSR 2 & SSR1 zonder dat de middelen elkaar in de weg zitten? Heb het nu toch al staan.

Groet,

Robert
 
De gehele Monelllo Rafini lijn is anders op gebouwd dan de SSR reeks. Het zou maar zo kunnen dat je aan een Mezzo op wit al voldoende hebt voor de lak van de Ibiza. Je kan op basis van de nu gebruikte producten en het type van je auto echt niet zeggen wat wel en niet werkt. Inizio op oranje of geel is echt een heftige combi. De meeste Ibiza die ik heb gedaan kon ik af met Mezzo op wit of oranje gefinished met Finale op zwart of light green.
Je zal dus gewoon een testspot moeten doen. Probeer een collega detailer in de buurt te vinden met de producten die je misschien wilt aanschaffen en vraag of je een testspot mag doen.
Ik woon in Leiderdorp je mag best ff lang wippen. Ik heb de spullen waar je over sprak liggen. En anders gewoon ff bij CC langs de crew daar kan je 100% zeker helpen.

gr bb
 
Vlaardingen - CC Headquarters = bellen voor afspraak en beste combi mee naar huis !

Stond zelf: onder parasol + met warm weer + Raffini, vond allemaal wel meevallen.
 
Vlaardingen - CC Headquarters = bellen voor afspraak en beste combi mee naar huis !

Sterker nog, ik werk in Bergschenhoek en zit hemelsbreed zo`n 2-3 kilometer van CC vandaan en kom er dagelijks langs! Moet toch het eea bestellen, zal ik gelijk vragen wat hun mening is in deze.

Ben alleen liefhebber van PB en probeer de serie van 1 merk te houden. Maar ik merk hier en daar dat dit bijna niet mogelijk is als je de betere/beste materialen wilt. Allemaal luxe problemen..

In ieder geval bedankt voor het aanbod BB!

Robert