• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ingebakken remstof & de kleine hoekjes en kantjes. Hoe proper te krijgen?

Jandr

Detailing addict
5 mrt 2016
3
60
36
Ik heb de witte velgen van m'n vriendin haar Mini Cooper S (die vermoedelijk in 10 jaar of meer niet behandeld zijn) gisteren een paar uur onderhanden genomen. Na een kleine 3u heb ik ze toch terug naar een aanvaardbaar wit niveau gekregen. Verder ging niet, of ik zag te reinigen in de regen. Twee lagen Poorboys wheel sealant opgelegd (zodat die pot eindelijk ook eens opgeraakt) voorlopig zodat ze gemakkelijker kuisen. Bij wat warmer weer ze verder onder handen nemen.

Nu, bij wat verdere inspectie vandaag, heb ik nog een paar klusjes te doen aan deze velgen.
- Restanten van plaklood verwijderen. Na wat zoeken en lezen zou dit te goed te doen zijn met een caramelschijf.
- Hoekjes & gleuven van de spaken. Heel wat vuiligheid hoopt zich daar in op en ik zoek een manier om daar gemakkelijk in te geraken. Is een cone een oplossing? Of raden jullie iets anders aan?

- Aangebakken remstof. Volgende sessie eens proberen met KenoTek en eventueel kleien. Wat zijn jullie meningen hierover?

Jan
 

Bijlagen

  • IMG_2267.JPEG
    IMG_2267.JPEG
    497,8 KB · Weergaven: 64
  • IMG_2268.JPEG
    IMG_2268.JPEG
    413,5 KB · Weergaven: 57
  • IMG_2272.JPEG
    IMG_2272.JPEG
    273,3 KB · Weergaven: 67
  • IMG_2273.JPEG
    IMG_2273.JPEG
    395 KB · Weergaven: 66
  • IMG_2275.JPEG
    IMG_2275.JPEG
    395,4 KB · Weergaven: 66
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Resten van plaklood krijg ik altijd wel weg met zo'n plastic schrapertje i.c.m. teerverwijderaar, al dan niet eerst nog even verwarmd.

Als de velgen nooit onderhouden zijn dan zit dat vuil in de hoekjes waarschijnlijk ingebrand en ga je niet alles wegkrijgen. Ik heb zelf goede ervaringen met PB Professional Polish bij velgen, in hoekjes en het velgbed. Had eens zo'n bruinige aanslag in het velgbed en in de boutgaten die nauwelijks wegging. Sterke APC, non-ferro, teerverwijderaar en kleien hielp allemaal nauwelijks maar met Prof polish vloog het eraf. Ik ben een "late adopter" maar sindsdien zweer ik ook bij dit spul (net als de rest van het forum).