• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ingedraaide vogelpoepkrassen

crusoe

Detailing rookie
9 mei 2010
20
0
Beste allemaal,

Door mijn eigen stommiteit heb ik gedraaide krassen aangebracht op de motorkap van mijn Golf 5 , bouwjaar 2004.
Er zat vogelpoep op, die ik dacht te kunnen 'wegboenen' met vochtige schoonmaak tissues van Kruidvat.
Het trieste resultaat is te zien op:

http://yfrog.com/jkphoto013ekj
http://yfrog.com/j3photo014fj
http://yfrog.com/1gphoto015sej

Als ik mijn mijn nagel dwars over de krassen ga, dan voel soms een lichte weerstand, maar op veel plaatsen ook niet.

Mijn vraag:
hoe kan ik dit het beste , zelf, deze krassen zo goed mogelijk verwijderen?

Alvast bedankt !
 
Ten eerste welkom op het forum.

Je hebt flink staan boenen op de vogelpoep zeg 8o

Wat voor auto is het?
Zijn de krassen voelbaar met je nagel?

Ik denk dat het nog een flinke kluif wordt om dit enigzins te verminderen cq weg te krijgen.

Ik weet niet waar vandaan je komt, maar je zou eens kunnen vragen of een forumlid bereid is je eventueel machinaal te helpen want dit gaat niet goed komen met de hand.

Vogelpoep bevat harde bestanddelen zoals bessen, pitten enz. Dit veroorzaakt de flinke 'schade'... :confused:

Voor de volgende keer is het beter om vogelpoep zacht te weken door er een vochtig/nat washandje o.i.d. op te leggen en na een x aantal minuten deppend te verwijderen.
 
zo zie ik ze vaker, die vogelpoeppoetsplekken ;)

snelste test om te zien of de krassen diep zitten of niet: nat maken.
blijf je ze zien dan kun je polijsten wat je wil maar krijg je ze niet weg, te diep in de lak.
worden ze onzichtbaar dan is er een grote kans dat polijsten de oplossing is
 
Dat natmaken ga ik uitproberen. Die test kende ik nog niet. Het wordt nu donker en de auto staat niet voor de deur.
Bedankt voor je reply !
 
nicknameless zei:
Ten eerste welkom op het forum.

Zijn de krassen voelbaar met je nagel?
Op sommige plekken wel .. maar op veel plaatsen ook weer niet.
Dank voor je snelle antwoord.
Zit al te denken aan het over laten spuiten van de hele motorkap.
 
een vochtige tissue ?

en een horloge met flinke band of wat ?

behoorlijke schade aangericht.
mijn advies, laat even iemand met rotary ervaring proberen.
 
Een vochtige tissue ingedrukt met mijn wijsvinger (niet eens met de nagel erin).
Rotary? Hmm...ben echt een leek. Ik ga me eens inlezen.

Enig idee wat dit gaat kosten als ik het door een prof laat herstellen?
 
Pak een waterproof schuurpapiertje, ga over een stukje plastic / metaal heen wat een laklaag heeft, flink nat maken, schuren, als nat is zie je niks .... nog keertje kijken als het opdroogt >>> allemaal krasjes
( wellicht zo een uitleg waar je wat mee kan qua visuele instelling )
 
Ok dus de vochtige tissue werkt als dat waterproof schuurpapiertje...
yep......stom van me, maar het kwaad is geschied en hoe los ik het op...
Laten doen door ...vaklui met het juiste gereedschap...of is het zelf handmatig te doen met allerlei middelen en materialen?
 
Het zal sowieso machinaal moeten gebeuren. Denk dat je een eind zal komen met een DAP900, Monello set en een goede set pads.
Flinke investering maar je kan de rest van de auto ook doen, en uiteraard elk jaar een opfrisbeurt geven.
Wegbrengen is ook een optie maar een goede plek is ook prijzig en eenmalig. Met eigen gekochte producten kan je elk jaar aan de gang.
 
God jongen Crusoe toch, dat moet wel een hééééle grote vogel zijn geweest, lijkt wel 30x30cm. 8-o
Inderdaad flink erin gekrast.
Ik neem aan dat je beseft dat je dit nóóit meer zo moet doen anders sta je 4 keer per jaar bij de spuiter (vogels schijten constant op je auto).
Zoals al mijn voorgangers al aangaven, dit is een machinale klus.
Wat Dennis al zei, als je een DAP koopt (hoeft niet persé de DAP 900 te zijn, mag ook de DAP 500 zijn hoor ;) ) met de Monello set erbij (omdat de VAG lakken harde lakken zijn), dan kun je gelijk de rest van de auto doen.
Een motorkap spuiten kost je zwart al gauw € 500, daar kun je aardig wat detail spullen voor kopen waar je naderhand ook nog wat aan hebt.
Lees de komende dagen veel artikels op het forum (héél leerzaam) en stel gerust je vragen als je het niet weet en je zult zeer weten een DAP gaan kopen :-"
Succes ermee en laat vooral foto's zien als je klaar bent.
 
weet je zeker dat dit wel krassen zijn??

ik had precies dezelfde horror op mikem3's kap gister middag, we schrokken ons rot!
bleek achteraf gewoon residu van het 1 of anders te zijn.. heeeel vreemd!!

mochten dit wel krassen zijn, wens ik u heel veel sterkte!!
 
Roeland zei:
God jongen Crusoe toch, dat moet wel een hééééle grote vogel zijn geweest, lijkt wel 30x30cm. 8-o
Inderdaad flink erin gekrast.
Ik neem aan dat je beseft dat je dit nóóit meer zo moet doen anders sta je 4 keer per jaar bij de spuiter (vogels schijten constant op je auto).
Zoals al mijn voorgangers al aangaven, dit is een machinale klus.
Wat Dennis al zei, als je een DAP koopt (hoeft niet persé de DAP 900 te zijn, mag ook de DAP 500 zijn hoor ;) ) met de Monello set erbij (omdat de VAG lakken harde lakken zijn), dan kun je gelijk de rest van de auto doen.
Een motorkap spuiten kost je zwart al gauw € 500, daar kun je aardig wat detail spullen voor kopen waar je naderhand ook nog wat aan hebt.
Lees de komende dagen veel artikels op het forum (héél leerzaam) en stel gerust je vragen als je het niet weet en je zult zeer weten een DAP gaan kopen :-"
Succes ermee en laat vooral foto's zien als je klaar bent.

Slik ...dan maar op zoek naar een zwartwerker ...
 
Ik zou eerst met een DAP gaan proberen voordat je naar de spuiter gaat.
Misschien dat je bij een forum lid langs kunt gaan die bij je in de buurt woont (of desnoods niet in de buurt woont !), is altijd nog goedkoper dan direct laten spuiten.
 
Beste allemaal,
Als volgt opgelost: A-Point , de VW-dealer in Amsterdam, de foto's laten zien. Die heeft me gevraagd langs te komen.
Er werd even gepolijst (ik spreek in leken-taal) en klaar. Op 3 wratjes na zijn de krassen helemaal weg. Gratis.
Vriendelijke service.
 
waarom is mijn vorige berichtje gepost na de posting van 9:46:01 weggehaald?
wat is dat voor onzin }:)w

probleem is nu opgelost door dealer maar de gestelde vraag waar de topciststarter woont was helemaal het verwijderen niet waard
als een medeforummer bij hem in de buurt had gewoont was er vast wel iemand opgestaan voor hulp
 
Allen,
Het is een goede zaak dat ik in een forum ben beland waar andere forumleden te hulp wilden en willen schieten.
Bedankt iedereen voor de goede wil.

Gr.
Crusoe
 
crusoe zei:
Beste allemaal,
Als volgt opgelost: A-Point , de VW-dealer in Amsterdam, de foto's laten zien. Die heeft me gevraagd langs te komen.
Er werd even gepolijst (ik spreek in leken-taal) en klaar. Op 3 wratjes na zijn de krassen helemaal weg. Gratis.
Vriendelijke service.


Ben benieuwd hoe lang het duurt voor je de volgende vraag stelt:

"ik heb allemaal rare banen in de lak staan, hoe komt dit?"

:D