• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ingedraaide vogelpoepkrassen

proestte me koffie eruit hahahaha:D :D
maar idd patrick, daar kan je op wachten.

patrick doelt op dat er nu een garage bedrijf, met poets spullen (en dat is anders als detail gear) even snel een paar raggen met zijn rotary over je auto heeft gedaan..

zo verkrijg je inderdaad correctie, maar dit moet ook na bewerkt worden..
nu zijn er hier op het forum een handje mensen, en niet veel meer die dat kunnen..

met andere woorden, de kans is erg groot dat er nog een hoop polijstbanen / hologrammen in de lak zitten..

dit gebeurd 9 van de 10 keer als je je auto naar een poetser brengt, om over een garage maar te zweigen
 
aron225 zei:
proestte me koffie eruit hahahaha:D :D

dit gebeurd 9 van de 10 keer als je je auto naar een poetser brengt, om over een garage maar te zweigen

Er is geen beter vermaak dan leedvermaak.
Ik word natuurlijk steeds nieuwsgieriger, en daardoor vermaken jullie je nog meer.
Maar ...wanneer worden die banen dan zichtbaar?
Ik zag aardig wat topics over hologrammen en zo..dus heb ik weer wat in te lezen.
Leuk dat jullie schik hebben, maar zullen we het ook constructief houden? ;) M.a.w. ik houd jullie op de hoogte en jullie geven zonodig tips, deal ?
 
crusoe zei:
@nicknameless

Ja leuk ..? Begrijo het alleen niet. Wil je me het uitleggen?

Tuurlijk wil ik het je best uitleggen.

Je zegt zelf al:

crusoe zei:
Er werd even gepolijst (ik spreek in leken-taal) en klaar.

Zelf ben ik, en dat zullen genoeg forumleden beamen, dat 'even' een motorkap laten polijsten door een dealer en/of poetsscentrale in mijn ogen betekent:

smerige doek over de lak heen trekken (in het kader van: " zo, die is 'schoon' " )

+

een rotary (of poetsmachine in lekentaal) + een, ongetwijfeld, verkeerde of ranzige pad

+

een jochie/stagair/part-timer die van toeters noch blazen weet (ondeskundigheid in lekentaal)

+

een of ander onbekend goedje als polijstmiddel

+

5 minuutjes (want 'even' weet je nog...) op de motorkap raggen.

=

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


Om even kort door de bocht te gaan, een motorkap doe je niet 'even'. Elke forumlid weet dat je voor een gemiddelde motorkap toch wel een flinke tijd kwijt bent. Zeg +/- 2 uur in een rustig tempo inklusief wassen, kleien, polijsten, nabewerken.

Het is leuk en vriendelijk dat de dealer je 'probleem' heeft opgelost, maar 9 van de 10 keer komen er meer problemen er voor terug in de plaats. Ik doel dus op de hologrammen.

Gelukkig zijn deze beter en effectiever aan te pakken dan de krassen zoals op de foto.

Lees het forum eens op je gemak door, er zijn genoeg forumleden die je, goed bedoeld, je willen voorzien van nuttige informatie qua produkten, werkwijze enz.

Geloof me, er gaat een wereld voor je open. ;)

Gr. Patrick
 
nicknameless zei:
Tuurlijk wil ik het je best uitleggen.

Om even kort door de bocht te gaan, een motorkap doe je niet 'even'.

Het is leuk en vriendelijk dat de dealer je 'probleem' heeft opgelost, maar 9 van de 10 keer komen er meer problemen er voor terug in de plaats. Ik doel dus op de hologrammen.

Geloof me, er gaat een wereld voor je open. ;)

Hij was 20 minuten bezig voor een plek van 15 bij 25 waarop op enkele punten de krassen als groeven voelbaar/nagelvoelbaar waren. Op de meesten punten niet voelbaar.

Ok, je doelt dus op de hologrammen. Wat je nog niet beantwoord hebt, wanneer is het ongewenste resultaat zichtbaar, m.a.w. wanneer zie ik die banen dan? Daar ben ik nu wel erg benieuwd naar.....

Er ging al een wereld voor me open, toen ik o.a. dit forum ontdekte.
Eerst krassen , die zijn nu weg, en dan hologrammen, die ik dus nog niet zie. Voor zover ik begrepen heb, correct me if I'm wrong, zijn die beter te behandelen dan die uiterst irritante krassen (zie mijn uploads).

De monteur was geen stagiair en had verschillende rotaries ...(kan dat?)
 
crusoe zei:
Ok, je doelt dus op de hologrammen. Wat je nog niet beantwoord hebt, wanneer is het ongewenste resultaat zichtbaar, m.a.w. wanneer zie ik die banen dan? Daar ben ik nu wel erg benieuwd naar.....

Vooral in de zon. Als je een foto maakt van de plek waar de garage heeft gepoetst, en die foto hier neerzet, kunnen wij zien wat de schade is.
 
Aroutin zei:
Patrick heeft 100% gelijk ! :ja
Jaja, maar begin een beetje ongeduldig te worden. Er wordt nl. van alles beweerd en er wordt bij voorbaat al vanuit gegaan dat het allemaal 'sucks' . Voor mij de hamvraag: wanneer is dat dan te zien....ik zie nog niets...
Soon come, time come, hologram ....
 
Hallo, om op je vraag te reageren:
Hologrammen zijn van die elipsvormige lijnen (zoals op de foto van Patrick. Die zie je niet onder TL-licht of lamp, maar wel in de zon.
En ja; indien je die hebt dan zijn die gemakkelijk te verwijderen met een dap; dus geen paniek;)
 
Ok, bedankt BlackTwist. Daar heb ik tenminste wat aan.
Inderdaad, die monteur zei ook al, dat het nog te zien is. De zon scheen nog.
Probleem is, dat hier zo weinig zon is de laatste tijd.
Andere kant van de zaak is de relativiteit van klanttevredenheid: ik vind de motorkop veel meer te pruimen dan met die krassen.
Dus ...... dat telt ook nog.

Maar okay, het is ook wel leuk, dit, ik zal jullie op de hoogte houden.

Tot nu toe: vind IK het best.
 
Corsawim:

Ja, duidelijk , bedankt, ik had beter moeten kijken naar die foto...
En dan nog: voor mij is dat beter te verteren dan die ellendige plek waarop een barbiepop heeft staan schaatsen.

Een dap he? ...
Tja ..jullie komen van een andere planeet....
maar het is wel leuk allemaal ...
...als je er de tijd voor hebt.
...en de auto voor de deur...
..ipv een paar blokken verder, afhankelijk van beschikbare parkeerplekken...
 
Als JIJ het best vind ... vinden wij bewoners van deze andere planeet het ook prima hoor !

Tijd moet je er voor maken, voor niks gaat de zon op en je wc is ook niet zelfreinigend ;)

DAP=Dual Action Polisher >>> HET apparaat om je auto mee te polijsten, fool / idiot-proof, scherpe prijs >>> KLIK HIER
 
Super, mk-us, bedankt
Interessant zo'n DAP, en heel herkenbaar, ik weet nl. wel zeker dat die monteur dat heeft gebruikt.
Hij gebruikte 2 'devices' , waaronder die DAP.
De een maakte een schurend geluid, de ander een veel zachter geluid.

Wellicht een lachwekkende vraag voor all you dappy nerds, maar in hoeverre zijn hologrammen handmatig te behandelen?
 
iedereen die hier is, probeert je gewoon te helpen, dan zijn de termen "nerd" enzo, gewoon not-done..

hologrammen verwijderen met de hand, in hoeverre dat gaat is maar op 1 manier uit te testen, en dat is proberen!
sommige lakken kan je strak krijgen met de hand, andere niet.

hologrammen zal je gaan zien in de zon..

en ik verwacht wel dat jij ze hebt, gezien meneer 15 minuten over een kap doet..
kleien duurt als je het goed doet al 15 minuten..

is de kap wel gewassen, daar terplekke, voordat er met een rotary overheen ging?
hoeveel pad's gebruiktte de meneer? en welke, of hoeveel verschillende polijst midellen gebruiktte de beste man?

al maakt het achteraf weinig uit... het is nu toch al gebeurd.

er had vast wel iemand geweest bij jou in de buurt die even een blik wou werpen..
en wel hologram vrij resultaat kan leveren, al is het nog niet 100% zeker dat je hologrammen hebt (keep youre fingers crossed)
 
aron225 zei:
iedereen die hier is, probeert je gewoon te helpen, dan zijn de termen "nerd" enzo, gewoon not-done..

Hohoho, een aantal berichten terug heb ik zelf nog een algemeen dank-je-wel gedaan omdat iedereen van goede wil blijkt.
De term nerd is zeker done en alleen not-done als ie verkeerd wordt opgevat, en dat zit bij de lezer tussen de oren. Maar goed, ik zal op mijn woorden passen.

Ja, ben wel benieuwd hoor, verlang naar de zon, lekker hologrammen watchen haha...of toon ik nu weer weinig respekt?...
Je hebt gelijk, het is achteraf wijsheid van jullie..en het moet nog blijken of het verkeerd is gegaan (die 9 v.d. 10 gevallen).
Ja, er is gewassen van tevoren. En die meneer doet niet 15 minuten over een kap maar 20 minuten over een stuk van 20 bij 30 cm.
Hoeveel pads en polijstmiddelen ? Je kan net zo goed aan een digibeet vragen wat de gekozen clustergrootte is na de volledige dan wel snelformattering van een harde schijf.
Kijk en dat is het em nou, ik kom hier binnen als een digibeet en wordt geconfronteerd met allerlei whizkids (of nerds...oeps) en die hebben allemaal info die zeer de moeite waard is.
Houd daar rekening mee, dat is nl. ook het leuke van dit forum, een leek en een overdosis aan profs...
Keep my fingers crossed? Sure...maar nogmaals, liever die hologrammen dan die krassen.
Geloof me, als ik jullie ervaring, kennis en tools zou hebben, dan zou ik mijn oude auto terugkopen en met heel veel plezier renoveren....
 
er is waarschijnlijk heel plaatselijk gepolijst met een 3 of 4" spotrepair-pad.
krassen zijn weg, klant tevreden, daar gaat het dan om.

btw
jullie moeten niet altijd zo negatief zijn over werkzaam personeel in de autopoets-scene.
er zijn er echt wel die weten wat ze doen, en goed zijn in hun werk.
 
ik kon er 1..
tot die jongen ontslag kreeg, duurde te lang naar de baas zijn zin.
werktte volgens de baas onnodig netjes.
zeurde teveel over doeken e.d.

en heeft hij de spreekwoordelijke zak gekregen.